Правилната работа на вариатора предполага плавно ускорение на автомобила; за да може този агрегат да изкара обявения ресурс, е необходима по-специфична и най-вече - навременна поддръжка.
Но ако погледнете в специализираните форуми, ще забележите, че многобройни оплаквания от собственици на автомобили със CVT скоростни кутии, които най-често са свързани с техническите характеристики на агрегата.
Първият недостатък на CVT е, че ремонтът и поддръжката на такава скоростна кутия да доста скъпи
Това означава, че самите трансмисионни течности са по-скъпи и трябва да се сменят по-често, отколкото при автоматична трансмисия. Препоръчително е маслото във вариатора да се сменя на всеки 20-25 хиляди километра.
Вторият недостатък е, че вариаторът е чувствителен към прегряване
Този вид трансмисия не обича да работи при високи външни температури, както и в градски задръствания. Ако тези характеристики не се вземат предвид и трансмисията редовно се прегрява, експлоатационният живот на този агрегат ще бъде намален и той бързо ще излезе от строя.
Собствениците на автомобили със CVT кутии трябва да избягват и агресивния стил на шофиране
Тоест без рязко ускорение, скоростта трябва да се достига постепенно. За правилната работа на вариатора е необходимо плавно ускорение. Само този подход и редовната поддръжка ще гарантират, че вариаторът ще работи без прекъсване през целия си заявен срок на експлоатация.
прочети още
Източник:
fakti.bg
назад към списъка с новини