Наскоро United Group, която е собственик на българският телеком Vivacom, бе определена като звездата на медийната и телекомуникационна индустрия в Югоизточна Европа от авторитетното издание Broadbandtvnews. Оценката е направена на база резултати, инвестиции и увеличаване на абонатите.
В момента United Group е в процес на разширяване на дейността на групата в България благодарение на последното решение наКЗК, свързано с част от сделката за придобиване на активи на "Булсатком". През ноември 2022 г. групата се споразумя да придобие мобилните кули и инфраструктурата на оптичната мрежа на сателитния тв оператор като отделна сделка от процеса на придобиване, който тече в момента.
"Независимо от положението, в което се намира "Булсатком", ставайки част от United Group, ние ще можем да използваме нашите ресурси, експертиза и капацитет, за да я надградим и развием”, сподели плановете за развитие на "Булсатком" Николай Андреев, главен изпълнителен директор на Vivacom, в интервю за 24chasa.bg.
Той допълва, че в правото на ЕС съществува понятие "защита на неуспешна фирма".
Това означава, че когато едно предприятие е в несъстоятелност, за него е по-добре да бъде придобито от конкурент, отколкото да изчезне от пазара. Разбира се, това трябва да бъде одобрено от КЗК, но е сигурно, че за абонатите е по-добре "Булсатком" да бъде поета и управлявана, вместо да фалира", убеден е Андреев.
По думите му инвестицията ще доведе до положителен ефект върху качеството на услугите, предоставяни на клиентите на "Булсатком", и е страхотна възможност за тв оператора да се възстанови, а като следваща стъпка да ускори по-нататъшното си развитие.
Това е само част от стратегическия план на United Group, като една стабилна и добре развиваща се компания, да инвестира в иновации в България в полза на потребителите. Още повече, че до 2030 г. ще са необходими още 174 милиарда евро за постигане на целите за свързаност на Европа.
По думите на Андреев европейските телекомуникационни оператори са изправени пред две големи предизвикателства, които изискват огромни инвестиции в капиталови разходи: въвеждане на 5G на мобилния пазар и въвеждане на оптични кабели на фиксирания пазар.
А сегашното ниво на фрагментация на пазара не позволява на телекомите да постигнат критична маса, за да финансират такива големи инвестиции. Знаем, че сделката с "Булсатком" ще помогне на Vivacom да се справи с тези предизвикателства и ще има ползи за конкуренцията и потребителите. Ето защо смятаме, че КЗК трябва да я одобри", каза Андреев.
Според него сделката не поражда опасения за конкуренцията, защото прогнозите, че Vivacom заедно с "Булсатком" ще представляват 60% от българския пазар на платена телевизия, не обхващат всички фактори. Според него се пренебрегват важни фактори. Първо, съществуват множество регионални кабелни оператори, които предоставят фиксирани широколентови услуги и платена телевизия, които ясно показват, че бариерите за навлизане и разширяване на пазара са ниски. Второ, докладите на националния регулатор не обхващат съществена част от пазара на платена телевизия видео стрийминг услуги, предоставяни от Netflix, Amazon и HBO, а проникването на OTT услугите в България непрекъснато се увеличава.
Андреев е на мнение, че цялата индустрия знае, че на пазара съществува и огромен сив сектор, при който "според последните пазарни проучвания реалният брой на крайните потребители на платени телевизионни услуги е поне с 480 хил. души по-голям в сравнение с този, който се отчита в КРС."
Забележително е също така, че във всички последни публични коментари и изявления никой не споменава факта, че има и няколко международни доставчици на DTH телевизия, които остават извън официалната статистика, включително турски и гръцки канали", обясни подробно Андреев.
Той изрази очакване, че въпреки непълното отчитане на абонатите и значителния "сив сектор", се надява КЗК да разгледа всички фактори и да изчисли коректно пазарните дялове.
А самата сделка с "Булсатком" ще се случи в синхрон с последната световна тенденция в телекомуникационния сектор консолидация на пазара. По думите на Андреевиндустрията като цяло споделя становището, че консолидацията е единственият възможен начин за Европа да постигне бързо развитие на инфраструктурата, както в Азия и Северна Америка, като по този начин да се постигнат целите на ЕС за дигитално развитие.
И в САЩ, и в Китай има само по три основни големи оператора, докато в ЕС има 60 големи и средни телекомуникационни компании", казва Николай Андреев.
На фона на динамичния телеком пазар основен приоритет за топ компаниите от ранга на United Group и в частност Vivacom, е да се защитят правата на потребителите и да се гарантира качеството на услугите, които получават. Сделката на UG с "Булсатком" цели да направи точно това, като гарантира достъпът до разнообразни програми на релевантни цени.
Тази сделка ще донесе на потребителите наистина разширена гама от услуги и значително ще подобри качеството на получаваните от тях ТВ услуги, като например по-голям брой HD канали и достъп до богато аудио-визуално съдържание като част от видеотеката на EON. Сделката ще подобри значително и качеството на интернет услугите по отношение на скоростта на изтегляне и качване", каза Андреев.
Допълва, че основната цел на телекома е да предоставя на клиентите си превъзходни продукти "и сме го доказвали многократно както като група, така и като компания. А що се отнася до ценовата ни политика, трябва да се каже, че платената телевизия е конкурентен пазар, на който Vivacom, A1 и др. се конкурират ожесточено и ще продължават да го правят."
United Group навлиза в страната през 2020 г. с придобиването на Vivacom и оттогава насам предприема редица важни стъпки, свързани с иновации, които наистина трансформират пазара, а България държи челни позиции на Балканите. Ако до преди няколко години трансформацията към 5G изглеждаше като сериозна дигитална революция, то днес и индустрията, и потребителите очакват иновации с различен темп.
Според Андреев клиентите нямат търпение да изпробват всички ползи, които новите технологии могат да им донесат. Интегрирането на изкуствения интелект в много решения не само ще увеличи използването на интернет до невероятни обеми, но и ще повиши очакванията на клиентите на всеки оператор.
От наша гледна точка виждаме необходимостта от консолидация, за да инвестираме в иновации, които в крайна сметка ще бъдат от полза за потребителите. За да се създаде ексклузивно и подходящо съдържание, за да се намерят нови интересни теми, както и за да се подобри използването на платформите, са необходими технически нововъведения, мащаб и осигурено финансиране. Ние имаме всичко това и сме уверени, че ще продължим да го предлагаме на българския потребител и в бъдеще", прогнозира Андреев.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини