Главният изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск от години дразни света с мечтата си за достъпна електрическа кола. Тази седмица, надяват се феновете, той ще обясни какво е намислил и може би как ще успее да сбъдне тази своя мечта.
Мъск каза миналата година, че е отложил плана за кола на стойност 25 000 долара, известна като Model 2, тъй като не е усвоил новата технология за батерии, която според него ще бъде от решаващо значение за евтините коли.
Разширяването на масовия пазар е от решаващо значение за постигане на целта на Tesla да увеличи доставките на превозни средства 15 пъти до 20 милиона през 2030 г. Компанията намали цените през последните месеци, за да увеличи продажбите, които бяха под натиск от слабата икономика и нарастващата конкуренция.
Акциите на производителя на електромобили са се повишили с около 60% до момента, но все още са на половината от пика си през ноември 2021 г.
Очаква се евтиният автомобил да бъде централната част на "Главния план, част трета" на Мъск, който той ще представи на "Деня на инвеститора" в сряда, заедно с плановете за разширяване на завода и допълнителните капиталови разходи.
Каквото и да каже за сроковете обаче, инвеститорите ще бъдат предпазливи, тъй като той е пропуснал най-важните си срокове, докато изгражда най-скъпата автомобилна компания в света.
Формулата за декодиране на Мъск е доста проста. Вземете каквато и времева рамка да има, и я умножете по две", каза Джийн Мънстър, управляващ партньор в Deepwater Asset Management, който притежава акции на Tesla.
Той очаква новата автомобилна платформа да бъде въведена най-рано през 2025 г., което все още ще бъде с години по-бързо от типичното развитие на ново превозно средство в автомобилната индустрия.
Tesla не отговори на искането на Reuters за коментар.
Всичко е за батериите
Уликите, представени от Мъск за Model 2, оставят много на въображението. Създаването на завладяващо електрическо превозно средство на стойност 25 000 долара "винаги е било нашата мечта от самото начало на компанията", каза той на презентация за батериите през 2020 г.
Миналата година диреторът на компанията обяви план за пускане на роботакси без волан или педали до 2024 г., въпреки че не беше ясно дали това е същата евтина кола.
Неотдавнашен инженерен видеоклип на Tesla показа малка кола с типичните извивки на Tesla, която беше приета от наблюдателите на компанията като скица на Model 2.
Анализаторът на Guidehouse Insights Сам Абуелсамид каза, че Tesla може да обяви по-евтина кола с малък пробег за китайския пазар, но достъпна кола с голям пробег, която ще се хареса на пазара в САЩ, вероятно ще отнеме известно време поради бавното нарастване на производството на собствени батерии.
Мъск каза миналата година в подкаст за минерали, озаглавен "Getting Stoned", че новият генерален план, надграждащ по-ранните такива за пускане на превозни средства и развитие на слънчева енергия и бизнес за съхранение на енергия, е за това как да се "мащабира" и да се получат всички необходими материали за производство на батерии за превозни средства и системи за съхранение на енергия.
Основният определящ фактор за скоростта, с която можем да преминем към устойчивост, е скоростта, с която можем да увеличим производството на литиево-йонни батерии", каза той в интервюто.
Въпреки че има признаци, че цените на лития може да се понижават, Мъск каза, че разходите за литий могат да принудят Tesla да произвежда сама метала за батериите за електрическите превозни средства.
Производството на батерии също е проблем.
Мъск през 2020 г. прогнозира, че компанията му през 2022 г. ще произведе 100 гигавата батерии от по-ново поколение, по-евтини, достатъчни за захранване на около 1.3 милиона Tesla Model Y. Но производственият темп на батериите през декември, наречен 4680s, е достатъчен за малко над 50 000 автомобила на ден за една година.
Мъск също каза, че Tesla ще продължи да използва доставчици на батерии, за да расте бързо. Tesla избра Panasonic, CATL, LG Energy Solution и BYD за доставчици на клетки.
Батериите вероятно също ще фигурират в плановете на Мъск за "напълно устойчиво енергийно бъдеще" извън колата.
Той вероятно ще обсъди производството на слънчева енергия и съхранението на енергия от батерии, които според него са два други стълба към бъдещето на устойчивата енергия.
Инвеститорите ще следят за всякакви намеци за търсене, планове за увеличаване на производството на Cybertruck, за който Мъск каза, че ще се произвежда масово през следващата година, и местоположения на нови фабрики на Tesla, като Мексико, Канада, Индонезия и Южна Корея.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини