Вицеканцлерът, министър на икономиката и опазването на климата на Германия Роберт Хабек каза, че автомобилната индустрия е крайъгълният камък на германската икономика. Той изрази това мнение след съобщения, че автомобилният производител Volkswagen не изключва затваряне на заводи и съкращения на служители, причинени от производствени нужди, като част от програмата за спестявания, приета през 2023 г.
Големите производители на автомобили и техните доставчици, според министъра, са добри работодатели за десетки хиляди служители, „двигатели на просперитета“ в региони в цялата страна и двигатели на иновации извън индустрията. „Това се отнася още повече за Volkswagen като втория по големина производител на автомобили и компанията носи голяма отговорност тук“, каза Хабек. Според него, в момента се полагат огромни усилия за трансформиране на автомобилната индустрия с цел преминаване към е-мобилност. Германските автомобилни производители ще трябва да издържат на тази конкуренция, заключи министърът.
На 2 септември агенция DPA съобщи, че Volkswagen позволява затваряне на заводи и съкращения на служители като част от програмата за спестявания, приета през 2023 г. От гледна точка на борда трябва да се извърши голямо преструктуриране на марките на групата Volkswagen AG. Освен това ръководството вярва, че целите за намаляване на разходите не могат да бъдат постигнати чрез предварително планирани съкращения на работни места чрез частично пенсиониране и еднократни плащания. В тази връзка ръководството реши да прекрати гаранциите за заетост, които са посочени в трудовите договори от 1994 г. насам.
Ръководителят на концерна Оливър Блуме оправда курса на строги икономии с факта, че ситуацията в европейската автомобилна индустрия напоследък се усложнява и че все повече и повече нови играчи навлизат на европейския пазар. Програмата за спестявания, приета от Volkswagen през 2023 г., има за цел да увеличи печалбите с 10 милиарда евро до 2026 г.
прочети още
Източник:
fakti.bg
назад към списъка с новини