Японският автомобилен гигант Toyota представи двигатели от следващо поколение, които могат да се използват в автомобили с различен тип задвижване хибриди и двигатели на биогорива. Двигателите са в процес на разработка. Те са 1.5-литрови и 2-литрови със значително намален обем и височина спрямо настоящите двигатели.
С тези двигатели всяка от трите компании ще се стреми да оптимизира интеграцията с двигатели, батерии и други електрически задвижващи устройства", посочват представители на Toyota на специално медийно събитие, отразено от Reuters.
Toyota притежава около една пета от Subaru и около 5% от Mazda, които също ще използват двигателите.
Според компаниите усилията им ще помогнат за декарбонизацията на двигателите с вътрешно горене, като ги направят съвместими с алтернативни източници на гориво като биогорива. Те също се надяват, че по-компактните двигатели ще обновят дизайна на автомобила.
Toyota беше широко смятана за изоставаща в електромобилността, но забавянето на растежа на пазара позволи на компанията да се възползва от навлизането на хибриди.
Японският автомобилен производител каза, че неговият нов 1.5-литров двигател ще постигне намаляване на обема и теглото с 10% спрямо съществуващите 1.5-литрови двигатели, които използва в автомобили като своя компактен Yaris.
Новият 2-литров турбо двигател ще има сходни предимства спрямо съществуващите 2.4-литрови турбо двигатели, използвани в по-големи модели като спортни автомобили с три реда седалки.
Главният технологичен директор Хироки Накаджима отказа да каже кога Toyota ще пусне модели, оборудвани с новите двигатели.
Toyota е продалa около 2.4 милиона автомобила за периода януари-март, от които близо две пети са бензиново-електрически хибриди. Plug-in хибридите, автомобилите с горивни клетки и изцяло електрическите превозни средства заедно представляват едва 2.9%.
Председателят Акио Тойода през януари каза, че електромобилите ще достигнат глобален автомобилен пазарен дял от най-много 30%, като останалата част ще бъдат хибридите, превозните средства с водородни горивни клетки и превозни средства с двигатели с вътрешно гориво.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини