След години на все по-бърз растеж търсенето на електрически автомобили в Европа вече се охлажда. Това се случва, тъй като потребителите на Стария континент очакват по-добри и евтини модели, които да навлязат на пазара до две три години.
Продажбите на изцяло електрически модели в Европа са нараснали с 47% през първите девет месеца на 2023 г., но вместо да празнуват, автомобилните производители, включително Tesla, Volkswagen, Mercedes-Benz прогнозират по-слаби месеци напред.
Те предупреждават, че по-високите лихвени проценти отблъскват клиентите. За пример Volkswagen дават, че приетите поръчки за техните електромобили са наполовина в сравнение с миналата година.
Проучванията на четири глобални компании за анализ на данни показват, че зад по-бавното навлизане стои нещо повече от икономическата несигурност, а именно това, че потребителите не са убедени, че електромобилите отговарят на техните нужди за безопасност, пробег и цена. Така мнозина предпочитат да изчакат още три години за следващия модел с надежди за подобрена технология.
Според британската платформа AutoTrader новите електромобили на Острова все още са средно с 33% по-скъпи от моделите, които работят с двигатели с вътрешно горене. А повечето нови модели в процес на изработка, насочени към бюджетния клас, няма да се появят преди 2025 г.
Изоставане
Критиците отдавна предупреждават, че липсата на достъпни електромобили в крайна сметка ще спре резкия ръст на продажбите. По-слабото представяне през септември, проучванията на потребителското настроение и мрачните коментари от автомобилни производители показват, че ерата на слаб растеж може би настъпва.
Американските производители на автомобили, макар и по-назад в прехода, също изпитват затруднения. Ford и GM наскоро предупредиха, че забавят пускането на пазара на по-евтини модели на ток поради по-слабото търсене и по-високите разходи.
Търсенето ще остане бавно, докато няма налични по-евтини електромобили", казва Фелипе Муньос от JATO Dynamics за забавянето на продажбите в Европа през септември, цитиран от Reuters.
Намерението за закупуване на електромобил е останало на едно и също ниво в Германия през последната година, показва проучване на компанията за потребителски изследвания The Langston Co. Това означава, че въпреки че броят на продаваните електромобили нараства, броят на хората, които искат да купят електромобил, не расте.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини