Новини:
Азербайджан, Узбекистан и Казахстан ще изнасят чиста електроенергия за... | Адвокат твърди, че „криптокралицата“ Ружа Игнатова е жива – тя е получ... | Нова пътна карта проправя пътя за космически кораби с ядрен двигател д... | ДПС-Доган ще оспори решението на служебния кабинет да даде нова сграда... | Rakuten Viber пуска нови решения за сигурност за бизнеса ... | Huawei показа част от новия си флагман | Microsoft представи облачния компютър Windows 365 Link... | CrystalDiskMark 8.0.6 | Vivacom пуска EON телевизия и интернет с 50% отстъпка... | 8 причини, поради които предпочитам Google Docs пред Microsoft Word... | Биткойн наближава $100 000 – курсът на първата криптовалута постави но... | Кодът срещу интуицията: защо компютрите никога няма да станат гении на... | Радмила Шекеринска от Северна Македония стана заместник генерален секр... | DC++ 0.882 Stable | Следващият флагман на Samsung ще получи нов дизайн на камерата... | Тайните на ацтекските „смъртоносни свирки“ – този звук предизвиква ужа... | В бума на промоциите: Как да разпознаем фалшивите стоки?... | Българските потребители на Revolut гонят 1 милион... | Румъния изгражда два блока на АЕЦ | Роботизираният товарач Carter Pro може безопасно да взаимодейства със ... | ИИ ловец на дронове: електронният снайперист Bullfrog патрулира в небе... | Новият iPhone ще бъде рекордно тънък | Си каза на Байдън, че е готов да работи с Тръмп и иска "стабилен прехо... | AI помогна на Google да открие 26 уязвимости на софтуер с отворен код... | Изкуственият интелект на Google ще помни информация за вас... | Потребителите на X преминават към Bluesky – какво е това и кой го прит... | DeepCool представя серията LP – AIO течни охладители с матричен диспле... | "Тормоз". Костадин Костадинов е санкциониран за реч на омразата срещу ... | AMD разгроми Intel по продажби в Amazon  | По-ниското ДДС за заведенията донесе повече печалба на държавата... | Ново оръжие на Gmail в битката срещу спама... | Изненада: китайските производители на памет пускат на пазара DDR4 паме... | Sony представи оптични сензори с глобалния затвор Pregius S за роботи ... | Невронните мрежи в Yandex Browser за шест месеца предотвратиха повече ... | Хибридният AI движи растежа на Lenovо | Интервю | Банките продават проблемните си заеми много по-рано и по-чес... | Все по-близо до $100 хил: каква бариера премина биткойнът?... | Vivacom подарява максимални скорости във всички Unlimited планове... | Актуализацията Windows 10 KB5048239 може да причини грешка: Microsoft ... | НАСА и Роскосмос така и не постигнаха единодушие относно причината за ... | Новите модели на Renault ще получат възможно най-много физически бутон... | Apple спешно затвори две уязвимости от нулевия ден в macOS, iOS и iPad... | ByteDance, с капитализация от $300 милиарда, твърди, че е най-ценната ... | Adani Group се обезцени с 30 млрд. долара само за един ден... | Apple тихомълком е оборудвала новите модели MacBook Pro с дисплеи с кв... | Ето коя е компанията, която ще бъде първата, достигнала капитализация ... | Исторически пробив: По време на шестия си полет Starship за първи път ... | Вече можете да говорите с ChatGPT в уеб-версията на услугата – там се ... | Американски студенти изстреляха любителска хиперзвукова ракета на реко... | По-бърз 5.5G интернет си пробива път в Китай... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 270м2 под наем 800 EUR   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   Парцел 4000м2 за продажба при запитване   |   Склад 864м2 под наем2650 EUR/м2   |   Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Склад 576м2 под наем 2356 EUR   |   Търговски комплекс 420м2 под наем 2310 EUR   |   Магазин 495м2 под наем 5000 EUR   |   Склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 3724м2 за продажба 232000 EUR   |   Магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   Индустриален терен 55000м2 за продажба 6700000 EUR   |   Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Склад 660м2 под наем 3700 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   Склад 720м2 под наем 2210 EUR   |   Склад 473м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 153м2 за продажба 210000 EUR   |   Склад 756м2 под наем 3092 EUR   |   Склад 240м2 под наем 639 EUR   |   Парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   Склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Офис 360м2 за продажба 720000 EUR   |   Магазин 163м2 под наем 3000 EUR   |   Склад 600м2 под наем 2454 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Склад 350м2 под наем 1252 EUR   |   Промишлена база 2320м2 за продажба 2750000 EUR   |   Парцел 5002м2 за продажба 350000 EUR   |   Офис 100м2 под наем 740 EUR   |   Склад 520м2 под наем 2080 EUR   |   Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Склад 176м2 под наем 616 EUR   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Склад 720м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 114м2 под наем 350 EUR   |   Магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   Склад 362м2 под наем 1110 EUR   |   Парцел 5438м2 за продажба 543800 EUR   |   Магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Склад 1470м2 под наем 4800 EUR   |   Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 675м2 под наем6 EUR/м2   |
  Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |

Суперколите получават безплатен въглероден пропуск в Европа

Дата: 21.02.2023
Най-ексклузивните производители в Европа от Ferrari и McLaren до Koenigsegg и Pagani, и от Lotus до Donkervoort тази седмица избегнаха куршума, изстрелян от Европейския парламент срещу автомобилните компании. Докато всеки друг автомобилен производител ще трябва да продава нови превозни средства с нулеви емисии от 2035 г., ултрабутиковите производители ще могат да използват двигатели с вътрешно горене за неопределено време, пише Forbes в свой анализ. След години преговори не беше шокиращо, че ЕС одобри закон, който ефективно забранява продажбата на нови превозни средства, задвижвани от бензин и дизел, в ЕС до 2035 г. Европейският парламент преди няколко дни гласува "за" законодателството, а официалното му превръщане в закон ще се случи след няколко седмици, когато се очаква и Съвета на Европейския съюз да го одобри. Този регламент насърчава производството на превозни средства с нулеви и ниски емисии", заяви водещият преговарящ за промяната на закона Ян Хуйтема. "Той съдържа амбициозна ревизия на целите за 2030 г. и целта за нулеви емисии за 2035 г., което е от решаващо значение за достигане до климатичен неутралитет до 2050 г." Новият закон ще доведе и до междинна стъпка 55% намаление на емисиите на CO2 от всички нови автомобили и SUV в Европа до 2030 г. (в сравнение с техните нива през 2021 г.) и 50% намаление за микробусите. Бутиковите производители на автомобили тези, които продават по-малко от 1000 превозни средства годишно в Европа ще бъдат освободени за неопределено време от двете съкращения на емисиите, при условие че докажат, че подобряват емисиите си. Производителите на автомобили, които продават между 1000 и 10 000 автомобила в Европа годишно, като Ferrari, са освободени от междинното намаляване на емисиите, но не и за правилото за 100% намаление до 2035 г. (същото важи и за производителите на микробуси, които продават до 22 000 превозни средства годишно). Ferrari продаде 13 221 автомобила през 2022 г., но само 5958 в региона EMEA (Европа, Близкия Изток и Африка), така че пада доста под праговото число. Компанията вече обяви първия си пълен EV суперкар. Основният конкурент Porsche отчете невероятните 309 884 продажби, с които трябва да се счита за основен производител, поради което има електрически версии на Macan и Boxster/Cayman на път. Европейският автомобилен алианс с малък обем (ESCA) представлява производители с продажби до 10 000 автомобила годишно и се противопоставя срещу исканията на ЕС превозните средства с нулеви емисии да са основание за финансова жизнеспособност. Докладът на McLarens Investor показа, че е продал 1395 автомобила през първите три тримесечия на миналата година, но по-малко от 1000 от тях са отишли в Европа, докато Donkervoort е построил по-малко от 100 автомобила през 2022 г., така че и двете компании се считат за "Ultra Small Volume". Законодателството на ЕС признава уникалните обстоятелства за малките и ултрамалките производители по обем и позволява гъвкавост преди 2035 г., ако производителят е договорил ясен план за намаляване на CO2 с ЕС", се обяснява в изявление на McLaren. Индустриалните камари предупредиха, че новото законодателство ще доведе до игра на котка и мишка за производителите, тъй като те се опитват да останат под бариерите от 1000 или 10 000 автомобила, като жонглират разпределението на продажбите си извън Европа. Други марки в ESCA включват Alpine, Alpina (сега собственост на BMW), Aston Martin, Bugatti (сега собственост на Rimac), Ineos, KTM, Lotus (сега собственост на Geely), Pagani, Praga, Ruf, Wiesman, Groupil и Radical. Те не са единствените марки с ултранисък обем в Европа, макар че с Morgan, Ariel, Caterham, Marcos, Bristol и TVR работят само в Обединеното кралство. Европа също има Далара, Аполон и Зенво, а Австралия дори се гордее с Брабъм. Най-големият и замърсяващ двигател в ESCA е Quad-Turbo W16 в спортния Bugatti Chiron Pur, с комбинирани емисии на WLTP от 571.6 грама/км, въпреки че естествено аспирираният V12 AMG мотор на Pagani не изостава. Но не всеки член на ESCA е производител на хиперколи, като например Groupil (собственост на Polaris) прави малки електрически комунални превозни средства за работилници. Ineos има планове да надвишава максималния обем на ESCA от 10 000 автомобила годишно, но докато не го направи, неговият офроуд автомобил не отговаря на условията. И не всички останали производители с нисък обем изграждат суперколи, като Aixam във Франция правят малки автомобили, които могат да бъдат управлявани без разрешително за правоуправление, както и Лигиер, което остана от някогашния френски отбор във Формула 1. "Секторът на производителите на ултравекторните машини (U-SVM) е структурно засегнат от непрекъснати регулаторни промени, докато производителите с голям обем могат да се възползват от икономии от мащаба, за да възстановят инвестициите, необходими за технологичните промени, това се оказва предизвикателство за (U-SVMS), които произвеждат значително по-ниски количества превозни средства годишно в ЕС", заяви президентът на ESCA, Пагани Федерико Риги в предложението си за CO2 в края на миналата година. "U-SVMS произвеждат и изнасят по целия свят някои от най-емблематичните, желаните и иновативни превозни средства. Комбинираният общ оборот на нашите членове има стойност от над 2 милиарда евро, докато разходите за научноизследователска и развойна дейност на ESCA са на стойност над 200 милиона евро и ние продължаваме да разбиваме нова позиция в експертен опит в индустрията и в развитието на нови технологии." "В нашите членове работят над 8 000 хиляди души директно и стотици повече чрез веригите на доставки." Риги обясни, че емисиите от производителите на бутикови автомобили може да са по-високи, но автомобилите рядко правят повече от 5000 км годишно и рядко се изхвърлят, живеят дълъг живот с редовна механична поддръжка." Превозните средства, произведени от членовете на ESCA, също имат много по-дълги цикли на използване и остатъчна стойност и често са ценени притежания от техните собственици, не са предназначени за ежедневно шофиране", каза Риги. "Непредоставянето на достатъчни преходни периоди за U-SVMS за адаптиране към новите регулаторни изисквания би имало драстично отрицателно икономическо въздействие върху нашия сектор, с незначителни ползи за околната среда (като U-SVM са отговорни за много ограничена квота на емисиите в целия сектор на автомобилния транспорт)." Бизнесът Boutique Hypercar вече е наелектризиращ, като Rimac започва като чист електропроизводител и споделя своята електрическа архитектура с Pininfarina за своята Bautista. Той също е купил Bugatti, в сложна подредба за размяна на акции, в която ще се види, че бившата марка на Volkswagen Group ще премине към електрификация, когато царуването на Chiron Pur Sport приключи. Шведската Koenigsegg вече е разработила свой собствен електрически мотор, собствен инвертор и собствено устройство за електронно задвижване, докато Artura на McLaren вече използва хибриден силов двигател Хърватският RIMAC отговаря на изискванията за освобождаване, въпреки че продава само електрически автомобили. INEOS има електрически модел, планиран за 2026 г., и има версия с горивни клетки с нулеви емисии на Grenadier, докато Alpina е BMW-Hybrid и EV Tech, подкрепяща Piggy. Междувременно в САЩ Има три начина, по които автомобилният производител с нисък обем може да влезе на американския пазар. Той може да влезе чрез федералните правила, да кандидатства за правилата на EPA или да използва правилата на California Air Review Board (CARB). Федералните правила настояват, че марката трябва да продава не повече от 5000 автомобила годишно средно през последните три години. EPA използва набор от правила, еквивалентни на ЕС, докато правилата за въглердоните емисии са по-сложни. CARB настоява, че производителят с нисък обем цитира еквивалентен отпечатък, тегло и стил на автомобил от основен автомобилен производител като сравнение, тогава CARB ще определи целта на емисиите въз основа на това. Въпреки това, на автомобилния производител е позволено да използва целите на емисиите на друго превозно средство, което използва същата мощност (като Donkervoort, например, чийто F22 използва Audi TT RS и RS 3 двигателя, но тежи само 750 кг). Производителите с нисък обем също могат да използват кредити за емисии. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top