Новини:
Asus представи новите си геймърски смартфони... | Xiaomi представи 5000 mAh външна батерия с размера на кредитна карта... | Gmail скоро може да предлага изцяло нова функция... | Следващият флагман на Samsung ще получи нов дизайн на камерата... | Microsoft окончателно затваря канала за бета-тестване на Windows 10... | Toshiba пусна на пазара настолен компютър с вграден матричен принтер, ... | Електронна демокрация по руски: само .ru за гражданските обръщения... | "Да, България" внесе сигнал в ДАНС за незаконното консулство на Русия ... | Ядрена зима ли ни очаква? Русия масово прави защитени от ядрени оръжия... | Мъск бере плодовете от победата на Тръмп: Компаниите SpaceX и xAI ще п... | Радев отново сезира КС, за да си върне служебния кабинет... | Бягство от скучните задачи: Microsoft стартира функцията Actions за св... | Вдъхновен от България Hyatt планира мащабна експанзия на Балканите... | Чистачката за мотоциклетна каска | По-малко правила, повече рискове: новата киберпарадигма на Тръмп... | По-изгодно е да купите къща на цената на жилище... | AI разходите на бизнеса скочиха с 500% тази година... | Отпадъците от производството на бърбън могат да се превърнат в източни... | CATL обяви неизбежния провал на технологията Tesla 4680... | Почина архитектът, проектирал станция на Софийското метро... | Под въпрос е качествения ремонт на общински училища ... | FreeCAD 1.0.0 | За четвърти път депутатите не успяха да излъчат председател на Народно... | LG представи 480Hz OLED монитор | Нискотарифна авиокомпания подаде молба за защита от фалит... | Единадесет души са задържани за срутването на козирката на гарата в Но... | Ето коя е компанията, която ще бъде първата, достигнала капитализация ... | Японските власти: Включете потребителските имена и паролите си в своет... | Учени предупредиха човечеството за опасен астероид, който приближава З... | Биткойн наближава $100 000 – курсът на първата криптовалута постави но... | „Безпрецедентна правителствена намеса“: Google трябва да продаде своя ... | Филмите станаха реалност: Робот от Шанхай убеди 12 други робота да спр... | Evo: нов ИИ сглобява нови биосистеми от ДНК конструктор... | Huawei показа част от новия си флагман | Sony представя Alpha 1 II – флагмански фотоапарат с висока резолюция, ... | България и Румъния ще влязат изцяло в Шенген през януари, каза румънс... | Експерти прогнозират рязко нарастване на популярността на електромобил... | DeepCool представя серията LP – AIO течни охладители с матричен диспле... | Постигнато е съгласие за състава на Европейската комисия. Мандатът ѝ щ... | 8 причини, поради които предпочитам Google Docs пред Microsoft Word... | Силно участие на България като партньор в мащабно международно туристи... | ИПИ: Българската индустрия започва да се трансформира към производства... | Криптотрейдър спечели $15 млн за 2 дни | ATACMS: Технология, която може да промени играта в конфликта между Укр... | Защо при инсталирането на Windows 95 се използваха три операционни сис... | Нов маршрут за доставка на руски газ | Еврокомисарка е "оптимист" за пълноправното приемане на Румъния и Бълг... | Съвети: Индикацията на тубата с масло не винаги е показателна... | Гъвкавите пространства и рискът за сигурността... | Мистър и Мисис Икономика 2024 в снимки |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 1300м2 за продажба 550000 EUR   |   Склад 362м2 под наем 1110 EUR   |   Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Търговски комплекс 420м2 под наем 2310 EUR   |   Магазин 160м2 под наем 1025 EUR   |   Склад 64м2 под наем 741 EUR   |   Склад 800м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 660м2 под наем 3700 EUR   |   Склад 215м2 под наем 1370 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Склад 290м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 960м2 под наем 3580 EUR   |   Склад 300м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 675м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 600м2 под наем 2454 EUR   |   Склад 426м2 под наем6 EUR/м2   |   Офис 100м2 под наем 740 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Склад 350м2 под наем 1252 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 1440м2 под наем 5760 EUR   |   Склад 400м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 730м2 под наем 3640 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Склад 270м2 под наем 800 EUR   |   Склад 200м2 под наем 1022 EUR   |   Склад 2174м2 под наем 5435 EUR   |   Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   Склад 740м2 под наем 3405 EUR   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Склад 222м2 под наем 1124 EUR   |   Склад 576м2 под наем 2356 EUR   |   Офис 360м2 за продажба 720000 EUR   |   Магазин 495м2 под наем 5000 EUR   |   Склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Склад 520м2 под наем 2080 EUR   |   Склад 205м2 под наем 1258 EUR   |   Парцел 2846м2 за продажба 284600 EUR   |   Склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |   Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Парцел 3467м2 за продажба 430000 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |
  Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |

„Ние сме потресени“: Малки превозвачи се оплакват от неравни условия за тол помощта

Дата: 10.04.2024
Има риск отпуснатите 50 млн. лв. под формат на помощ за транспортния бранш да не бъдат разпределени справедливо. Схемата е направена така от кабинета "Денков", че значителна част от средствата ще бъдат получени от големите фирми в сектора, а за по-малките да не остане почти нищо. Според Сдружение "Аз имам камион", в което членуват по-малки превозвачи, предпоставка за подобно несправедливо разпределение са условията, заложени по мярката, която бе приета скришом на заседание през февруари от вече отишлия си кабинета. Изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ) Димитър Димитров коментира за Economic.bg, че условията, заложени в помощта, са справедливи и призова всички фирми да кандидатстват. По думите му единствено срокът, даден за подаване на документите, е къс (14 дни), но казва, че това най-вероятно е направено, за да може след това АПИ да има достатъчно време да обработи заявленията. Фирмите трябва да получат средствата си до юни. Скришом кабинетът отпусна 50 млн. лв. за транспортния бранш Председателят на Сдружение "Аз имам камион" Владимир Майсторов коментира за Economic.bg, че помощта се явява "реактивно възстановяване на тол таксите", които целият бранш заплаща. Условията и начинът, по които бе приета помощта, обаче не са обсъдени с малките фирми в сектора. Подали сме сигнали към всички български и европейски институции с искане да се преразгледат условията", заяви Майсторов. Припомняме, че средствата се отпуснаха с мотив, че браншът търпи сериозни загуби заради пандемията, войната в Украйна, инфлацията и други икономически събития. Това се случи, след като Европейската комисия не одобри планираните тол бонуси за транспортните компании във вида, в който ги предложи правителството през лятото на 2023 г. Умишлено е направено ситото по този начин, за да не може да минат малките фирми", казва още Майсторов. Димитров контрира, че това е бил единственият начин, за да може все пак браншът да получи някаква помощ, след като ЕК е отказала първия вариант на тол бонусите.Изпълнителният директор на КАПБ казва още, че не трябва да се прави разделение на малки и големи фирми, за да не се отказват от кандидатстване. По думите му помощта се разпределя пропорционално и това е възможно най-справедливият начин всички да получат средства.Допълва, че заложените условия в това отношение по нищо не се различават от други, залагани от държавата при други помощи. По груби сметки на Камарата всеки един кандидатстващ ще получи около 20 ст. на лев, който е платил миналата година за тол такси. Това са 20% грубо казано отстъпка", посочва Димитров. Във вътрешните правила за помощта, публикувани на страницата на АПИ, има формула, по която ще се определят средствата.При нея се взимат предвид платените суми за тол за цялата 2023 г. от всяко предприятие, кандидатствало за помощта, изчислява се отношението им към общия размер на сумата, платена от всички допуснати до финансиране предприятия, и се определя процентен дял на всяко предприятие. Условие за разпределяне и таван Според условията, заложени от кабинета "Денков", парите ще се отпускат на база платените през миналата година тол такси. Таванът на бенефициент е 4 млн. лв. Агенция "Пътна инфраструктура" вече на два пъти прикани компаниите да подават документи, като срокът за това е до 15 април. Според Сдружение "Аз имам камион" обаче таванът е твърде висок и представлява около 8% от цялата помощ. Според организацията на фона на около 17 000 лицензирани транспортни фирми, таванът предполага неправомерно разпределение на средствата. За колко фирми ще стигнат тези 50 млн. лв.? Тези фирми, които наистина имат нужда от помощ, няма да я получат. Ще ги вкарат в излишна бюрокрация", коментира председателят на Сдружението. По думите му условието средствата да се отпускат на база платени тол такси през 2023 г. също е несправедливо, тъй като малките транспортни фирми не извършват толкова големи и дълги курсове, колкото големите в бранша. Това автоматично означава, че най-едрите компании в сектора ще бъдат с предимство при разпределяне на помощта. Има малки фирми, които правят курсове от Ямбол или Сливен до Румъния и после се връщат. Те дори не намират смисъл да подават документи, след като най-вероятно ще получат между 300 400 лв." Изпълнителният директор на КАПБ обаче е на друго мнение. Той казва, че именно по-малките превозвачи правят основно курсове в страната и рядко излизат в чужбина. Именно те заплащат повече тол такси от големите фирми, които по няколко дни извършват курсове в чужбина. Като се вземат предвид условията по помощта, то именно малките фирми ще имат възможност да получат средства. Хипотетично, ако един камион е платил 1000 лв., той ще получи 200 лв. Голямата фирма е платила 1 млн. лв. и работи със 70 камиона, примерно, ще вземат 200 хил. лв. обратно. Къде е несправедливата част?", пита реторично Димитров. Относно заложения таван, той е на мнение, че няма фирма в България, която да може да го достигне, тъй като това би означавало, че на месец за миналата година е трябвало да плаща по над 1 млн. лв. тол такси. По думите му дори най-големите компании в бранша месечно плащат тол от порядъка на около 350 450 хил. лв. Няма фирма, която да стигне този таван от 4 млн. лв., така че не е коректно да се казва, че само големите фирми ще получат средства. С подобно говорене се обезсърчават малките фирми, а всички трябва да кандидатстват", казва Димитров. Сдружение "Аз имам камион" посочва, че разходите на транспортния отрасъл не са само тол таксите, затова е неточно само те да са критерий. Оперативните разходи растат всяка година, независимо от геополитическата световна обстановка. Войната в Украйна стартира през февруари 2022 г. и все търпим последствия, затова обвързването на помощта със заплатените тол такси през 2023 г. е некоректно." Задължения към НАП Друго условие, което малките превозвачи намират за несправедливо, е свързано с това, че фирми със задължения към НАП не могат да кандидатстват. Според Майсторов е имало идея с помощта директно да се покрият такива задължения, но тя не е приета. Според Сдружението не става ясно дали фирми със задължение отпреди 1-ви януари 2023 г. , които са сключили обезпечителни споразумения, имат право на помощта или фирми със задължения преди 1-ви януари 2023 г. нямат право. Според изпълнителния директор на КАПБ изрично във Вътрешните правило е написано, че става въпрос за липса на задължения към началото на 2023 г. Димитров казва, че това не е условие, измислено за малки или големи фирми, а такова, което присъства във всяка една друга помощ. Според него е логично въведено, тъй като би било странно, ако дадена фирма не е успяла да изчисти задължения от година и няколко месеца към държавата. Това дружество фалирало ли е, за да не може толкова време да изчисти задълженията си? Изрично е упоменато, че към онзи момент не трябва да има задължения, а не към днешна дата. Надявам се, че просто колегите не са догледали условията." Прозрачност Според председателят на Сдружение"Аз имам камион" проблем е и начинът, по който помощта е гласувана "на подпис" без да мине обществено обсъждане, без да се гледа в комисии. Майсторов казва, че за колегите му е ясно, че помощта е предназначена за определени фирми, а не за целия бранш. Ние сме потресени. Всеки един може да отиде и да каже в едно министерство, че има нужда от едни пари, да се съберат подписи, да се заложат условия, на които отговаря определен кръг от фирми, и това е." Изпълнителният директор на КАПБ казва, че АПИ и Националното тол управление не са институции, които се ползват с голямо доверие от превозвачите. Димитров посочва, че Камарата внимателно ще следи и ще иска достъп до обществена информация кое дружество колко тол е платило и каква сума е получило от помощта. Той призовава всичките му колеги да направят същото, след като информацията стане ясна. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top