Един от четирите стартирани търга за нов подвижен състав, финансиран със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, е спрян. Причината е подадена жалба в Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) от "Шкода Транспортейшън" А.С.
Процедурите бяха стартирани от Министерството на транспорта в началото на септември, след като ресорният министър Георги Гвоздейков прекрати старите търгове, пуснати от служебната власт, с мотиви за пропуски. По ирония на съдбата те също бяха обжалвани от големите международни производители.
Сега процедурата, която е спряна на 10 октомври, отново заради жалба, е тази за доставка 35 броя едноетажни електрически мотрисни влака, чиято прогнозна стойност е над 1.1 млрд. лв. без ДДС.
Справка в КЗК показва, че чешката компания е подала жалба още на 28 септември, а антимонополният регулатор е открила производство на 9 октомври. Компанията е подала искане и за налагане на временни мерки, т.е. спиране на процедурата. Какви са мотивите, най-вероятно ще стане ясно едва след като КЗК излезе с окончателно решение.
Това е втората най-скъпа поръчка от стартираните четири. С по-голяма прогнозна стойност е единствено търгът за доставка на 20 броя едноетажни нулевоемисионни електрически влака тип "push pull” малко над 1.2 млрд. лв. без ДДС. За момента други подадени жалби по останалите търгове няма.
В обществените поръчки за новия подвижен състав продължава да има конкретика, която е странна и би забавила изпълнението им. Тази конкретика е заложена още от предната версия на търговете, а знаем, че по тях бяха открити притеснителни аспекти, коментира инж. Мартин Янев, зам.-председател на Клъстер Зелен транспорт в първия епизод от подкаста на Economic.bg "Едно наум".
Експертът допусна, че и тези процедури няма да се реализират докрай и даде пример със заложени системи за броене на пътникопотока с точност от 98%, както и заложено конкретно отстояние между гърбовете на седалките
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини