Стартъпът за корпоративни плащания Payhawk първият български "еднорог" планира сливания и придобивания, за да разшири глобалното си влияние в нишата и да се справи с големи играчи като SAP.
Payhawk заяви, че търси да придобие една или повече компании на етап "серия А" от своето развитие. Или с други думи компании на ранен етап, които вече са набрали значителни средства.
В интервю за CNBC Христо Борисов, главен изпълнителен директор и съосновател на Payhawk, заяви, че смята, че фирмата му има по-добро "съответствие между продукта и пазара" от своите конкуренти, които вече са оценени в размер на няколко милиарда долара.
Payhawk е корпоративна платформа за управление на разходите, която издава смарт карти на служителите на бизнес клиентите, за да извършват плащания и да следят разходите си. Сред нейните клиенти са Decathlon и Vinted.
Консолидацията е в основата на играта
Новината за стратегическите планове на Payhawk идва в деня, в който компанията обяви финансовите резултати за първото тримесечие. Стартъпът съобщи, че приходите от регулярни абонаменти растат с 85%, а ръстът на приходите от задържане на нови клиенти през първото тримесечие е 141% на годишна база.
Продажбите са скочили със 127% във Великобритания пазар, който сега съставлява 27% от общите приходи.
Ръстът на Payhawk се дължи на значителното увеличение на броя на клиентите. Фирмата съобщи, че през трите месеца до края на март е отбелязала 58% увеличение на клиентите на годишна база, като основен двигател отново е Великобритания.
Сега Payhawk иска да надгради този растеж, като според Борисов сливанията и придобиванията са ключът към разкриването на бъдещи възможности.
Много предприятия, които са получили финансиране през последните две или три години, сега си търсят стратегически варианти", каза Борисов. "Това е нещо, с което се занимаваме активно. Търсим компании, които да купим."
Неговата прогноза е, че предстои консолидация на пазара. От думите му става ясно, че потенциални придобивания се търсят извън САЩ, където стартъпът си партнира с American Express.
Целта на Payhawk: да стане публична компания
Запитан дали фирмата му търси ново рисково финансиране, за да постигне целите си, Борисов заяви, че Payhawk винаги води разговори за набиране на средства. Той добави, че подновеният ѝ растеж през последната година е предизвикал интерес от страна на външни инвеститори след по-трудната 2022 г. и началото на 2023 г.
Набирането на средства е всекидневие", каза той. "Това не е защото имаме нужда от пари. Най-лошото време за набиране на средства е, когато имаш нужда от пари."
Payhawk може да се опита да набере нов рисков капитал през тази или следващата година, добави Борисов. Стартъпът, който вече е подкрепен от фирмите за рисков капитал Lightspeed, Greenoaks и Earlybird, е набрала 240 млн. долара до момента.
Крайната цел е Payhawk да стане публично дружество, въпреки че все още няма дата за дебюта на фирмата на публичния пазар.
Крайната ни цел е да направим IPO на компанията, това е нещо, върху което сме се фокусирали", каза Борисов. "Това наистина зависи от пазарните условия и реалностите на пазара."
Григор Димитров стана посланик на марката Payhawk
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини