Apple не е давала на потребителите сериозна причина да купуват обновен iPhone от четири години откакто пусна 5G свързаност с iPhone 12. Това е тревожна тенденция за основния бизнес на технологичния гигант, която може да се промени тази седмица, пише CNN Business.
IPhone донесе повече от половината от общите приходи на компанията миналата година, но ръстът на продажбите изостава, тъй като клиентите по-бавно преминават към нови модели. По-дългите цикли на надграждане времето между покупките на нови телефони от потребителите в момента измъчват много компании за устройства. Но те са особено болезнени за Apple, тъй като тя се бори със сложни предизвикателства, които включват силна конкуренция на ключовия китайски пазар и тежко антитръстово дело.
Очаква се Apple да обяви нови функции с изкуствен интелект на годишната си световна конференция за разработчици (WWDC) в понеделник, което може да подкрепи продажбите на продуктите ѝ и да върне Apple в конкуренция с голяма част от останалия технологичен свят, който вече работи с пълна пара върху AI. И никой продукт не е по-важен за Apple от iPhone.
Нови AI функции, които да предоставят убедителна причина за надграждане, когато Apple пусне iPhone 16 през есента, могат да дадат тласък на компанията в решаващ момент.
Но без значение как върви процеса, Apple няма да загуби скоро статута си на технологична гигант. Компанията спечели повече от 200 милиарда долара само от продажби на iPhone миналата година, нейните акции са се увеличили с 9% през последната година и има стабилен бизнес с услуги, който помага да се балансира част от сезонността на продажбите на хардуер.
Но анализатори казват, че възстановяването на продажбите на iPhone е от ключово значение за продължаващия растеж на Apple.
"Това не може да бъде презентация от типа "О, ще направим нещо готино по-късно". Те знаят това", каза анализаторът на Davidson Гил Лурия пред CNN преди WWDC. "За да работят акциите на Apple, за да расте бизнесът, трябва да чуем от тях защо трябва да купим iPhone 16."
Инвеститорите също така разчитат на Apple да докаже, че може да се задържи в силно конкурентната надпревара във въоръжаването с AI във време, когато много от конкурентите ѝ имат много по-ясно артикулирана стратегия за следващата голяма вълна на технологично развитие.
"Моментът е критичен за Apple. Nvidia току-що я изпревари като втората най-ценна технологична компания след Microsoft, която също така се стреми да се конкурира по-пряко с бизнеса с устройства на Apple с нови компютри, захранвани от AI", каза старши анализаторът на eMarketer Гаджо Севиля. "Всяка грешна стъпка от страна на Apple в този момент може да доведе до загуба на тяга като технологичен лидер."
В очакване на iPhone с AI
Apple от години включва AI в своите продукти по малки, често невидими начини, които въпреки това улесняват живота на феновеte. Но сега Apple е готова да представи своите най-насочени към потребителите функции с AI досега.
Очаква се компанията да обяви в понеделник нови генеративни AI възможности за iOS, които биха могли да бъдат особено полезни за нейния личен асистент Siri. Ако е задвижван с изкуствен интелект, той има потенциал да изпълнява специфични задачи, като припомняне на снимка, направена преди години на устройството, или отговаряне на подробни въпроси за времето, новините или любопитни факти. С течение на времето може да научи предпочитанията и дори личността на потребителя и да реагира по съответния начин.
Въз основа на начина, по който конкурентите вече са започнали да интегрират генеративен AI в своите устройства, Apple може да въведе и други инструменти, като възможността за обобщаване или чернова на имейли.
В исторически план Apple често не е първият, който въвежда нова технология, а по-скоро пуска първокласните изживявания за поттребителите по-бавно. Сега гигантът е под натиск да удиви хората с функции, които надхвърлят това, което конкуренти като Samsung и Microsoft вече са въвели в своите смартфони и компютри.
Но извън самите функции, може би най-големият въпрос по време на WWDC е кои собственици на устройства на Apple ще могат да ги използват: дали новите AI инструменти ще бъдат достъпни на по-стари iPhone или ще бъдат функционални само на предстоящи устройства, които ще бъдат пуснати през есента, може би поради нуждата от нови мощни чипове или по-бързи процесори.
Последният сценарий ако приемем, че функциите са завладяващи може да стимулира следващия голям цикъл на надграждане на iPhone и да има ефект върху цялата компания.
Лурия каза, че скучните нови функции или AI възможности, които са достъпни за всеки с по-стар iPhone, могат да доведат до спад на акциите на компанията до $160 на акция. Но вълнуващата нова технология, която насърчава потребителите да надграждат през есента, може да увеличи акциите до $240 всяка. Акциите на Apple затвориха под $197 в петък.
"Това е ключът: ако е завладяващо и не е обратно съвместимо, Apple ще има първия цикъл на надграждане след четири години", каза Лурия. "И това ще означава много за акциите, защото това беше последният път, когато имаха голям скок."
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини