Японската Toyota планира да увеличи гамата си от електрически автомобили в Европа до шест модела до 2026 г. Компанията очаква превозните средства на ток да съставляват повече от една пета от продажбите на нови автомобили в региона дотогава.
Най-големият производител на автомобили в света по продажби очаква да продава повече от 250 хиляди автомобила, захранвани с батерии, годишно в Европа до 2026 г. Компанията се стреми към рязък растеж на пазара, на който отдавна е изпреварена от конкуренти.
В допълнение към електромобила си, който продава в момента в Европа, и концепцията за SUV, която представи миналата година, Toyota показа и две нови концепции за модели, които планира да продава в региона по-късно през това десетилетие.
Единият от тях е малък SUV, като целта е да бъде пуснат серийно през 2024 г. Другият е спортен кросоувър, който е планиран за серийно производство през 2025 г.
Toyota си поставя за цел продажбите на 1.5 милиона автомобила с батерии годишно в световен мащаб до 2026 г.
Продажбите на изцяло електрически модели в рамките на Европейския съюз са се увеличили с над 50% през първите 10 месеца на годината в сравнение със същия период на предходната.
Toyota има петия по големина общ автомобилен пазарен дял в ЕС за 10-те месеца до октомври, като делът ѝ намалява леко спрямо предходната година до малко под 7%.
Автомобилите, задвижвани с батерии, представляват 1% от световните продажби на Toyota от около 8.5 милиона автомобила през първите 10 месеца на годината, включително тези от луксозната марка Lexus.
Toyota също така каза, че ще създаде бизнес звено, фокусирано върху водорода в Европа, тъй като се стреми да комерсиализира технологията чрез разработване на системи с горивни клетки и подкрепа на търговски партньорства за нея.
Съобщението дойде, след като ръководителите на Toyota казаха през юли, че компанията ще се фокусира върху продажбата на камиони и автомобили, задвижвани с водород, в Европа и Китай.
Toyota обещава революция при електромобилите
Превозно средство с водородни горивни клетки използва електрически двигател като електромобил, но черпи енергия от горивен комин, където водородът се отделя от катализатор за производство на електричество.
Toyota е продала около 3500 автомобила с горивни клетки в световен мащаб през периода януари-октомври.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини