Новини:
Цената на петрола расте след ескалацията между Русия и Украйна... | Белград привлича по нетрадиционен начин купувачи на имоти... | DeepCool представя серията LP – AIO течни охладители с матричен диспле... | Кремъл обвини Вашингтон, че "налива масло в огъня" с разрешението Киев... | Показаха ъпгрейд за удвояване на оперативната памет на Raspberry Pi 5 ... | Payhawk разширява платежните услуги с J.P. Morgan Payments... | Нов маршрут за доставка на руски газ | Въвеждане на възобновяеми енергийни източници в бизнеса... | Microsoft представи ускорителя AMD Instinct MI300C, специална версия н... | Хиперсила: Учени откриха нова симетрия в статистическата механика... | Новите модели на Renault ще получат възможно най-много физически бутон... | Sony представи оптични сензори с глобалния затвор Pregius S за роботи ... | Sony купува създателя на хитовата игра Elden Ring... | Sony представя Alpha 1 II – флагмански фотоапарат с висока резолюция, ... | Сделки за 39 млрд. USD сключиха на най-голямото авиационно изложение... | Адвокат твърди, че „криптокралицата“ Ружа Игнатова е жива – тя е получ... | Боровец пуска кабинковия лифт за студентския празник... | До 56% от минималната работна заплата отива за наем на жилище... | Все по-близо до $100 хил: каква бариера премина биткойнът?... | Нови перовскитни фотоволтаични клетки с голяма площ счупиха рекорд по ... | ЕЦБ предупреждава за „балон“ при AI акциите... | Изчерпваме ли прясната вода? Нови данни от НАСА потвърждават най-лошит... | Криптовалутите могат да разклатят световната икономика ... | Вторият по големина производител на графични карти в света бяга от Кит... | Китай в опит да избегне търговски конфликт със САЩ... | Тайните на ацтекските „смъртоносни свирки“ – този звук предизвиква ужа... | Световноизвестен учен в областта на изуствения интелект с лекция в Соф... | Xiaomi в България отбелязва своята 5-годишнина със специална кампания... | Стартъп разработва за ВВС на САЩ товарен дрон с обсег от 370 км... | Изненада: китайските производители на памет пускат на пазара DDR4 паме... | SK hynix стартира масовото производство на първата в света 321-слойна ... | Моделът на климат от среден миоцен постави под въпрос бъдещето на засу... | Бъдещето на концесиите на морските ни плажове... | Българските потребители на Revolut гонят 1 милион... | Процесорите за Sony PlayStation 6 ще се появят през 2026 година – AMD ... | Google използва милиони Android смартфони, за да картографира йоносфер... | Ново оръжие на Gmail в битката срещу спама... | AI разходите на бизнеса скочиха с 500% тази година... | Как простата математика защитава интернет?... | ИТ корпорация иска 70-часова работна седмица... | Роботизираният товарач Carter Pro може безопасно да взаимодейства със ... | Военни задържаха кораб по случая с подводните кабели... | "Абсолютно е необичайно". Как институциите осигуриха централа на Пеевс... | Gmail скоро може да предлага изцяло нова функция... | Богомил Николов: Проблемът на Черния петък са ловците за намаления... | PS5 Pro впечатлява с 30% повече производителност при почти същото потр... | Гръцката PPC ще изгражда газови централи в Румъния... | България с нова кадастрално-административна и информационна система... | Основателят на Infosys: Необходима е 70-часова работна седмица – балан... | Биткойн наближава $100 000 – курсът на първата криптовалута постави но... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Парцел 5438м2 за продажба 543800 EUR   |   Склад 1300м2 за продажба 550000 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Магазин 120м2 под наем 895 EUR   |   Офис 360м2 за продажба 720000 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   Склад 205м2 под наем 1258 EUR   |   Склад 426м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 2174м2 под наем 5435 EUR   |   Магазин 55м2 под наем 1600 EUR   |   Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   Склад 730м2 под наем 3640 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Търговски обект 100м2 под наем 1390 EUR   |   Склад 720м2 под наем 2210 EUR   |   Магазин 495м2 под наем 5000 EUR   |   Магазин 83м2 за продажба 320000 EUR   |   Магазин 163м2 под наем 3000 EUR   |   Магазин 153м2 за продажба 210000 EUR   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Склад 864м2 под наем2650 EUR/м2   |   Магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   Магазин 144м2 за продажба 360000 EUR   |   Промишлена база 2320м2 за продажба 2750000 EUR   |   Склад 350м2 под наем 1252 EUR   |   Склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   Склад 1470м2 под наем 4800 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Склад 576м2 под наем 2356 EUR   |   Магазин 126м2 за продажба 330000 EUR   |   Склад 362м2 под наем 1110 EUR   |   Склад 290м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 756м2 под наем 3092 EUR   |   Склад 473м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Склад 960м2 под наем 3580 EUR   |   Парцел 3467м2 за продажба 430000 EUR   |   Склад 215м2 под наем 1370 EUR   |   Склад 270м2 под наем 800 EUR   |
  Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |

БДЖ вече има реален конкурент при превоза на пътници

Дата: 25.10.2023
Пловдивската транспортна компания "Пимк" получи лиценз за жп превоз на пътници от Изпълнителна агенция "Железопътна администрация". Дейността ще се извършва чрез "Пимк Рейл Експрес" ЕООД, която бе учредена и вписана в Търговския регистър през април тази година. Така държавното "БДЖ Пътнически превози" за първи път в историята има реален конкурент при превоза на пътници. Решението за издаването на лиценза е от 28 септември, като е подписано от транспортния министър Георги Гвоздейков на 4 октомври, става ясно от качения документ в сайта наагенция "Железопътна администрация". Защо е важно? Събитието е важно не само защото "Пимк" вече от години извършва превоз на товари и сега разширява дейността си с превоза на пътници, но и защото дълго време "БДЖ Пътнически превози" се ползваше с комфорта да е единственият жп превозвач на пътници в страната. Сега обаче пластовете се разместват и при обявяването на предстоящия договор с държавата БДЖ ще трябва да се бори с истинска конкуренция. Предвид обаче лошото финансово и материално състояние на държавното дружество, едва ли го очаква светло бъдеще. Издаването на лиценза идва на фона на очаквания нов подвижен състав, финансиран по Плана за възстановяване и устойчивост. Припомняме, че новите влакове и локомотиви ще се използват именно от оператора, който спечели договора с държавата, доказвайки устойчивост и рентабилност. В момента един от търговете е спрян, а за друг има подадена жалба от международна компания. Така освен за сърцата на пътниците, БДЖ ще трябва да се конкурира с "Пимк Рейл Експрес" и за подвижния състав за милиарди. Всичко ще зависи от начина, по който ще бъдат разделени лотовете в предстоящия договор за обществена услуга. Буреносни облаци за БДЖ? В подкаста на Economic.bg инж. Мартин Янев, зам.-председател на Клъстер Зелен транспорт, коментира, че БДЖ-ПП трябва да продължи да съществува независимо от новите оператори на пазара, тъй като държавното дружество е "регулатор на цената, а на качеството са частните." Само преди дни транспортният министър Гвоздейков заговори за увеличение на цените на билетите. Преди това той обяви спешно, че министерството се допитва до всички големи производители на влакове в Европа дали могат в най-кратки срокове да доставят подвижен състав за нуждите на БДЖ, извън този по ПВУ. За да започне модернизацията, Гвоздейков направи и ръководните смени по върховете на железниците. Припомняме, че според управленската програма на коалицията, съдбата на "БДЖ Пътнически превози" трябва да стане ясна до края на 2024 г., тъй като редовният кабинет планира да стартира процедурата по договора за превоз до март 2024 г. Има ли шанс БДЖ? Гвоздейков не е първият министър, който дава заявка, че иска да подобри състоянието на железниците. Преди него бившият транспортен министър от кабинета "Петков" Николай Събев имашеамбициозни планове за БДЖ-ПП. Той си постави за цел да го изкара на печалба и почти успя. Чрез счетоводни трикове той постигна положителен резултат за полугодието на 2022 г. Веднага след това обаче служебният кабинет изнесе информация, че дружествотоне е в добро състояние, нито във финансов, нито в материален план. Още по времето на Събев пък стана ясно, че това крие опасност БДЖ-ПП да се размине с чисто новия подвижен състав, финансиран по Плана за възстановяване и устойчивост. В последните дни на 48-ото Народно събрание двама депутати от БСП (Георги Свиленски и Борислав Гуцанов) и един депутат от "Възраждане" (Ивайло Чорбов)входираха решение, което щеше да задължи Министерство на транспортада предостави новите влакове и локомотиви директно на БДЖ-ПП. То бе отхвърлено, но отвори важна тема за съдбата на железниците, която обаче повече не е повдигана. Тогава бе очертан вариант, при който жп мрежата се разделя на отделни трасета и различни превозвачи обслужват различни линии. Така обаче най-вероятно частен превозвач ще спечели печелившите лотове, а губещите ще останат за БДЖ. Вторият вариант, който бе обсъждан, бе свързан с регламент на ЕС, който дава възможност, когато пробегът, който ще се изпълнява е по-малко от 23 млн. км, държавата директно да възложи дейностите на съответния превозвач без обществена поръчка и без конкурси. Депутатите обаче спореха дали въпросният регламент важи само при задействана дерогация, каквато България не е поискала. За последния вариант заговори и настоящият транспортен министър. Според експерти обаче този момент отдавна е изпуснат, тъй като страната ни е трябвало да поиска дерогацията още преди години. Ако все пак държавата реши по някакъв начин да наклони везните в полза на БДЖ-ПП, то може да последват санкции от ЕК, тъй като всякакви похвати може да се тълкуват като скрито субсидиране. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top