Германският концерн Volkswagen преразглежда съдбата на емблематичния си модел Polo преди края на десетилетието. Това се налага заради регулациите, свързани с въглеродните емисии, които започват да повишават разходите за производството на автомобили с бензинови двигатели.
Решението за това дали да се замени или удължи живота на Polo или постепенно да се спре напълно е "отворена дискусия" в компанията, според източници на Financial Times.
Историята на емблематичния за Европа модел започва през 1975 г. Това е най-продаваният модел на Volkwagen в световен мащаб. Той се продава за около 20 000 евро и се произвежда в заводи в Бразилия, Китай, Испания и Южна Африка.
Евентуалният му край ще означава, че един от най-достъпните модели на пазара ще изчезне от Европа. Това би се случило и малко, след като Ford спря производството на друг бюджетен и компактен модел Fiesta по-рано тази година.
Производителите на автомобили все повече се борят да произвеждат изгодно по-малки модели, до голяма степен поради нарастващите разходи за двигатели в резултат на регулациите за емисиите.
Докато увеличават производството на електрически превозни средства, повечето автомобилни групи в Европа планират да премахнат бензиновите модели до 2035 г., когато Европейският съюз планира да забрани продажбата на нови бензинови и дизелови автомобили.
Изправени пред голямо разнообразие от прогнози за дела на електрическите превозни средства в продажбите на нови автомобили до 2030 г., много производители на автомобили размишляват дали ще има достатъчно търсене на бензинови модели в края на това десетилетие, за да инвестират в нови модели.
Една от всеки пет продадени коли ще бъде на ток тази година
VW вече планира да направи електрически модел на стойност 25 000 евро, който да дебютира през 2026 г., под името ID2. Концернът планира още по-евтин електромобил на стойност 20 000 евро за края на десетилетието, временно известен като ID1, който може да запълни празнината, ако Polo бъде изтеглен от пазара.
В Европа VW се ангажира да произвежда електрически ID2 в завод близо до Барселона, собственост на испанската марка Seat. Анализаторите очакват ID1 да се произвежда в завода в Памплона, където се произвежда Polo. Групата все още не е коментирала плановете за електрически модели в завода.
Настоящите дискусии са съсредоточени върху бъдещето на Polo в Европа, където по-строгите и следователно скъпи разпоредби за двигателите Euro 7 трябва да влязат в сила по-късно това десетилетие.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини