Новата фирма за софтуер и компоненти за интелигентни автомобили на Huawei Technologies ще бъде оценена на до 250 млрд. юана (34.67 млрд. долара), след като продаде дялове на инвеститори, сред които Changan Auto, съобщиха трима души, запознати с въпроса.
Китайската компания заяви, че ще отдели четиригодишното си бизнес звено Intelligent Automotive Solution (IAS) в отделна компания, чиято цел ще е да се превърне в еквивалент на германския автомобилен доставчик Bosch в ерата на интелигентните електрически превозни средства.
Основният автомобилен партньор Chongqing Changan Automobile и съответните страни ще притежават до 40% от новата фирма, става ясно от изявление на Changan Auto в неделя. Нито Changan Auto, нито Huawei разкриха финансови подробности.
Потенциалните миноритарни акционери включват държавните автомобилни производители FAW Group и Dongfeng Motor Group, които също са в напреднали преговори с Huawei за придобиване на до 5% за всеки от тях, казаха тримата източници на Reuters.
Huawei вероятно ще остане единственият най-голям акционер с 40-50% поне през следващите две-три години, казаха двама от тях.
Тази седмица Huawei потвърди, че работи с поне четирима традиционни автомобилни производители в Китай по разработването на нови марки автомобили.
Китайските производители на автомобили, чиито продукти "не разполагат с необходимите технологии, за да се конкурират, изглеждат повече от щастливи да използват технологиите на Huawei, за да запълнят празнотите", казва Ту Ле, основател на базираната в Пекин консултантска фирма Sino Auto Insights.
Отделянето е рядък ход за Huawei, чиито бизнеси, включително телекомуникации и потребителска електроника, са собственост на основателя Рен Джънфей и близо 100 000 служители, притежаващи акции, от основаването на фирмата през 1987 г. През 2020 г., година след като беше подложена на санкции от страна на САЩ от съображения за сигурност, тя продаде бюджетната марка смартфони Honor, за да запази марката си жива.
Трима от източниците заявиха, че една от причините за планираната продажба сега е, че Huawei изпитва затруднения да развие бизнеса с интелигентни автомобили и трябва да възстанови капитала, за да покрие разходите за научноизследователска и развойна дейност.
Висшите ръководители на Huawei, включително Рен, първоначално възлагаха големи надежди на звеното да бъде нов двигател на растежа.
От създаването си досега компанията е инвестирала 3 млрд. долара в звеното и е увеличила екипа му за научноизследователска и развойна дейност до 7000 души, показва годишният доклад на компанията за 2022 г.
Но то е единственото звено, което губи пари, сред основните шест на Huawei и е донесло един милиард юана приходи през първата половина на 2023 г., което е малка част от общите 310.9 милиарда юана на компанията, заяви Huawei през август.
Huawei има партньорства с други автомобилни компании, включително Seres Group и Jianghuai Automobile, както и с Changan Auto, включващи марките за електрически превозни средства Avatr и Deepal.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини