В петото издание на А1 Лятна академия се включиха 20 ученици и студенти от водещи учебни заведения в България, сред които ТУ-София, ТУЕС, НБУ, УНСС и СУ "Св. Климент Охридски". Те станаха част от програмата по покана на А1, след като през изминалата година са показали знания и желание за професионално развитие в редица образователни инициативи, организирани в партньорство с компанията.60% от завършилите лятната академия ще продължат кариерата си в компанията.
Традиционно подкрепяме кариерния старт на младите хора, водени от желанието да предадем това, което сме научили по пътя към успеха в бизнес среда. За нас приемствеността на опит и знания между утвърдените и бъдещите професионалисти на България е съществена част от мисията ни. Уверен съм, че това е и един от факторите за дългосрочното развитие на бизнеса и предпоставка за по-успешно навлизане на младите хора в реалните измерения на избраната професия", коментираЛюбомир Иванов, старши мениджър "Привличане на таланти, обучение и развитие" в А1 България и поздрави младежите по случайуспешното завършване на програмата.
В продължение на три месеца младите таланти се запознаха с реалната бизнес среда в света на технологиите, където на практика приложиха наученото на теория. Докоснаха се отблизо до технологичните проекти в А1, развиващи различните направления на дигитализацията и бяха активна част от екипите, които превръщат иновациите в реалност. Направленията, в които стажантите в тазгодишното издание на програмата бяха част, са "Информационни технологии и дигитална трансформация", "Мрежа и услуги" и "Маркетинг".
В направление "Информационни технологии и дигитална трансформация" бъдещите IT специалисти работиха по дизайна, разработката, мониторинга и подготвянето на всички необходими документи за ИТ системи, които са фокус за А1. В направление "Мрежа и услуги" участниците се докоснаха до реални проекти по тестване на VoWi-Fi и конфигурация на мобилни базови станции в мобилните централи по технологии 2G/3G. Имаха възможност да тестват нови функционалности и устройства и наблюдаваха от първо лице как се създават мрежови топологии, свързани с основната мрежа за данни. Талантите в направление "Маркетинг" проведоха проучвания, свързани с процеси и продукти, в сферата на видео и онлайн магазини, както и участваха в изготвянето на маркетингови и технически изисквания за бизнес функционалностите, маркетинг кампании за онлайн магазини.
Всички таланти преминаха и през шест специализирани обучения за надграждане на техните технически познания и социални умения, като сред тях са "Видове мобилни мрежи и услуги - от 2G до 6G", "Как да се подготвим и представим на интервю", "Презентационни умения" и "Ефективна бизнес комуникация".
Участниците в А1 Лятна академия се включиха също и в доброволческа инициатива, давайки своя принос към позитивна промяна на заобикалящата ни среда и демонстрирайки социална отговорност. През трите месеца на програмата те получаваха месечно възнаграждение за труда си и имаха възможност да ползват безплатно служебен смартфон с мобилни услуги, както и множество други социални придобивки. Лятната академия на А1 стартира за първи път през 2019 г. и до момента в нея са участвали общо 82 талантливи младежи. Тя е част от редица младежки инициативи, които А1 развива през годините, сред които са партньорства с водещи университети, целогодишна стажантска програма и др.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини