След като китайската марка NIO реши да промени правилата на играта със създаването на станции за смяна на батериите на електромобилите, сега още китайски автомобилни производители планират да приемат технологията за смяна на батерии на NIO. Два гиганта се присъединяват към програмата – Changan и Geely.
NIO заяви, че ще си партнира с Geely
Това се прави с цел да се разработи общ стандарт за батерийни пакети за електрически превозни средства и да създаде широка мрежа от станции за смяна както на потребителски автомобили, така и на търговски автопаркове, само седмица след като Changan каза, че е станал първият съюзник на NIO в това начинание.
Ходът може да даде допълнителен тласък на дългосрочния план на NIO да раздели своя губеща инфраструктура за презареждане в самостоятелен бизнес с финансиране от външни инвеститори, но този ход може коренно да промени нещата при електромобилите.
Експертите от автомобилната индустрия предвиждат ускоряване на миграцията на китайската EV индустрия към по-унифициран стандарт за спецификациите на батерии и технологията за смяна, създадени от NIO
Все пак производителят на електромобили и неговите по-големи съюзници може да се изправят пред неравен път въпреки нетърпението си за унифициран стандарт.
Докато повечето производители на електрически автомобили работят върху технологии за бързо зареждане, китайската компания NIO предприема коренно различен подход - бърза смяна на батериите. Съдейки по реакциите в социалните мрежи, тази гехнология се харесва много повече от потребителите.
Когато зарядът е нисък, водачът на електрически автомобил NIO трябва да избере най-близката или удобна станция за смяна на батерията, като това става от картата на навигацията и да си запази място. В реално време му се показва колко коли има пред него и кога е най-добре да отиде на станцията.
На въпросната станция водачът трябва само да натисне бутон или да подаде гласова команда, за да може електрическият автомобил да се придвижи до желаното място в напълно автоматичен режим и да започне процеса на смяна на изтощените батерии с „пълни“.
Всичко това е придружено с коментари от виртуален асистент. От шофьора се изисква само да седи и да наблюдава какво се случва или да си върши някаква друга работа. Целият процес от пристигането на станцията до смяната на батериите отнема малко над 6 минути, което може да се сравни със скоростта на зареждане на автомобил с ДВГ на бензиностанция.
Една такава станция е в състояние да направи 408 смени на ден. В същото време при закупуване на превозно средство собствениците на електрически превозни средства трябва да изберат опцията за наемане на батерия, тъй като тя непрекъснато се подменя с нова.
В резултат на това първоначалната цена на електрически автомобил е значително по-ниска. Отбелязва се, че само в Китай NIO вече има около 2 000 зарядни станции за смяна на батерии и този брой непрекъснато нараства.
прочети още
Източник:
fakti.bg
назад към списъка с новини