През последните години вълна от ритейл паркове заля цяла България. Те се превръщат във все по-предпочитано място за наем от страна на брандовете, но и за инвестиция от страна на предприемачите. Като допълнение на тенденцията отскоро предприемачите започват да мислят за надграждане двуетажни ритейл паркове.
Търговският парк се определя като професионално разработен проект, в който има поне три големи търговски вериги, заемащи над 2000 кв. м площ, с централизирано управление и достатъчен брой паркоместа. Според определенията за видовете търговски паркове на организацията ICSC1, приспособени за България, те могат да се разделят на три различни формата - големи, традиционни и малки търговски паркове.
Типично за търговските паркове е, че се строят в покрайнините на града.
Нова тенденция
В България съществуващите търговски паркове отговарят напълно на всички характеристики. От съвсем скоро обаче започна да се говори за етажност при ритейл парковете. Тенденция, която е добре позната в чужбина, но започва да навлиза и в България.
Новия проект, по който работим е на повече от един етаж. Говоря за ритейл парка, който предстои да бъде открит на бул. "Никола Мушанов" (бел. ред.- един от четирите парка, които предстои да бъдат отворени в София). Но все пак, такъв тип проекти за момента в България са по-скоро изключение. Те са продиктувани от пазара и това какво се търси", каза пред Economic.bg Иван Граматиков, мениджър "Управление на активи" във "Видеолукс Холдинг АД".
Предстои откриването на четири нови ритейл парка в София
По думите му такъв тип проекти по-скоро наподобяват моловете, но имат предимствата на класическите ритейл паркове.
Ако говорим за търговски центрове, в България има прекалено голямо насищане на пазара", казва той.
Не такава е ситуацията при търговските парковете.
България доскоро сериозно изоставаше с изграждането на ритейл паркове в сравнение със средните нива в Централна и Източна Европа. С пандемията обаче инвеститорският интерес в тази посока се увеличи. И само на територията на София предстои да бъдат открити четири нови обекта.
Двуетажни ритейл паркове
Много дълго мислихме концепцията на втория етаж, позиционирането на паркоместата така че от всяко едно от тях да се виждат брандовете на втория етаж. Но мисля, че вече сме готови", казва Граматиков.
Планираният двуетажен ритейл парк ще се намира в непосредствена близост от трамвайното депо на бул. "Никола Мушанов". До него се строи и нов магазин от веригата Praktiker. Всъщност под шапката на "Видеолукс Холдинг АД" са хипермаркетите за техника за дома, офиса и свободното време Technopolis и веригата за дома и градината Praktiker.
Вторият етаж на търговския парк ще има широки тераси и възможност за допълнителен покрив, който да се отваря и затваря в зависимост от метеорологичните условия.
Компанията инвеститор в момента изпълнява проект и за още един търговски парк в София. Той се намира на "Околовръстния път". На неговата територия ще бъдат изградени и офиси.
Започна строителството на още един ритейл парк в София
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини