Клиентите имат право да задържат плащането към търговеца, докато не получат касова бележка. За тази законодателна промяна напомни Националната агенция за приходите (НАП) през официалния си сайт.
Този механизъм, който е възможен след промяна в Закона за ДДС (в сила от 1 януари 2024 г.), цели засилване противодействието на укриването на приходи и на нелоялната конкуренция, както и гарантирането на потребителските права.
НАП напомня и, че предстои лятната ѝ контролна кампания, в която един от акцентите ще бъдат именно проверките за спазване на изискванията за издаването на платежен документ.
Апелираме към клиентите да изискват своя платежен документ при заплащане на стоки или услуги. Ако въпреки това търговецът не им издаде касова бележка, те имат законното право да задържат плащането и да подадат сигнал в НАП", казва изпълнителният директор на НАП Румен Спецов.
Той напомня, че укриването на приходи и неспазването на закона вредят на обществото като цяло и в частност на честните търговци, защото некоректните им колеги ги поставят в условия на нелоялна конкуренция.
Платежният документ дава и възможност на клиентите да защитят правата си, ако закупената стока се окаже дефектна или опасна, напомнят още от НАП. Касовата бележка е необходима и за замяна или връщане на закупен артикул, в случай че потребителят разполага с такова право, произтичащо от закон или от предварително поет от търговеца ангажимент.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини