Новини:
Microsoft окончателно затваря канала за бета-тестване на Windows 10... | eMAG Black Friday 2024: Спестявания за над 29 милиона лева и 37% клиен... | Без онлайн кадастрални услуги от 11 до 15 декември... | Rakuten Viber пуска нови решения за сигурност за бизнеса ... | Експерти прогнозират рязко нарастване на популярността на електромобил... | Ford отрече слуховете, че хакери са откраднали лични данни на клиенти... | „Безпрецедентна правителствена намеса“: Google трябва да продаде своя ... | Пеевски се обяви за едноличен лидер на ДПС и каза, че Чакъров е изключ... | По-изгодно е да купите къща на цената на жилище... | DC++ 0.882 Stable | Internet Download Accelerator 7.1.3.0 | Русия твърди, че Украйна е използвала ракети с голям обсег ATACMS срещ... | Windows NXT – компактна базирана на Windows операционна система за обл... | Невъзможната сделка: Анализ на хипотетичното поглъщане на Intel... | Asus представи новите си геймърски смартфони... | Google използва милиони Android смартфони, за да картографира йоносфер... | НАП крие откога не ѝ трябва сградата, която Главчев дава на Пеевски. С... | Новите модели на Renault ще получат възможно най-много физически бутон... | Китайците построиха най-мощната центрофуга в света, за да „компресират... | Математици разработиха предизвикателни задачи, за да тестват мисленето... | ATACMS: Технология, която може да промени играта в конфликта между Укр... | България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген през януари, каза румънс... | Учените разбраха кога Средиземно море може да изчезне... | Изчерпваме ли прясната вода? Нови данни от НАСА потвърждават най-лошит... | Пробите от обратната страна на Луната поднесоха първата изненада... | По-малко правила, повече рискове: новата киберпарадигма на Тръмп... | 100 километра вени и 100 милиона клетки: проектът Human Cell Atlas със... | Вълна от фалшиви линкове и подкаст епизоди заляха Amazon и Audible... | Моделът на климат от среден миоцен постави под въпрос бъдещето на засу... | БАСКОМ даде старт на ново технологично училище... | Румъния изгражда два блока на АЕЦ | Основателят на Infosys: Необходима е 70-часова работна седмица – балан... | Toshiba пусна на пазара настолен компютър с вграден матричен принтер, ... | Boeing ще уволни 2200 служители заради лошото качество на самолетите... | Отново? Отново! Apple планира да създаде собствен телевизор... | Ето кои са ключовите фактори за растежа на основните цифрови активи, с... | Colorful представи iGame Shadow DDR5 памет със скорости до 8000 MT/s и... | Знанието за средната пазарна цена ни пази от фиктивни намаления и фалш... | Вече можете да говорите с ChatGPT в уеб-версията на услугата – там се ... | Умира ли пазарът на сгъваеми смартфони... | Сензация в науката: 200 неголеми телескопа до 10 години ще открият Дев... | INSAIT представи нов изкуствен интелект от последно поколение, създаде... | 8 причини, поради които предпочитам Google Docs пред Microsoft Word... | Заведенията: Плащаме 200 млн. лв. повече данъци в сравнение с 2019 г.... | „Не за настолните компютри“: Intel не планира 3D V-Cache в процесорите... | DeepCool представя серията LP – AIO течни охладители с матричен диспле... | ВЕИ “сушата” и изграждането на нови енергийни мощности... | Показаха ъпгрейд за удвояване на оперативната памет на Raspberry Pi 5 ... | Световноизвестен учен в областта на изкуствения интелект с лекция в Со... | Свободен софтуер оценява добива на енергия от фотоволтаиците... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Магазин 126м2 за продажба 330000 EUR   |   Магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 495м2 под наем 5000 EUR   |   Магазин 83м2 за продажба 320000 EUR   |   Склад 1470м2 под наем 4800 EUR   |   Склад 200м2 под наем 1022 EUR   |   Склад 730м2 под наем 3640 EUR   |   Магазин 55м2 под наем 1600 EUR   |   Търговски обект 100м2 под наем 1390 EUR   |   Склад 1300м2 за продажба 550000 EUR   |   Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Офис 360м2 за продажба 720000 EUR   |   Магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   Склад 350м2 под наем 1252 EUR   |   Склад 1440м2 под наем 5760 EUR   |   Склад 520м2 под наем 2080 EUR   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Склад 576м2 под наем 2356 EUR   |   Склад 2174м2 под наем 5435 EUR   |   Офис 100м2 под наем 740 EUR   |   Склад 64м2 под наем 741 EUR   |   Склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   Магазин 160м2 под наем 1025 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Склад 205м2 под наем 1258 EUR   |   Магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Склад 740м2 под наем 3405 EUR   |   Парцел 5438м2 за продажба 543800 EUR   |   Склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Парцел 2846м2 за продажба 284600 EUR   |   Магазин 153м2 за продажба 210000 EUR   |   Склад 270м2 под наем 800 EUR   |   Парцел 4000м2 за продажба при запитване   |   Парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   Склад 600м2 под наем 2454 EUR   |   Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Склад 288м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 473м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 290м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 960м2 под наем 3580 EUR   |
  Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |

Да носиш Prada

Дата: 12.03.2023
Историята на големите марки, останали живи и жизнени в продължение на повече от век, винаги е наситена със събития и резки обрати. Сред тях е и Prada, създадена преди 110 години в Италия. Началото През 1913 г. Марио Прада отваря малък магазин за кожени изделия в Милано. Скоро към бизнеса се присъединява и неговият брат Мартино. Целта на двамата е да предлагат висококачествени чанти и куфари, които не всеки може да си позволи. Стратегията им се оказва успешна и марката бързо става популярна сред чужденците. Чантите се отличават със своя шикозен дизайн, който включва специални дървени дръжки, декорации, кристали и други елементи, взети от природата. По това време търговската марка се нарича Fratelli Prada, или Prada Brothers в английската версия. През 1919 г. компанията става официален доставчик на италианското кралско семейство. Именно поради това гербът на династия Савой присъства в логото на бранда. Така марката се превръща в символ на италианската аристокрация. По нов път Марио Прада вярвал, че жените трябва да се грижат за дома и не бива да работят, за да изкарват прехраната на фамилията. Затова жените от неговото семейство не били допускани до семейния бизнес. По ирония на съдбата обаче единственият син на Марио не се интересувал от нещата, с които бащата се занимавал, и така дъщеря му Луиз Прада наследява фамилния бизнес и го управлява почти двадесет години. Когато тя застава начело на компанията, марката получава модерното съкратено име Prada. Луиз предприема експанзия и разширява продажбите в Европа и Америка. Тя също залага на безупречното качество и изискания стил. Но постепенно търсенето на тези изделия започва да намалява, тъй като купувачите вече ги смятат за неудобни и непрактични. Този отлив на интереса вещае финансова криза и възможен колапс. Но…новата ера за Prada настъпва през 1979 г., когато Миуча Прада, предприемчивата внучка на основателя, точно навреме взема нещата в свои ръце. Тя проявява креативност и размах, модната къща започва да разширява своето влияние и да диктува тенденциите за новия сезон. Постига го с подкрепата на бизнесмена Патрицио Бертели, който ѝ помага да създаде успешната визия за развитието на бранда Prada. Двамата се запознават през 1977 г., десет години по-късно той официално става неин съпруг, като и досега двамата продължават да държат контрола над управлението на групата. Дързост Миуча разширява границите на марката и започва да произвежда дрехи и обувки. Тя дръзва да създаде ново направление в произвежданите продукти - дизайнерски дрехи под формата на конфекция. През 1989 г. Prada дебютира с първата колекция, проектирана в успокояващи цветове, като доминиращият цвят е черен. Линията е проста и елегантна. Веднага след пускането на тази колекция Prada печели фенове, които обожават елегантността и лаконизма в противовес на общия кич. Благодарение на тази си смелост Prada придобива известност и като марка за шикозни дизайнерски дрехи. Брандът обаче продължава да се придържа към традицията да предлага стоки, които "не всеки може да си позволи". Затова и създават отделна младежка марка - Miu Miu, име, производно на името на основния двигател в дизайнерските решения Miuccia. Това се оказва печеливш ход, тъй като с появата си през 1992 г. новата марка привлича вниманието на младите хора с използваните ярки цветове. Разширяването на гамата от продукти продължава със слънчеви очила, бельо, аксесоари, парфюми и дори телефони. Появява се мъжката линия в спортно-ежедневен стил. На прага на XXI век В началото на 2000 г. са придобити марките Azzedine Alaia и Car Shoe. През 2002 г. в Москва е открит първият бутик. По това време в света има 160 магазина на модната къща. Компанията отделя средства за изграждането на огромна сграда в Сеул. През 2009 г. е издадена обемна книга за историята на Prada. Миуча казва, че винаги са търсили нещо ново и провокиращо и тази книга разказва за този път. Скоро излиза линия от чанти, изработени от екологични материали с абстрактни геометрични и флорални орнаменти. През 2010 г. стартира проектът Country of Origin, в рамките на който са пуснати четири напълно различни колекции: шотландска, перуанска, японска и индийска. Всяка включва тъкани и детайли, специфични за конкретната страна. Това е последвано през 2011 г. от лимитиран набор от цветни пътни чанти и коледни ключодържатели под формата на животни, облечени в стилни тоалети. Същата година излиза екстравагантна колекция от дамски обувки. Популярността на марката се доказва и от факта, че известни холивудски актьори вземан участие в мъжкото шоу на есенно-зимната колекция. През 2012 г. на компанията е възложено да разработи униформа за италианския отбор по ветроходство за следващите олимпийски игри. През 2014 г. парижки бутик започва да предлага на клиентите да проектират обувките на мечтите си. Клиентът сам избра модела, цвета, материала, декора и дори нюанса на подметката, а инициалите му са разположени непосредствено под подписа на модната къща. През 2014-а Миуча Прада напуска поста президент на компанията, но остава творчески директор на Prada. През 2020 г. обаче тя започва да усеща нужда от прилив на нова креативност и кани белгийския дизайнер Раф Симънс, за да съвместява заедно с нея позицията творчески директор. Този ход се определя като смел опит две големи звезди да споделят властта на върха. Филмово присъствие Явната връзка на Prada с филмовото изкуство започна със създаването на костюм за Ромео, чиято роля във филма "Ромео и Жулиета" (1996) е изиграна от Леонардо ди Каприо. През 2006 г. излиза филмът "Дяволът носи Прада", в основата е едноименният бестселър на Лорън Уайзбъргър, умело пресъздаден от режисьора Дейвид Франкъл с участието на Мерил Стрийп и Ан Хатауей в главните роли. Филмът носи огромна популярност на бранда. Друг значим проект е създаването на костюми за филма "Великият Гетсби". Като част от това сътрудничество са подготвени 40 тоалета. Миуча казва, че е търсила вдъхновение не само в произведенията на Фицджералд, но и в стари колекции. После костюмите са изложени в бутик в Ню Йорк. През 2014 г. компанията получава предложение за производство на комплект куфари за филма The Grand Budapest Hotel. Възход, но не само През 2007 г. заедно с LG представя мобилен телефон. Устройството дори получава няколко престижни награди. Малко по-късно е пуснат друг модел… Но марката има и не едно изпитания. Така например през февруари 2015 г. в The New York Times е публикуван репортаж за използването на щраусова кожа от луксозни модни марки и бруталните методи за добиване на тази суровина. Твърденията се основават на продължило с месеци разследване, в което и Prada се оказва сред от ключовите брандове в модата, търгуващи с продукти, направени от щраусова кожа. Компанията не изчака скандалът просто да се забрави, а обяви, че от 2020 г. животинска кожа няма да бъде употребявана в дизайна на новите продукти: "Фокусирането върху иновативни материали ще позволи на бранда да проучи нови граници на креативния дизайн, като същевременно задоволи търсенето на етични продукти". Светът се променя, бизнесът - също, но Prada остава законодател на модата за хора със стил, които обичат лукса и елегантността. Компанията произвежда широк диапазон от модни стоки и всичко това благодарение на неподражаемата Миуча Прада и острия бизнес нюх на нейния партньор в бизнеса и живота Патрицио Бертели. Под тяхно ръководство Prada се позиционира като една от емблематичните марки и най-известните модни къщи на нашето време. Скок през кризата Луксозната марка успя да намери верния подход и премина през пандемията без срив. И дори отчита сериозен финансов ръст - през първата половина на 2022 г. нетните продажби са се увеличили с 22% в сравнение със същия период на предходната година и достигат 1,9 млрд. евро. Според Прада Груп добрият резултат се дължи на добрата формула: Предлагане на нови и емблематични продукти с ясна идентичност, което води до много добро представяне във всички продуктови категории. Във времена на голяма трансформация често големите компании губят своята гъвкавост. Но и на 110 модната икона Prada пази своето достолепие. Съпрузите Патрицио Бертели и Миуча Прада Снимка Fondazione Prada Миуча Прада за минимализма и смелите ходове Миуча Прадазащитава докторат по политология и се изявява като страстна привърженичка на Италианската комунистическа партия. Тя помага на майка си Луиза в модния бизнес и през 70-те прави успешен опит с изработката на дизайна на удобни, практични и модерни чантички от иновативниматерии. Големият успех на модна къща Prada настъпва, когато тя среща Патрицио Бертели, упорития тоскански производител на кожени изделия, който има собствена фабрика. В крайна сметка той става неин съпруг и поема в свои ръце мениджмънта, финансите и маркетинга. Бертели се изявява като предприемач с широк хоризонт на вижданията и затова е непоколебим, че растежът минава през придобивания така атрактивни марки като "Жил Зандер”, "Хелмут Ланг”, "Библос”, сериозен дял от "Фенди” стават част от групата. Бертели насочва семейния кораб към глобални цели, например китайския пазар. "Ако не бях го срещнала, вероятно щях да се откажа, или поне нямаше да съм способна да направя това, което днес вече е факт. Най-вероятно все още е щях да се занимавам с чанти и раници”. Тя си дава сметка, че той я подтиква към много от смелите ходове например да правят обувки, да предложат собствена мъжка линия. През 2005 г. холдингът Prada увеличава рязко инвестициите си в Китай. Един от постулатите на Миуча Прада: "Обичам модата, но тя трябва да си знае мястото, а не да управлява живота ни. Модата е прекрасна част от битието ни, всичко обаче трябва да се прави за удоволствие”. Редица модни експерти признават заслугата на Миуча Прада към създаването и развитието на минимализма в модата, но пък тя има несъгласия да я причисляват към минималистите. Уверява, че при нея по-скоро водещ е стремежът й да създава облекла, които са женствени и съобразени с индивидуалността. Нейните творения гарантират на клиентите нов тип "разкош” и разновидност на лукса, като се избягват клишираните форми и знаци на богатството и разточителството. Една жена може да изглежда добре, луксозно и разкошно без непременно да е отрупана в злато и диаманти, без прескъпи материи, позлата и всевъзможен блясък. Сдържаността, лекотата, стилната строгост стават присъщи на лукса тип Prada. До много от оригиналните си идеи Миуча достига, водена от своето шесто чувство. Може би й помага липсата на дизайнерско образование, което някои биха сочили и като основен недостатък. За Миуча Прада обаче се твърди, че тя има способност да предсказва бъдещето на модата и да лансира сеизмични тенденции, които вълнуват индустрията с впечатляващи и дълготрайни ефекти. Текстът е част от бр. 112 на сп. "Икономика". Публикува се в Economic.bg по силата на партньорско споразумение между двете медии. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top