Новини:
Защо изкуственият интелект все още не е готов да направи големи открит... | Apple спешно затвори две уязвимости от нулевия ден в macOS, iOS и iPad... | Apple спира продажбата на един от най-използваните си адаптери... | Какво трябва да има в Европейската геотермална стратегия?... | „Не за настолните компютри“: Intel не планира 3D V-Cache в процесорите... | Китайците построиха най-мощната центрофуга в света, за да „компресират... | Сензация в науката: 200 неголеми телескопа до 10 години ще открият Дев... | ЕС с нови изисквания към Китай | MSI въвежда „убиец на латентността“, за да подобри производителността ... | Архивирайте данните си у дома: съветите на Samsung... | Интервю | Банките продават проблемните си заеми много по-рано и по-чес... | Microsoft Teams ще може да превежда и дублира речта на събеседниците в... | Rakuten Viber пуска нови решения за сигурност за бизнеса ... | Съвети: Индикацията на тубата с масло не винаги е показателна... | ИИ ловец на дронове: електронният снайперист Bullfrog патрулира в небе... | Как простата математика защитава интернет?... | Експерти прогнозират рязко нарастване на популярността на електромобил... | Роботизираният товарач Carter Pro може безопасно да взаимодейства със ... | Sony купува създателя на хитовата игра Elden Ring... | Samsung пуска новата си ОС и за по-стари смарт часовници... | Криптопазарът наближава фазата на „еуфория“: какво да очакваме?... | Илон Мъск тайно е променил алгоритмите на X, за да даде приоритет на с... | 100 километра вени и 100 милиона клетки: проектът Human Cell Atlas със... | Следващият флагман на Samsung ще получи нов дизайн на камерата... | Над 30 е броят на къщите в София на цени над 3 млн. EUR... | DeepCool пусна нови течни охладители за РС | Министерството на правосъдието на САЩ настоява Google да продаде брауз... | Иновациите в България: Устойчиви или в застой?... | Adani Group се обезцени с 30 млрд. долара само за един ден... | Свободен софтуер оценява добива на енергия от фотоволтаиците... | Търсенето на извънземни се пренася в паралелните вселени... | ПП-ДБ ще подкрепи Силви Кирилов от ИТН за председател на парламента... | Vivacom подарява максимални скорости във всички Unlimited планове... | Ядрените бази като на екрана на радар: Big Data застрашава военната си... | Световноизвестен учен в областта на изуствения интелект с лекция в Соф... | Бъдещето на концесиите на морските ни плажове... | Без онлайн кадастрални услуги от 11 до 15 декември... | Захарова с остър коментар относно доставките на газ за OMV... | Apple тихомълком е оборудвала новите модели MacBook Pro с дисплеи с кв... | Нов инструмент на Microsoft ще ви позволи дистанционно да коригирате п... | Ето кои са ключовите фактори за растежа на основните цифрови активи, с... | Китайските технологични гиганти са намерили нов начин да заобиколят за... | Новите модели на Renault ще получат възможно най-много физически бутон... | Gmail ще позволи да скриете истинския си имейл зад фалшив, за да се сп... | Apple се връща към идея на Стив Джобс за телевизор... | За Windows 11 24H2 излезе първата в историята hotpatch актуализация: н... | Летящите автомобили GAC: кога ще ги видим във въздуха... | eMAG Black Friday 2024: Спестявания за над 29 милиона лева и 37% клиен... | 1000 дни по-късно: Войната Русия-Украйна се роботизира... | Colorful представи iGame Shadow DDR5 памет със скорости до 8000 MT/s и... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Склад 350м2 за продажба 650000 EUR   |   Склад 270м2 под наем 800 EUR   |   Магазин 83м2 за продажба 320000 EUR   |   Офис 100м2 под наем 740 EUR   |   Склад 800м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 290м2 под наем 2045 EUR   |   Парцел 5438м2 за продажба 543800 EUR   |   Склад 675м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 400м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 1470м2 под наем 4800 EUR   |   Магазин 126м2 за продажба 330000 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Склад 350м2 под наем 1252 EUR   |   Индустриален терен 55000м2 за продажба 6700000 EUR   |   Магазин 56м2 под наем 435 EUR   |   Склад 800м2 под наем 4400 EUR   |   Склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Търговски комплекс 420м2 под наем 2310 EUR   |   Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Магазин 55м2 под наем 1600 EUR   |   Офис 360м2 за продажба 720000 EUR   |   Магазин 144м2 за продажба 360000 EUR   |   Склад 520м2 под наем 2080 EUR   |   Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   Склад 222м2 под наем 1124 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Склад 64м2 под наем 741 EUR   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 300м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 205м2 под наем 1258 EUR   |   Склад 200м2 под наем 1022 EUR   |   Склад 720м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 114м2 под наем 350 EUR   |   Склад 960м2 под наем 3580 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Промишлена база 2320м2 за продажба 2750000 EUR   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Склад 215м2 под наем 1370 EUR   |   Склад 576м2 под наем 2356 EUR   |
  Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |

„Параходство БМФ“ е световен лидер по млад и екологичен флот

Дата: 28.02.2023
"Параходство БМФ" е сред компаниите с най-млад и екологичен флот не само в Европа, но и в света. През 2022 г. компанията получи още 4 нови кораба с дедуейт от по 32 200 тона всеки. Те са от т.нар. тип "Лейкъри", тоест кораби, които освен по морета и океани, могат да оперират и във Великите езера на Северна Америка. От тази серия кораби компанията очаква да получи общо шест, като два ще бъдат доставени през настоящата година, а останалите четири през 2024 и 2025 г. През 2024 г. трябва да бъдат доставени и още четири кораба с дедуейт от по 45 500 тона, каквито дружеството вече има в състава си. Техният дизайн е разработен във Финландия, естествено, в тясното сътрудничество със специалисти от българската компания. Става въпрос за изключително ефективни плавателни съдове, отговарящи на всички изисквания по отношение опазването на околната среда, които се радват да голямо търсене, особено сега, когато цените на горивата се повишиха. През последните няколко години "Параходство БМФ" АД успя да подмени изцяло флота си и в момента средната възраст е под 8 години най-ниската в цялата 131-годишна история на дружеството, която дори ще намалява през следващите 2 години. Инвестиции През 2022 г. "Параходство БМФ" е инвестирало общо 90.9 млн. долара, а до получаването на 10 кораба, споменати по-горе, т.е. до средата на 2025 г., ще инвестира още 278 млн. долара. Амбициите на компанията обаче са далеч по-големи. Днешния шипинг изисква постоянно да си в състояние да предлагаш първокласна услуга. Това означава, че трябва да поддържаме постоянно модерен и ефективен флот, т.е., длъжни сме да продължим тези инвестиции и занапред!", коментира изпълнителният директор кап. Александър Калчев. Зелени политики За "Параходство БМФ" е приоритет да е сред най-ефективните по отношение опазването на околната среда. Компанията цели да има флот с най-висок GHG (Greenhouse gas) рейтинг, т.е. отделящ минимални въглеродни, серни и азотни емисии, изпреварващо отговарящ на изискванията на IMO (Междинародната морска организация). Това е важно и за клиентите на дружеството. Компанията следва тази политика и на брега и въпреки пренебрежимо малките си разходи за енергия, има инсталирани ВЕИ, стимулирайки служителите да преминават към хибридни или изцяло електрически автомобили. Добитата зелена енергия се предоставя безплатно на служителите за зареждане на "зелени" превозни средства. По този начин се гради култура у хората към осъзнаване необходимостта от опазването на планетата", убеден е кап. Калчев. Конфликтът в Украйна "Параходство БМФ" беше една от компаниите, които посрещнаха 24 февруари м.г. (началото на войната) с кораб в Украйна. Корабът "Рожен" бе планиран да завърши обработката си на 22 23 февруари, но бе забавен, а след това и блокиран в пристанище Черноморск близо 6 месеца. Това е довело до големи загуби на фрахт. Отделно, дневните разходи на кораба са били силно завишение заради допълнителната застраховка "Военен риск" на стойност милиони долари. За кап. Калчев обаче най-важното е, че в нито един момент екипажът на борда не е поставен в риск. Искам да благодаря на президента Румен Радев, който пръв повдигна темата за блокираните кораби в една от срещите си турския си колега тогава. Важна роля изигра и Министерство на външните работи, за да може корабът да излезе пръв по т.нар Grain corridor, който бе отворен през август, за което им благодаря отново", казва директорът. Като цяло конфликтът в Украйна е тежък удар върху всички в бранша. Черно море стана твърде нежелан регион, което доведе и ще продължи да води до тежки последствия върху икономиките на държавите от Черноморския басейн. Със сигурност обаче ефектът от конфликта е доста по-широк. Наложените санкции на Русия промениха изцяло снабдителните вериги в световен мащаб. Повишението в цените на енергията пряко рефлектираха в цените на стоките и услугите, в т.ч. и на транспорта по море. Страхът от глобална рецесия буквално парализира търговията и през втората половина на 2022 г. фрахтовият пазар се срина. С подновения си флот обаче "Параходство БМФ" е готов за това предизвикателство. По-ниската консумация на гориво, в комбинация с отличните товарни характеристика на корабите, поставят компанията в привилегирована позиция на фрахтовия пазар днес. Предизвикателства Основното предизвикателство пред компанията е да задържи постигнатото нови кораби, първокласна услуга. Пазарът е много динамичен, което изисква бързи и оптимални решения за клиентите. Те очакват транспортна услуга, която освен всичко, следва да отговаря и на постоянно нарастващите критерии по отношение опазването на околната среда. В тази връзка се изисква перманентен и много строг контрол върху техническото състояние на корабите, контрол на емисиите, които отделя флотът, и предприемане на мерки, в това число чрез инвестиции в модернизация и ново оборудване. Друго, не по-малко предизвикателство, е именно конфликтът в Украйна, или по-скоро геополитическата ситуация днес, която промени световната търговия. Определени товаропотоци изчезват или са недостъпни, а на тяхно място идват други. Това предполага появата на нови и нови играчи на фрахтовия пазар. "Параходство БМФ" вече почти 15 години предпочита да търгува корабите си самостоятелно на пазара, което изисква много работа по привличането и запазването на клиенти. Необходима е активност, бърза обратна връзка и ангажираност с тях, за да може да се разчита на техните товари в перспектива. За щастие, "Параходство БМФ" разчита на доказан екип от търговци, който съм сигурен, че ще се справи и с това предизвикателство", уверен е кап. Калчев. Кадри Над 1000 души е морският състав в дружеството. И все пак, проблемът с кадрите е сериозен, защото все по-малко младежи избират морето като професия. Тази тенденция се наблюдава в страните от Западна и Централна Европа, а вече и в Полша, Хърватска, Румъния и България. Желаещите да се обучават в морските професии като капитан, механик или електромеханик стават все по-малко. Въпреки това на този етап компанията успява да осигури на корабите си екипажи от способни и мотивирани морски лица. Директорът вярва, че хората са най-важни и на виоките им професионални качества се дължи отличната репутация на компанията сред клиентите. "Работим тясно с морската ни академия - ВВМУ "Н.Й.Вапцаров", и с ТУ-Варна, като полагаме усилия да осигуряваме стажуването на студентите им, част от които избират именно "Параходство БМФ" като начало на своята кариера. Връзката на бизнеса с образованието е от изключителна важност и мисля, че именно по този начин можем да покажем на младите хора, че тази професия е достойна и благодарна. Морето възпитава характера, дава свобода и увереност, което може да отключи много врати напред в живота им. Естествено, стараем се да сме и сред най-атрактивните компании на пазара на труда, като определено мога да кажа, че условията, които предлагаме, са сред най-добрите", допълва кап. Александър Калчев. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top