Китайският автомобилен производител BYD се очаква да надмине Tesla като най-продавания бранд за електромобили в света през следващите дни.
Но на американската компания не ѝ е нужно да продава повече коли от другите производители, за да спечели "войната", каза за CNBC Джордж Джанарикас, управляващ директор в Canaccord Genuity.
Според него в момента Tesla прилича много на Apple, когато индустрията за смартфони се зараждаше.
Apple имаше 100% пазарен дял, защото бяха първите, които пуснаха истински смартфон. Същото се случи и с Tesla", каза той. "Азиатската конкуренция навлезе на пазара на смартфони и същото се случва на пазара на електромобили и в крайна сметка Tesla вероятно ще бъде изпреварена от гледна точка на продадените бройки."
Но Джанарикас е на мнение, че инвеститорите не трябва да отдават твърде голямо значение на броя на продажбите.
"Това, което е най-важно и смятаме, че Tesla ще спечели с течение на времето, е битката за дял от печалбата", каза Джанарикас. "Днес Apple няма най-големия пазарен дял на смартфони, но превъзхожда пазара по отношение на дял от печалбата и смятаме, че в крайна сметка това ще бъде най-важното за Tesla и смятаме, че това ще се случи."
Очаква се Tesla да достави около 1.82 милиона автомобила през 2023 г., което е увеличение с 37% спрямо 2022 г., според доклад на Reuters, който цитира проучване на анализатори от LSEG. Въпреки това, производителят намалява цените на своите превозни средства през цялата година, за да достигне този крайъгълен камък. И тези намаления на цените се отразиха върху маржовете на печалбата.
Tesla отчете маржове на печалба от 17.9% през третото тримесечие на тази година, в сравнение с 25.1% преди година.
Но Джанарикас вярва, че Tesla има стратегия да върне компанията в релсите.
"Тази година беше история за намаляването на цените на Tesla, което се отрази на техните брутни печалби. Смятаме, че това е било очаквано и след това, с течение на времето, те ще искат да продадат софтуера за напълно самоуправляващи се автомобили на хора, които вече притежават техните превозни средства. Това е ключът към историята, защото в момента техните маржове на печалба страдат. Смятаме, че това е дългосрочният план: да продават FSD софтуер по същия начин, по който Apple продава услуги", каза Джанарикас.
Така че в крайна сметка смятаме, че чрез FSD софтуера и чрез вертикалната интеграция Tesla е най-добрата в света, това в крайна сметка ще доведе до по-висок от средния брутен марж и печалби за техните електромобили в сравнение с всеки друг на пазара", продължи той.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини