Новини:
Пробите от обратната страна на Луната донесоха още една изненада – сле... | Великобритания и Индия се обединяват на всички нива... | Нови перовскитни фотоволтаични клетки с голяма площ счупиха рекорд по ... | Криптотрейдър спечели $15 млн за 2 дни | Всички на офлайн диета: изследователи са открили, че високоскоростният... | Полети от София до Бургас ще има и през зимата... | Нов инструмент на Microsoft ще ви позволи дистанционно да коригирате п... | ЕС разследва картел в центровете за данни... | Илон Мъск заведе дело срещу OpenAI и Microsoft, обвинявайки ги в моноп... | Canon MAXIFY GX7040: Вашият доверен помощник за безпроблемен печат и п... | ГЕРБ иска лидерски преговори с ПП-ДБ само за кабинет. Борисов отказва... | ЕЦБ предупреждава за „балон“ при AI акциите... | Над 30 е броят на къщите в София на цени над 3 млн. EUR... | Паркингите във Франция задължително със соларни или зелени навеси... | SK hynix стартира масовото производство на първата в света 321-слойна ... | Швейцарска църква създаде ИИ версия на Исус, пред която вярващите мога... | Моделът на климат от среден миоцен постави под въпрос бъдещето на засу... | Casio представи умен пръстен под формата на часовник... | Компанията майка на TikTok достигна оценка от $300 млрд.... | Дизелов нагревател VEVOR – отоплява коли и каравани... | Военни задържаха кораб по случая с подводните кабели... | Няколко недостатъка на всесезонните гуми... | Експерти прогнозират рязко нарастване на популярността на електромобил... | Хакери използват Microsoft 365 за изпращане на имейли за изнудване... | Вдъхновен от България Hyatt планира мащабна експанзия на Балканите... | Лаптоп за творчество и игри: MSI Stealth 16 AI Studio A1V... | Следващият флагман на Samsung ще получи нов дизайн на камерата... | Neuralink получи разрешение да имплантира чип в мозъка на пациент в Ка... | Съвети: Индикацията на тубата с масло не винаги е показателна... | Основните партньори на Nvidia отричат да има ​​проблеми с прегряване н... | ATACMS: Технология, която може да промени играта в конфликта между Укр... | Следващата граница на AI: как мултимодалните системи променят нашия св... | MyPhoneExplorer 2.2 | Вторият по големина производител на графични карти в света бяга от Кит... | FreeCAD 1.0.0 | Ето кои са ключовите фактори за растежа на основните цифрови активи, с... | Чипът WSE-3 на Cerebras с размерите на iPad е по-бърз от втория най-мо... | ЕС ще субсидира чисти технологии от Китай... | Microsoft представи ускорителя AMD Instinct MI300C, специална версия н... | Адвокат твърди, че „криптокралицата“ Ружа Игнатова е жива – тя е получ... | Започва разпродажбата по случай Черния петък: Икономисайте наистина мн... | LG представи геймърския QHD OLED монитор UltraGear 27GX790A с 480 Hz ч... | Филмите станаха реалност: Робот от Шанхай убеди 12 други робота да спр... | ЦЕРН: За първи път е регистрирано раждането на топ кварки при сблъсъци... | Vivacom подарява максимални скорости във всички Unlimited планове... | Вълна от фалшиви линкове и подкаст епизоди заляха Amazon и Audible... | „Търсенето надвишава предлагането“: Nvidia ускорява доставките на Blac... | Xiaomi в България отбелязва своята 5-годишнина със специална кампания... | Nasdaq пуска търговия с опции за биткойн | Дванайсетте най-продавани процесора в Amazon са на AMD – червеният еки... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Склад 215м2 под наем 1370 EUR   |   Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Склад 290м2 под наем 2045 EUR   |   Магазин 163м2 под наем 3000 EUR   |   Склад 756м2 под наем 3092 EUR   |   Склад 1440м2 под наем 5760 EUR   |   Склад 520м2 под наем 2080 EUR   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Склад 114м2 под наем 350 EUR   |   Магазин 120м2 под наем 895 EUR   |   Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   Магазин 83м2 за продажба 320000 EUR   |   Склад 288м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   Склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Промишлена база 2320м2 за продажба 2750000 EUR   |   Търговски обект 100м2 под наем 1390 EUR   |   Магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   Склад 270м2 под наем 800 EUR   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Парцел 2846м2 за продажба 284600 EUR   |   Склад 864м2 под наем2650 EUR/м2   |   Склад 473м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Офис 100м2 под наем 740 EUR   |   Склад 720м2 под наем 2210 EUR   |   Магазин 160м2 под наем 1025 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Индустриален терен 55000м2 за продажба 6700000 EUR   |   Склад 730м2 под наем 3640 EUR   |   Склад 240м2 под наем 639 EUR   |   Магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   Магазин 56м2 под наем 435 EUR   |   Склад 350м2 за продажба 650000 EUR   |   Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Офис 360м2 за продажба 720000 EUR   |   Магазин 495м2 под наем 5000 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Склад 350м2 под наем 1252 EUR   |   Склад 400м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 960м2 под наем 3580 EUR   |   Магазин 144м2 за продажба 360000 EUR   |   Склад 720м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |
  Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |

Втори живот за EV батериите? Зависи колко дълъг е първият

Дата: 26.06.2023
Глобалните производители на автомобили изтъкнаха плановете си за повторно използване на батериите на електрическите превозни средства (EV), когато те загубят заряда си. Но конкуренцията при батериите и клетъчните материали, както и апетитът за достъпни автомобили поставят под съмнение тази част от кръговата икономика, пише Reuters. Редица стартиращи компании предлагат втори живот за старите батерии на електромобилите. Но създаването на жизнеспособна индустрия, каквато предвиждат автомобилни производители като Nissan, би означавало да се пребори с конкуренцията от рециклиращите и реновиращите индустрии, както и с нуждите на шофьорите, притиснати от кризата с разходите за живот. Предположението, че батериите за EV ще издържат само осем до 10 години и след това собствениците ще ги сменят, просто не е вярно", казва Ханс Ерик Мелин, основател на консултантската компания Circular Energy Storage (CES), която проследява обемите и цените на батериите. "Ще бъде трудно да се вдъхне втори живот на батериите." Въпреки че е възможно решение при автобуси, камиони и други търговски превозни средства, ще отнеме повече време, докато батериите от пътническите автомобили бъдат повторно използвани в достатъчно голям мащаб. Идеята за съхранение на енергия по време на втория живот на батериите на теория е проста. Когато капацитетът на EV батериите падне под 80 85% след осем до 10 години употреба, според теорията, те ще бъдат преназначени за захранване на сгради или дори за балансиране на местни и национални енергийни мрежи. Инвеститорите, вярващи в кръговата икономика, където продуктите и материалите се ремонтират и използват повторно, са предоставили около 1 милиард долара финансиране на близо 50 стартиращи фирми в световен мащаб, според изчисления на Reuters. Освен това производителите на автомобили от Mercedes до Nissan са създали свои собствени операции за вдъхване на втори живот на батериите. Проблемът е липсата на стари EV батерии, които не показват признаци на отслабване. Нарастващата средна възраст на автомобилите с изкопаеми горива по пътищата сега рекордните 12.5 години в САЩ според S&P Global Mobility предполага, че много електромобили ще останат на пътя за години напред, дори ако батериите им са изтощени. Прагът от 80% е произволно число, което не отразява реалното използване на електромобили", каза Мелин от CES. Тъй като електромобилите, създадени преди десетилетие, продължават да се използват, Елмар Цимерлинг, мениджър бизнес развитие за автомобилостроенето в немската стартираща компания за батерии с втори живот Fenecon, каза, че в момента "има пазар за батерии с втори живот", въпреки че прогнозира "цунами" от батерии през следващите пет години. Два пъти цената на новите Конкуренцията от компании, използващи EV батерии за захранване на всичко от класически автомобили на изкопаеми горива до лодки доведе цените до $235 за киловатчас в края на 2022 г., според CES близо два пъти над цената, която големите производители на автомобили плащат за нови батерии. Tesla Model 3 за дълги разстояния има 75 KWh батерия. При тази цена би струвал 17 625 долара на пазара за употребявани автомобили. Производителите на автомобили и батерии все повече предлагат системи за съхранение на енергия, използващи нови батерии от Tesla до британската AMTE Power и дори хърватския производител на електрически спортни автомобили Rimac. Въпреки че е по-енергоемко и следователно въглеродно интензивно, рециклирането представлява и друга форма на конкуренция за повторна употреба, тъй като търсенето на клетъчни материали го прави икономически привлекателно. Големият въпрос е, ако имате доста ценни суровини в батерия и попитате "как мога да извлека максимума от нея?", отговорът е, че рециклирането може да е по-добрият вариант", каза Томас Бекер, ръководител на отдела за устойчивост в BMW, който има съоръжение за съхранение на батерии с втори живот в своя завод в Лайпциг. Развитие на търсенето Търсенето на използвани батерии за съхранение вероятно ще нарасне, тъй като възобновяемата енергия има все по-голяма роля. До 2030 г. глобалният капацитет на батериите за мрежово съхранение може да нарасне до 680 гигаватчаса, от 16 GWh в края на 2021 г., изчислява базираната в Париж Международна енергийна агенция. Само Великобритания плаща около 1 милиард паунда (1.27 милиарда долара) годишно за изключване на вятърни паркове, когато мрежата не се нуждае от енергия все още няма начин да я съхрани поради недостиг на батерии. Освен това, често се налага да купува електроенергия от Европа, когато има недостиг. Американският стартъп Smartville намери решение в закупуването на батерии от електромобили, отписани от застрахователите. Тъй като не могат да оценят степента и цената дори на незначителни щети при батериите на електромобилите, цели автомобили, често с почти 100% капацитет на батерията, са бракувани. Главният изпълнителен директор Антони Тонг изчислява, че над 1 GWh спасени батерии ще излизат всяка година на пазара в САЩ от 2026 г. Изчезване от пазара Най-големият проблем е, че хората пазят превозните си средства по-дълго. Джонатан Ривера, жител на Кор Дълейн, Айдахо, илюстрира предизвикателството. Миналия септември той стана третият собственик на употребяван Nissan Leaf от 2011 г., който купи за 3750 долара. След 12 години употреба пробегът на електрическата кола е намалял до 40 мили (64 км) от 120 мили. Това не е проблем за Ривера, който го използва, за да пътува на 18 мили до работа, отказвайки се от нагревателя през зимата, защото изтощаваше батерията. Той току-що е продал колата за 3000 долара, за да плати дълга по кредитната си карта, но иска друг употребяван електромобил. Тази кола се справи с 90% от нуждите ми при шофиране", каза Ривера. "Ако се третира правилно, трябва да продължи да живее още пет-шест години." Дори когато собствениците им се разделят с тях, много коли просто изчезват в Обединеното кралство например числото е около 20% и често се продават в чужбина. Nissan Leaf, който е на пазара от 10 години, има много ограничена видимост къде дори е тази батерия", каза Асад Хюсеин, партньор в Mobility Impact Partners, частна инвестиционна компания, фокусирана върху транспорта. "Как ще си го върнеш?" Търговските превозни средства предоставят най-добрата надежда досега за батерии с втори живот, казаха представители на индустрията. Базираната в Лондон стартираща компания Zenobe, например, се обединява с автобусни компании, които искат да преминат на електричество. Те купуват автобусите, но Zenobe купува и управлява батерията, след което я взема за съхранение на енергия за втори живот. От 2017 г. Zenobe е събрала около 1.2 милиарда долара дългово и капиталово финансиране. Тя притежава 435 мегаватчаса батерии в около 1000 електрически автобуса в Обединеното кралство, Австралия и Нова Зеландия, които трябва да нараснат до 3000 автобуса до 2025 г. Директорът основател Стивън Меерсман каза, че след като всичките 40 000 британски автобуса станат електрически, те ще имат 16 гигаватчаса батерии на борда около една трета от пиковото търсене на Великобритания през 2022 г. Това е гигафабрика на колела, която чака да се случи", каза той. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top