Въпреки че понастоящем Tesla не разполага с автомобил с възможности за автономност от ниво 3, сравними с тези на Mercedes или BMW, компанията се е утвърдила като лидер в областта на технологиите за подпомагане на водача. Тази репутация до голяма степен се дължи на известността, както положителна, така и отрицателна, на нейните системи Autopilot и Full Self-Driving (FSD).
Този авторитет обаче претърпя неуспех след неотдавнашната новина, че Tesla обявява сервизна акция 2 милиона електромобила Model S, X, 3 и Y. Това действие идва в отговор на това, че регулаторните органи по безопасността в САЩ установиха, че технологията Autopilot на Tesla е податлива на злоупотреба.
През последните няколко години Националната администрация за безопасност на движението по пътищата (NHTSA) проверяваше внимателно безопасността на Autopilot. През този период технологията получи широко внимание поради предполагаемото ѝ участие в множество произшествия. Сега NHTSA твърди, че Tesla не е предприела достатъчно мерки, за да предотврати прекомерното доверие на водачите в Autopilot, който може да управлява ускорението, спирането и управлението в рамките на една лента, както и в Enhanced Autopilot, способен да се справя с промяна на лентата.
От съществено значение е да се отбележи, че нито една от тези системи не осигурява пълна автономия на автомобилите Tesla. Въпреки това присъдата на NHTSA е, че компонентът Autosteer на технологията може да бъде използван неправилно от някои водачи, а други може да не знаят кога се изключва, което налага връщане към ръчно управление на техните електрически превозни средства.
Резултатът от решението на NHTSA е, че Tesla ще пусне безплатна актуализация, която добавя допълнителни предупреждения, за да гарантира, че водачите остават съсредоточени, когато Autopilot е включен, и са по-наясно, когато той е изключен. Автомобилите, засегнати от изтеглянето, са 2012-23 Model S, 2016-23 Model X, 2017-23 Model 3 и 2020-23 Model Y с общ брой 2 031 220 единици.
прочети още
Източник:
fakti.bg
назад към списъка с новини