Китайската компания Dongfeng Motor Group Co. води ранни преговори с италианското правителство за производство на автомобили в страната. Идеята е да построи завод, от който да изкарва по над 100 000 коли годишно, за да подпомогне международния си бизнес.
Новината от тази седмица е поредният сигнал за амбициите на китайските производители на автомобили. След като завладяха вътрешния си и регионалния пазар, те все по-смело гледат на запад. Конкурентът на Tesla BYD, например има план за производство в Унгария, откъдето да си отвори вратите към Стария континент.
Що се отнася до Dongfeng, нейните интереси изглежда намират пресечна точка с тези на Италия. Компанията, която е партньор на производителя на Fiat Stellantis NV, започва преговори с Рим в момент, когато страната се опитва да привлече друг автомобилен производител в страната, след като се сблъска с плановете на самата Stellantis да съкрати работни места и да реорганизира дейността си към обекти с по-ниски разходи.
Италия е един от най-големите автомобилни пазари в Европа и за китайския производител на автомобили наличието на местно производство означава, че може да снабдява всички останали страни в района", каза Цян Сие, ръководител на европейските операции на компанията, цитиран от Bloomberg.
По думите му разговорите с Рим продължават, а правителството обмисля да предложи на Dongfeng различни варианти за производствени площадки през следващите няколко седмици.
Подготвяната инвестиция може да доведе до по-дълбоки сътресения. Главният изпълнителен директор на Stellantis Карлос Таварес по-рано този месец предупреди, че ще трябва да вземе "непопулярни решения", ако китайски производител на електрически превозни средства се установи в Италия.
Dongfeng Motor, който освен че произвежда в Китай автомобили Peugeot и Citroen с марката Stellantis, си партнира и с Honda и Nissan, е подложен на натиск у дома, където търсенето на бензинови автомобили намалява. След като през 2017 г. достигнаха своя връх от 2.83 млн. доставки, продажбите на Dongfeng спаднаха до 1.72 млн. през миналата година, което представлява спад от 38%.
"В Италия можете да се възползвате от силното наследство, което страната има в автомобилната индустрия", коментира Сие. Той добави, че въпреки че Dongfeng "силно" вярва в електрическото бъдеще, засега за Италия автомобилният производител ще трябва да се съсредоточи върху хибридните автомобили.
Италия изостава от останалите европейски страни по отношение на въвеждането на електрически превозни средства. Миналата година автомобилите, задвижвани с батерии, са представлявали около 4% от продажбите, което е доста по-малко от средното европейско ниво от почти 15%, според консултантската фирма AlixPartners.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини