Модата се простира дотам, докъдето стигат мечтите ти… Историята на Мила Захариева е добър пример за това. С цели 20 години тя отлага своята професионална среща с модния дизайн, като се посвещава на други "сериозни" занимания. Дългият път към реализацията на стаените заложби все пак я отвежда там, където ще развие таланта си, но и потенциала на други като нея, отказали да вървят по отъпканите пътеки.
Брандът La Cara Mi EXCLUSIVE и организацията в подкрепа на модния бизнес International Fashon Connection са само инструмент, чрез който да разкрие своя творчески заряд и предприемаческия си дух.
Стремежи
Облеклата, които Мила Захариева създава, се позиционират в луксозния сегмент. "Не гледам модата през призмата на лукса, за мен тя е вътрешно усещане", обяснява тя. Вдъхновява се от всичко, което провокира гласът на дизайнера да заговори у нея. И така тя започва да създава своите колекции от висок клас.
Нейният житейски път обаче показва, че преди да е станало твърде късно, никога не е късно да направиш рязък завой в кариерата си и да се оставиш на силата в теб да те носи. Минават 20 години от живота ѝ, които тя посвещава на реализация, която в очите на други е завидна, но така задълго потиска един свой талант. Завършва Маркетинг във ВТУ "Св. Св. Кирил и Методий", като преди това учи в строителен техникум, макар нейната класна ръководителка да я насочва към шивашкото училище в старопрестолния град. По онова време обаче то не е сред реномираните професионални гимназии в града и Мила се дистанцира от тази идея. Освен маркетинг тя учи политология, публична администрация, дипломация, национална сигурност. Развива се в сферата на администрацията работи в университет, държавни служби, ведомства, агенции, комисии, става ръководител на две дирекции в Народното събрание - дирекция "Административно-правно обслужване и човешки ресурси" и дирекция "Парламентарна канцелария и приемна". Но… Съдбата явно е имала други планове за нея и в един момент я повежда по нов път. През 2018 г. става президент в Business Lasy Club, за да е в полза на дамите от бизнеса със своя опит в администрацията.
Роди се звезда
Брандът La Cara Mi EXCLUSIVE се появява през 2021 г. по време на пандемията. Към тази стъпка я подтиква желанието да се чувства красива у дома, щом срещите с хора да са отложени за неопределено време. Насочва се към изработването на домашни сетове и прави своята първа модна колекция "Home Edition”, която включва 39 модела, изненадващо голям брой дори за самата нея. Изработва ги заедно с конструктор и моделиер, започва и малкото серийно производство. Мила залага на концепцията за удобство и комфорт, меки и леки облекла, които не изискват специална поддръжка и гладене. Използва основно кадифе, сатен и еластичен набук. Всички платове са така подбрани, че да са издръжливи и да имат по-дълъг живот във времето, без да губят своя блясък. Десенирането на тъканите става чрез сублимация, а не чрез багрене. Този способ позволява да се създават красиви и пъстроцветни тъкани.
Инстинктът се обажда
Гледано отстрани, Мила Захариева влиза с летящ старт в модния бизнес, но всъщност тя минава през преходен период, след като през 2017 г. излиза от държавната администрация. Тогава се включва в организацията на Balkan Fashion Week, после за известно време е партньор на инициативата и всичко това е друга важна част от нейното училище на живота. После участва в създаването на българската модна телевизия CodeFashion. Постепенно модата става вълна, която започва да я носи напред: "Следвах своя инстинкт и така влязох в модния бизнес. В един момент просто реших, че е дошло време да дам простор на онова силно желание, което усещах у себе си. Увлякох се, тъй като творческата стихия се отприщи. Преди това минах през период, който отсрочи създаването на собствена колекция и собствен моден бранд, но пък точно този опит ще е твърде важен за развитието на International Fashon Connection (IFC)".
В кухнята
Мисията на IFC е да подпомага фирми и компании в модния бранш да намерят своите партньорства и да изградят бизнес взаимоотношения в световен мащаб чрез срещи и участие в международни изложения, на които присъстват производители и търговци от модния бранш. Към нея се обособява и IFC-Academy, за да развива практически умения у хора, които не са учили специалности, свързани с модата. При това влизане в "кухнята" на модния бизнес, всеки може бързо да се ориентира дали е за него. Мила сравнява тази Академия с малък университет, в който гост-преподаватели са теоретици и практици. Обучението е по тематични модули, които се провеждат в партньорство със Singer Bulgaria и BTC Textile Groupe.
Шанс
Първият курс по моден дизайн показа високи резултати, предстоят майсторски класове, водени от изявени личности в модния бранш. Курсистите изработват свои колекции от авторски модели, после се прави ревю. Завършилите успешно имат възможността да бъдат позиционирани в платформата на IFC - Academy, като ще може да пуснат в продажба своите първи модели на тази и на други платформи, партньори на Академията. Ще се търсят и други точки на продажба. "Тази Академия е бутикова и ще привлича кандидати, мотивирани да се развиват в модната сфера. Тук всеки може да научи как да продава и как да управлява своя моден бранд", обяснява Мила Захариева. Тя не се бои, че IFC-Academy може да създаде бъдещи нейни конкуренти, тъй като вярва, че в конкуренцията се ражда по-доброто.
Смяна на модела
IFC ще се стреми да създаде международни контакти, да инициира взаимодействие, полезно при реализацията на колекциите. Според създателката на тази организация България е способен производител и светът е добре да знае това. Световни брандове правят тук свои производства, тъй като тук има специалисти с отлични професионални умения. Мила Захариева смята, че трябва да отмине времето България да е дестинация за ишлеме. Бизнесът е редно да се пренастрои към създаването на собствени марки, така българските производители ще вървят напред с името си. Самата тя вече го прави със своя бранд La Cara Mi Exclusive, който в превод означава "скъпата аз, която съм специална"…
Тази история показва, че модата умее да си подбира хора със специално отношение към нея.
Текстът е част от бр. 112 на сп. "Икономика". Публикува се в Economic.bg по силата на партньорско споразумение между двете медии.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини