Новини:
Изкуственият интелект на Google ще помни информация за вас... | Всяка държава трябва да има стратегия за развитие на изкуствения интел... | Вече можете да говорите с ChatGPT в уеб-версията на услугата – там се ... | Отново? Отново! Apple планира да създаде собствен телевизор... | Институт GATE представи говорещ цифров двойник на София на форума „Up ... | От смарт очилата Ray-Ban Meta са продадени 1 милион броя и това е само... | Илон Мъск влезе в историята с над 200 милиона абонати в X... | Бягство от скучните задачи: Microsoft стартира функцията Actions за св... | Графенът стана на 20 години: От лабораторно откритие до революция в на... | Кодът срещу интуицията: защо компютрите никога няма да станат гении на... | Цените на жилищата във Великобритания започнаха да се топят... | Магията на търсенето във Windows: филтрите за по-бързо намиране на фай... | Цената на петрола расте след ескалацията между Русия и Украйна... | Intel отложи анонса на графичния процесор Arc Battlemage до декември, ... | Криптопазарът наближава фазата на „еуфория“: какво да очакваме?... | Наливат 2 млрд. лева в земеделието догодина... | Microsoft представи облачния компютър Windows 365 Link... | Криптопазарът наближава фазата на „еуфория“: какво да очакваме?... | Показаха ъпгрейд за удвояване на оперативната памет на Raspberry Pi 5 ... | Почина архитектът, проектирал станция на Софийското метро... | Пробите от обратната страна на Луната поднесоха първата изненада... | Вместо в НАТО. Мария Габриел e назначена за директор на института "Роб... | Световноизвестен учен в областта на изуствения интелект с лекция в Соф... | Vivacom пуска EON телевизия и интернет с 50% отстъпка... | PS5 Pro впечатлява с 30% повече производителност при почти същото потр... | Проучване доказва, че LED фаровете на новите коли са опасни... | По-малко правила, повече рискове: новата киберпарадигма на Тръмп... | Gmail скоро може да предлага изцяло нова функция... | Free Audio Converter 5.1.7.000 | Криптовалутите могат да разклатят световната икономика ... | Стартъп разработва за ВВС на САЩ товарен дрон с обсег от 370 км... | Гръцката PPC ще изгражда газови централи в Румъния... | Лаптоп за творчество и игри: MSI Stealth 16 AI Studio A1V... | Ефектът на Верлинде: защо гравитацията може да не е това, което изглеж... | Нов инструмент на Microsoft ще ви позволи дистанционно да коригирате п... | Нови слухове за AirTag 2 предвиждат две големи подобрения... | С инжекция от €2 млн. българската Cloud Office атакува Гърция... | "Да, България" внесе сигнал в ДАНС за незаконното консулство на Русия ... | Гигантът в дигитални услуги за хотели Quicktext стъпи на българския па... | Хибридният AI движи растежа на Lenovо | Intel случайно разкри, че подготвя AI ускорителя Jaguar Shores, който ... | Експерти прогнозират рязко нарастване на популярността на електромобил... | Няколко недостатъка на всесезонните гуми... | Boeing ще уволни 2200 служители заради лошото качество на самолетите... | Пробите от обратната страна на Луната донесоха още една изненада – сле... | Радев отново сезира КС, за да си върне служебния кабинет... | Недостиг на работна ръка в три сектора | Актуализацията Windows 10 KB5048239 може да причини грешка: Microsoft ... | Дванайсетте най-продавани процесора в Amazon са на AMD – червеният еки... | БАСКОМ даде старт на ново технологично училище... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 473м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 800м2 под наем 4400 EUR   |   Склад 400м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 200м2 под наем 1022 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 300м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 756м2 под наем 3092 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Склад 740м2 под наем 3405 EUR   |   Склад 426м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 114м2 под наем 350 EUR   |   Склад 1440м2 под наем 5760 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Магазин 144м2 за продажба 360000 EUR   |   Склад 205м2 под наем 1258 EUR   |   Магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   Парцел 4000м2 за продажба при запитване   |   Склад 864м2 под наем2650 EUR/м2   |   Склад 64м2 под наем 741 EUR   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   Склад 600м2 под наем 2454 EUR   |   Склад 176м2 под наем 616 EUR   |   Парцел 3467м2 за продажба 430000 EUR   |   Склад 2174м2 под наем 5435 EUR   |   Склад 800м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 720м2 под наем 2210 EUR   |   Склад 1470м2 под наем 4800 EUR   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   Склад 350м2 под наем 1252 EUR   |   Склад 222м2 под наем 1124 EUR   |   Магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Склад 720м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Склад 270м2 под наем 800 EUR   |   Магазин 83м2 за продажба 320000 EUR   |   Магазин 120м2 под наем 895 EUR   |   Склад 240м2 под наем 639 EUR   |   Магазин 153м2 за продажба 210000 EUR   |   Склад 730м2 под наем 3640 EUR   |   Склад 576м2 под наем 2356 EUR   |   Парцел 5002м2 за продажба 350000 EUR   |
  Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |

Спящ гигант, подкрепен от Уорън Бъфет: Коя е китайската компания, която детронира Tesla

Дата: 03.01.2024
В края на миналата година BYD изпревари Tesla като най-голям продавач на електрически превозни средства в света постижение, увенчало изключителния възход на китайския автомобилен производител. За първи път през тримесечието до 31 декември компанията успя да достави повече напълно електрически автомобили от Tesla. Така намали и преднината на компанията на Илон Мъск по целогодишни продажби. Но как малко известният китайски производител на батерии се разви толкова бързо, за да се превърне в най-големия конкурент на Tesla? Спящ гигант Базирана в китайския мегаполис Шънджън, BYD е основана през 1995 г. от Уанг Чуанфу, тих бивш академик, който все още ръководи компанията. Уанг казва, че буквите BYD не означават нищо конкретно, като избрал това "доста странно" име, за да се отличи от другите стартиращи компании, разказва CNN. BYD е най-големият производител на електрически превозни средства в Китай и изнася електрически таксита, автобуси и други коли за останалата част на света, включително Европа, Южна Америка, Югоизточна Азия и Близкия изток. За разлика от Tesla, тя произвежда и хибриди с възможност за включване към електрическата мрежа. Понастоящем Израел и Тайланд се смятат за основните чуждестранни пазари на BYD, където китайската компания заема първо място по продажби на електромобили. Нейните най-продавани леки коли са моделите Qin и Song. Qin е компактен седан, който се предлага като plug-in хибрид или изцяло електрически автомобил. BYD Song е серия компактни кросоувъри SUV. В сравнение с Tesla, BYD е известна с това, че предлага по-достъпни автомобили, което ѝ помогна да привлече по-широка група потребители. Базовият ѝ модел например се продава в Китай за малко над 10 000 долара, докато най-евтиният Tesla Model 3 струва над 32 000 долара. Пътническите автомобили на BYD все още не се предлагат в Съединените щати. Но нейните електрически автобуси произведени в Ланкастър, Калифорния са достъпни в страната. Произведено в Китай Уанг, който е инженер, се премества за първи път в Шънджън в началото на 90-те години на миналия век, за да ръководи бизнес за производство на батерии за правителствен изследователски институт в Пекин, според официалната му автобиография в документите на компанията. По онова време държавните постове в Китай се смятат за "железни купи с ориз" популярен термин за работа за цял живот. Но Уанг скоро напуска и основава BYD. Началото на предприемаческия му път съвпада с отварянето на китайската икономика към света. Бившият китайски лидер Дън Сяопин създава първата специална икономическа зона в страната в Шънджън. Това насърчава стотици производствени предприятия да се насочат към града, привлечени от либералната икономическа политика и по-евтината работна ръка и земя. До 1997 г. Уанг превръща малката си работилница в среден по големина производител на батерии за мобилни телефони с годишен оборот от над 100 млн. юана (14 млн. долара). През същата година азиатската финансова криза предоставя възможност за растеж, тъй като спадащите цени на батериите изтласкват много конкуренти от бизнеса. Според вестник "Southern Weekly" компанията на Уанг е успяла да оцелее благодарение на предимството си по отношение на разходите. До 2003 г. BYD се превръща в най-големия производител на никел-кадмиеви батерии в света, които се използват широко в мобилните телефони. Подкрепена от Бъфет Но Уанг иска повече. Предвид бъдещия растеж на електрическите превозни средства, през 2003 г. той навлиза в автомобилната индустрия. Прави това, като придобива държавен автомобилен производител в град Сиан за 269 млн. юана (38 млн. долара). Макар че това изненадващо решение разгневи стратегическите инвеститори на компанията и предизвика 21% спад на акциите ѝ на борсата в Хонконг, както Уанг си спомня по-късно, той остава непоколебим. Произвеждам автомобили, защото съм оптимист за бъдещото развитие на електрическите превозни средства", заяви той предизвикателно след спада на цената на акциите, според държавния Beijing Business Today. Само пет години по-късно, през 2008 г., Уанг е реабилитиран, когато получава инвестиция в размер на 230 млн. долара от най-известния си спонсор Уорън Бъфет, който плаща около 1 долар на акция за дял от около 10%. Този вот на доверие помогна да се повишат акциите на компанията с цели 1370% през следващата година. BYD пусна на пазара първия си plug-in хибриден модел в края на 2008 г. С времето компанията успя да се утвърди като производител на електрически превозни средства, отчасти благодарение на подкрепата на китайското правителство за индустрията. От 2022 г. насам Бъфет постепенно намалява дела си в BYD, като отнема част от огромните печалби, които е реализирал. Според последната подадена информация от Berkshire Hathaway на Бъфет, към края на октомври фирмата е притежавала близо 8% от BYD. Тези акции сега са на стойност 18.28 млрд. хонконгски долара (2.3 млрд. долара). Конкуренция с Tesla BYD доминира в китайската индустрия за електрически превозни средства от 2015 г. насам, когато надмина своите местни и чуждестранни конкуренти на най-големия автомобилен пазар в света. Едно от ключовите ѝ предимства пред Tesla, играч номер две в Китай, е цената. Четирите модела на Tesla Model 3, Model Y, Model S и Model X имат цени, вариращи от 40 000 до 120 000 долара в САЩ. В Китай най-евтиният модел на Tesla, базовият Model 3, е с начална цена 229 900 юана (32 375 долара). Пробегът му с пълно зареждане е 272 мили, а максималната скорост 140 мили в час. За разлика от него, началната цена на BYD Seagull в Китай е 73 800 юана (10 392 долара). Максималната му скорост е 81 мили в час. Seagull се предлага с два пакета батерии. По-малката батерия има пробег от 190 мили, а по-голямата 251 мили. Автомобилите както на Tesla, така и на BYD са получили оценки за безопасност от международни организации. През 2022 г. Model Y на Tesla и Atto 3 на BYD получиха съответно петзвезден рейтинг по Австралийската програма за оценка на нови автомобили (ANCAP). Производство на собствени батерии От 2020 г. BYD произвежда своите литиево-желязо-фосфатни батерии (LFP) "Blade Batteries" за използване в собствените си автомобили и за продажба на други автомобилни производители, като Toyota. Компанията твърди, че батерията с форма на острие е по-тънка и по-дълготрайна от конвенционалните литиево-железни клетки и по този начин може да използва максимално наличното пространство в батерийния пакет. Освен това е по-малко вероятно да се запали, дори когато е силно повредена, според BYD. Според германски медии Tesla също използва батерии BYD Blade за своите автомобили Y, произвеждани в берлинската фабрика Gigafactory. През март 2023 г. Илон Мъск опроверга медиен доклад, в който се казваше, че Tesla прекратява сътрудничеството с BYD по отношение на доставките на батерии. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top