Netflix премахна основния си план в САЩ и Обединеното кралство, в който потребителите могат да гледат предавания и филми без реклами, тъй като компанията се опитва да привлече повече абонати към своето поддържано от реклами ниво.
Компанията съобщава, че основният план от $9.99 на месец вече няма да бъде достъпен за нови или повторно присъединили се членове. Потребителите, които вече са в плана, могат да продължат да го използват, докато не променят плановете или не анулират акаунта си.
Пионерът в стрийминг услугата пусна опция за 7 долара на месец с реклами през ноември миналата година на 12 пазара, включително САЩ, като алтернатива на планове без реклами. Той беше предназначен да привлече повече клиенти и да добави нов поток от приходи, тъй като конкуренцията за онлайн зрители се засили.
Netflix също така предприе мерки срещу споделянето на пароли от домакинствата през май и принуди потребителите, които споделят акаунт извън един и същи дом, да плащат допълнителна такса, което на свой ред накара множество потребители да се регистрират за по-евтината база от рекламни нива.
"Очакваме, че най-важният аспект от репресиите на Netflix срещу споделянето на пароли ще бъде катализаторът, който създава, за да привлече повече потребители към своята рекламна база от $6.99, което на свой ред генерира по-високи приходи от реклама", казаха анализаторите на Macquarie, пише Reuters.
През май компанията каза, че нивото, поддържано от реклами, е достигнало близо 5 милиона активни потребители на месец, което подчертава обхвата на нейното програмиране пред потенциалните рекламодатели.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини