"Бранд Медия България" стартира реализацията на европейски проект "Преход на възможностите" (Transition Opportunities TOP).
Напоследък темата за справедливия преход и европейските пари, които трябва да го направят плавен, са на дневен ред в България, но все още се усеща неразбирането у обществото как се случва това и колко важни в действителност са политиките на Брюксел, за да живеем в един по-свързан, сплотен и чист съюз.
Целта на TOP е именно такава да даде гласност на приноса на политиката за сближаване на Европейски съюз, Фонда за справедлив преход и Плана за възстановяване на Европа. Чрез тях се осигурява справедлив преход към неутрална по отношение на климата икономика на българските региони, които ще бъдат най-засегнати от трансформацията.
За мен е изключително ценно, че "Бранд Медия България" започва проекта "Преход на възможностите" именно сега. В разгара на дебатите за практическото случване на прехода към климатично-неутрална икономика, е по-важно от всякога обществото да има ясна и достъпна информация за възможностите, които предоставя политиката на сближаване на ЕС", казва Асения Димитрова, ръководител на проекта.
Посланието, което искаме да отправим чрез европейския проект TOP, е, че проблемите на хората в ЕС не се различават ние всички сме част от едно семейство и заедно трябва да търсим начини за разрешаването им. А Европейският съюз е тук да ни помага.
За да постигнем целите на проекта, "Бранд Медия България" ще организира десетки събития, на които ще бъдат разяснявани мерките за сближаване в Кюстендил, Перник и Стара Загора. Именно защото вярваме, че европейското ни мислене се формира на базата на конкретни примери, ще разказваме за много успешни проекти, подкрепени с финансиране от ЕС. В специалния ни подкаст ще гостуват експерти на международно ниво, с които ще разискваме политиките на ЕС и как те помагат за подобряване качеството ни на живот, конкретно върху най-засегнатите региони. Предвидили сме и социологическо проучване за нивото на информираност на гражданите относно политиката на сближаване и възможностите за преход на регионално ниво, което да ни даде реална представа какво знаем и очакваме от прехода.
Проектът ще се реализира от 1 октомври 2023 г. до 30 септември 2024 г.
Вярвам, че в следващата година ще допринесем значително за по-доброто разбиране, че средствата за кохезия имат реално положително въздействие върху живота ни и сега е моментът да ги накараме да работят за нас", коментира още Димитрова.
В тази връзка, проектът е естествено продължение на ежедневните усилия на медийната група да бъде сред водещите информационни източници по теми, като устойчиво градско и регионално развитие, зелен преход и икономика, и ще надгради вече натрупания опит на Economic.bg, Kmeta.bg и ESGnews.bg, чийто издател е "Бранд Медия България".
Изключително съм щастлив, че спечелихме проекта и в следващите 12 месеца ще работим по тази изключително важна, особено за България, тема. Приоритетите на Европейската комисия съвпадат в голяма степен с редакционната политика на медията, но аз гарантирам запазването на редакционната независимост в рамките на периода на европейското финансиране", коментира Георги Желязков, главен редактор на Economic.bg.
Съфинансирано от Европейския съюз. Изразените възгледи и мнения обаче принадлежат изцяло на техния(ите) автор(и) и не отразяват непременно възгледите и мненията на Европейския съюз или на Европейската комисия. За тях не носи отговорност нито Европейският съюз, нито Европейската комисия.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини