Новини:
Светът прескочи „летвата“ от 2 TW фотоволтаици... | Свободен софтуер оценява добива на енергия от фотоволтаиците... | Швейцарска църква създаде ИИ версия на Исус, пред която вярващите мога... | Nvidia ще помогне на Google да разработи ефективни квантови процесори... | ПП-ДБ оттеглят номинацията си за председател на Народното събрание... | Моделът на климат от среден миоцен постави под въпрос бъдещето на засу... | Знанието за средната пазарна цена ни пази от фиктивни намаления и фалш... | Защо при инсталирането на Windows 95 се използваха три операционни сис... | Payhawk разширява платежните услуги с J.P. Morgan Payments... | Настъпва преломен момент за електромобилите... | Всички на офлайн диета: изследователи са открили, че високоскоростният... | С инжекция от €2 млн. българската Cloud Office атакува Гърция... | Adani Group се обезцени с 30 млрд. долара само за един ден... | „Безпрецедентна правителствена намеса“: Google трябва да продаде своя ... | Spotify вече е музикален плейър по подразбиране в браузъра Opera One... | Постигнато е съгласие за състава на Европейската комисия. Мандатът ѝ щ... | Криптотрейдър спечели $15 млн за 2 дни | Невронните мрежи в Yandex Browser за шест месеца предотвратиха повече ... | Canon MAXIFY GX7040: Вашият доверен помощник за безпроблемен печат и п... | Умира ли пазарът на сгъваеми смартфони... | ЕЦБ предупреждава за „балон“ при AI акциите... | Сделки за 39 млрд. USD сключиха на най-голямото авиационно изложение... | Учени доказаха съществуването на нов вид свръхпроводимост... | Руски опозиционери протестираха в Берлин срещу Путин и войната в Украй... | Криптовалутите могат да разклатят световната икономика ... | Базираният на AMD чиповете суперкомпютър El Capitan стана най-бързият ... | Полети от София до Бургас ще има и през зимата... | Чипът WSE-3 на Cerebras с размерите на iPad е по-бърз от втория най-мо... | ПП-ДБ ще подкрепи Силви Кирилов от ИТН за председател на парламента... | Sony купува създателя на хитовата игра Elden Ring... | България с нова кадастрално-административна и информационна система... | За Huawei санкциите нямат значение: доставките на най-новите AI-ускори... | eMAG Black Friday 2024: Спестявания за над 29 милиона лева и 37% клиен... | Киберпрестъпници доставят зловредни програми чрез хартиени писма... | Проучване доказва, че LED фаровете на новите коли са опасни... | Институт GATE работи по проект за цифров двойник на София... | Русия твърди, че Украйна е използвала ракети с голям обсег ATACMS срещ... | Богомил Николов: Проблемът на Черния петък са ловците за намаления... | Учените разбраха кога Средиземно море може да изчезне... | Huawei показа част от новия си флагман | Продават 13 имота, отнети в полза на държава чрез съдебни решения... | Адвокат твърди, че „криптокралицата“ Ружа Игнатова е жива – тя е получ... | Специалистите на iFixit разглобиха PlayStation 5 Pro – охладителят се ... | MSI пусна дънната платка X870E MEG GODLIKE на цена от $1100 за процесо... | Процесорите за Sony PlayStation 6 ще се появят през 2026 година – AMD ... | „Не за настолните компютри“: Intel не планира 3D V-Cache в процесорите... | Основателят на Infosys: Необходима е 70-часова работна седмица – балан... | В САЩ тестваха първия в света хибрид между турбовентилаторен и турборе... | Boeing ще уволни 2200 служители заради лошото качество на самолетите... | Силно участие на България като партньор в мащабно международно туристи... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 2174м2 под наем 5435 EUR   |   Склад 1300м2 за продажба 550000 EUR   |   Склад 350м2 за продажба 650000 EUR   |   Склад 350м2 под наем 1252 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   Склад 800м2 под наем 4400 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Склад 756м2 под наем 3092 EUR   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Склад 205м2 под наем 1258 EUR   |   Склад 426м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 960м2 под наем 3580 EUR   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Магазин 56м2 под наем 435 EUR   |   Склад 800м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 222м2 под наем 1124 EUR   |   Магазин 153м2 за продажба 210000 EUR   |   Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Магазин 144м2 за продажба 360000 EUR   |   Склад 290м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 270м2 под наем 800 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Склад 200м2 под наем 1022 EUR   |   Офис 100м2 под наем 740 EUR   |   Склад 740м2 под наем 3405 EUR   |   Склад 1470м2 под наем 4800 EUR   |   Склад 1440м2 под наем 5760 EUR   |   Парцел 4000м2 за продажба при запитване   |   Магазин 120м2 под наем 895 EUR   |   Склад 176м2 под наем 616 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Магазин 126м2 за продажба 330000 EUR   |   Търговски обект 100м2 под наем 1390 EUR   |   Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Склад 64м2 под наем 741 EUR   |   Магазин 3724м2 за продажба 232000 EUR   |   Парцел 5438м2 за продажба 543800 EUR   |   Промишлена база 2320м2 за продажба 2750000 EUR   |   Склад 400м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Парцел 2846м2 за продажба 284600 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |   Магазин 495м2 под наем 5000 EUR   |
  Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |

Да дигитализираш българския туризъм – един стартъп знае как

Дата: 24.08.2023
Едва ли има човек, който да не се е сблъсквал с проблемите на българския туристически сектор. За тях се говори от години, но допреди COVID кризата като че ли никой дори не се опитваше да ги реши. Пламена и Тодор Бобеви обаче са хора, които от много време се опитват да намерят решение на проблемите в сектора и по-специално при ресторантите. И така, в края на 2020 г. двамата създават приложението TouchMenu, което на база генерирани QR кодове помага да се подобри обслужването в ресторантите не само връзката между сервитьор и клиент, а цялостното изживяване на клиента от влизането в заведението да напускането му. Идеята е от много години. Всичко започва от желанието за по-бързо и по-качествено обслужване, от потребителска гледна точка. През годините сме пробвали различни неща. Истината е, че за да стане масова една иновативна идея, е нужна техническа обезпеченост, а пазарът, клиентите, потребителите да са готови за нея", разказва Пламена Бобева пред Economic.bg. Как работи услугата? За да използват тази услуга, клиентите трябва да изтеглят приложението и да сканират QR кода за вход в системата. Този код обикновено чака клиента на масата, на която е седнал. Кодовете съдържат криптирана информация, която включва конкретното заведение, номер на маса и др. Приложението за Android и iOS се използва за сканиране и декриптиране на QR кода, а няколко механизма са имплементирани, за да осигурят правилна/желана употреба на системата. Апликацията стартира браузъра (по подразбиране) на мобилното устройство и зарежда менюто според информацията, която е получило от сканирания QR код. И въпреки че клиентът няма голям и чест досег с обслужващия персонал в това е смисълът на приложението в крайна сметка има възможност за персонализирана поръчка, например да каже колко точно препечена да е пържолата и колко дълго или късо да е кафето. С годините виждахме много пропуски в начините на обслужване по заведенията в България. От това, че не се знае какво е останало от обедното меню, до това да се предлагат на клиентите неща, които на практика ги няма в менюто. Но когато стартирахме приложението, пазарът определено не беше готов за тази крачка", споделя Тодор. В началото, когато са презентирали идеята си пред собствениците на заведения, семейство Бобеви се сблъсква с предразсъдъците, че нито служителите ще се справят със системата, нито клиентите. Но времето показва друго към днешна дата не само че системите се приемат и от двете страни, но дори е невъзможно развитието на успешен бизнес без дигитални решения. "По-добрата информираност, която гостите имат днес спрямо когато и да е било в миналото, както и свободата да се направи избор сред милиони възможности, несъмнено води до промяна и в потребителското поведение самите гости стават по-взискателни. Добре познатият от десетилетия масов туризъм изпитва сериозна нужда от адаптация към новата реалност необходими са по-персонализирани решения", казва Пламена. Дигитален консиерж Платформата успешно се развива от дигитално ресторантско меню до дигитален консиерж. Процесите, свързани с дигитализирането на услугите, които един хотел предлага, както и начинът, по който го прави, в т.ч. и организацията на работните процеси, се ускориха с три до пет години. Това е отлична възможност за модерните хотелиери да преосмислят своите стратегии и да бъдат още по-иновативни в търсенето на нови инструменти", казват семейство Бобеви. Според тях победителите в тази "игра" ще бъдат тези, които намерят баланса между персоналния контакт и високотехнологичните решения. TouchMenu, която позволява на посетителите в хотели да извършват плащания, резервации и поръчки през мобилните си устройства, набра 370 хил. евро при оценка на компанията от около 2 млн. евро в началото на 2023 г. Рундът за финансиране бе воден от българският фонд за дялови инвестиции NV3, който оперира с ресурс на държавния Фонд на фондовете. Акционери в дружеството TouchMenu стават и няколко приятели на основателите на компанията. Финансовите постъпления ще се използват за разработка на нови функционалности в платформата, увеличаване на клиентската база и експанзия на нови пазари. Всъщност, моментът, в който осъзнават, че е време да се насочат и към хотелите, е началото на 2021 г., когато все още беше забранено изхранването на гостите в ресторантите на хотелите заради пандемията и собствениците на местата за настаняване трябваше да мислят по-нестандартно. Вкарвайки QR кода в хотелската стая, я превърнахме в търговска площ. Румсървизът беше бързо и лесно решение. Оттам вече се замислихме и какви още услуги могат да бъдат въведени", разказва Пламена. Първите хотели, въвели иновацията, са били в Пампорово. Сега повече от 100 хотела в България работят на принципа на QR кодовете. Информацията, която се дава чрез тях, е дори повече от това, което може да бъде обяснено на гостите на рецепцията. Основателите на компанията са на мнение, че връщане назад няма, тъй като гостите вече са свикнали да получават информация 24/7 и няма хотел, в който да може да се осигури по един човек за всеки гост, затова дигиталният консиерж е най-доброто решение. Ние често говорим с хотелиерите на тема дали тази дигитализация ще попречи на основното нещо, за което отиват гостите да получат отношение. Но дигитализацията единствено и само може да помогне на хотелиера да предоставя по-добра услуга, като елиминира чисто оперативните действия, които изискват много време, а не дават добавена стойност", смята Пламена. И е напълно категорична, че човешката комуникация няма да бъде изместена толкова лесно. Иновациите помагат във всеки един бранш и това е безвъзвратен процес. "Всички наши дигитални менюта разполагат с вграден изкуствен интелект. Включването на AI за анализиране на поведението на потребителя в модулите за директни поръчки спомага за осигуряването на по-добро и персонализирано изживяване и допълнително подпомага потребителите при избора на храни и напитки. В същото време вграденият AI предоставя на мениджърския екип на хотела ценни анализи, статистики, отчети и предложения за оптимизиране", уточнява Тодор. Създателите на платформата смятат, че все още има недостатъчно разбиране от всички за технологичния напредък, който се случи през последните няколко години, и оттам идват някои страхове. Първата стъпка в приемането на технологията е разбирането на тази технология. Със сигурност изкуственият интелект ще намира все по-голямо приложение в интелигентни асистенти за резервации, приложения за персонализирани препоръки, прогнозиране и оптимизиране на полети, системи за обработка на багаж, роботизирано самообслужване, ще замени много хора на работни места, които включват повтарящи се задачи и отнемащи твърде много време. Но поне що се отнася до хотелската индустрия, ние като гости на един хотел все още желаем да се чувстваме добре дошли, имаме нужда да усетим гостоприемството чрез личен контакт", казват семейство Бобеви. От опита, който имат с всякакъв вид хотели в България, но и в чужбина, казват, че липсата на кадри е основен проблем не само в България, но и в чужбина. "Хотелите, с които работим, се намират в различни точки на света, таргетират различна категория туристи, но липсата на кадри навсякъде е един от най-сериозните проблеми, пред които те са изправени", е тяхното наблюдение. А технологията се оказва една от най-сериозните възможности, чрез която да се компенсира недостигът на качествен обслужващ персонал. Търсенето на оптимизация в работните процеси е един от най-актуалните въпроси във всяка една държава по света. Неслучайно и най-големите инвестиции са в две насоки: модернизация на процеси и опазване на околната среда. Туристическият сектор в България следва световните тенденции и търси да привлече високоплатежоспособен турист. За целта трябва да предложи и вискокачествен продукт. Много се радваме да наблюдаваме "отваряне” на мисленето в посока дигитализация на различните пазари, на които оперираме, включително и България. Клиентите са готови за дигитален начин на комуникация с хотела, а хотелите, виждайки ползата и добавената стойност от дигиталните решения, добавят нови модули и търсят по-сериозно съдействие в работните си процеси", казва Пламена. Какво представлява дигиталния консиерж? Дигиталният консиерж представя информация за всички продукти и услуги, които хотелът може да предостави на своите гости както вътрешни, така и предоставени от външни бизнеси. TouchMenu работи в три основни направления: Да подпомогне хотелите в намаляването на въглеродния отпечатък, елиминирайки всички хартиени листа и брошури; Да оптимизира работните процеси по обслужване на гости, спестявайки човешка сила и излишни разходи; Да предложи на госта индивидуално изживяване, продавайки повече от нощувка и закуска и генерирайки повече приходи за хотела. Виртуалният консиерж е в помощ на хотелиера и на госта в трите етапа от туристическата услуга. Преди престоя с потвърждаване на резервацията, по време на престоя с интерактивно действие за всички нужди и желания, както и след престоя, събирайки обратна връзка и информация. Нови хоризонти Стартирайки TouchMenu, създателите са били сигурни, че искат да излязат на световния пазар. За иновативен продукт е важно да се намерят иновативно мислещи клиенти. Една от първите държави извън България, в която срещнахме иновативно мислещи хора, е Кабо Верде малка островна държава в централен Атлантиченки океан, с развит туризъм. Вече 3 години имаме местни партньори там и TouchMenu помага на местните хотели, включително и от веригата Hilton", разказват семейство Бобеви. Днес гостите в над 15 000 хотелски стаи имат достъп до TouchMenu. Част от портфолиото на компанията са и хотели, които оперират под световни брандове Novotel, Hilton, Best Western, Radisson и други. През тази година компанията се фокусира върху страните от Балканския полуостров като основен акцент са Сърбия и Румъния, където вече имаме реални хотели, които използват нашите услуги. Ние не спираме да развиваме допълнителни функционалности и да подобряваме вече работещите модули, така че все повече хотели, независимо в коя част на света се намират, да припознаят TouchMenu като необходим инструмент, чрез който да увеличат своите приходи от допълнителни услуги и удовлетвореността на своите гости", казва Пламена. Компанията е в процес на стартиране на втори рунд финансиране, което да им помогне да бъдат истински конкурентноспособни на световния пазар. Виждайки сходни продукти на чужди фирми, с големи инвестиции, интересът на инвеститори към нас се засилва. Това ни дава увереност, че световният пазарът е готови и търси качествени продукти", споделя Пламена. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top