Meta пуска абонаментна версия без реклами на Facebook и Instagram в Европейския съюз и Швейцария от следващия месец, според публикация в блога на компанията.
Абонаментът има за цел да отговори на опасенията на Европейския съюз относно насочването на рекламите на Meta и практиките за събиране на данни. Като кара потребителите да избират между заплащане на услугата за премахване на насочване на реклами или използване на услугата безплатно, но съгласни с нейните практики за събиране на данни, Meta вярва, че ще изпълни по-ясно и окончателно изискванията за поверителност.
Съгласно регионалния закон за защита на данните единственото налично основание за рекламния бизнес на Meta за проследяване и профилиране е получаването на свободно дадено съгласие от потребителите. Въпреки това интерпретацията на рекламния технологичен гигант за свободното съгласие с това предложение за абонамент "платете ни или бъдете проследени" с основание ще накара защитниците на поверителността да се разгневят тъй като изборът, който предлага тук, се свежда до "плащайте ни пари" - или ни платете с вашата поверителност.
Според публикацията в блога на Meta таксата, с която планира да таксува потребителите, за да избегнат нейното проследяване и насочване (т.е. абонаментът без реклами), е 9.99 евро/месец в мрежата или 12.99 евро/месец за iOS или Android за свързани акаунти във Facebook и Instagram в Център за акаунти на потребителя. След 1 март 2024 г. също така се казва, че допълнителна такса — от 6 евро/месец в мрежата и 8 евро/месец за iOS или Android — ще се прилага за всеки допълнителен акаунт, посочен в Центъра за акаунти на потребителя.
Така че разходите за използване на услугите на Meta без проследяване и профилиране могат бързо да се натрупат за всеки с повече от един акаунт в социалните мрежи на Meta.
Дори за потребител само с един акаунт (във Facebook или Instagram) цената за защита на поверителността му от проследяването и профилирането на Meta ще бъде почти 120 евро на година (за уеб употреба) или малко над 155 евро (на мобилно устройство).
Ние уважаваме духа и целта на тези развиващи се европейски разпоредби и се ангажираме да ги спазваме", пише Meta в публикацията, обявяваща новия абонамент.
Meta казва, че ще продължи да предлага безплатен достъп до своите продукти за хора, които не желаят да плащат. Компанията казва, че опитът за потребители, които не плащат, няма да се промени и съществуващите инструменти за предпочитания за реклами ще останат налични.
Абонаментът без реклами ще бъде достъпен само за хора на 18 и повече години в ЕС и Швейцария.
Тонът на съобщението на Meta ясно показва, че компанията все още дава приоритет на поддържания от реклами бизнес, върху който са изградени нейните платформи. Компанията пише в публикацията си в блога, че "вярва в интернет, поддържан от реклами" и представя новия абонамент изключително като продукт, получен в съответствие с европейските разпоредби.
Все пак това е продукт, който мнозина искат. Продуктите на Facebook ви проследяват в интернет и след това насочват реклами въз основа на вашето поведение. Сега ще стане ясно колко хора наистина са готови да платят, за да избягат от погледа на Facebook и от неудобството на непрекъснатите реклами в техния канал в Instagram.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини