Социалните мрежи се превърнаха от място, в което просто споделяме снимки и преживявания от личния си живот, в много успешни платформи за развитие на бизнес. Там могат да бъдат намерени всякакви продукти от ръчно изработени стоки през услуги та чак до продажба на недвижими имоти.
Най-новата тенденция сред българските брокери на недвижими имоти е да предлагат жилища в социалните мрежи. И ако във Facebook сме свикнали да виждаме обяви за продажба на жилища, много често от физически лица, то Tik Tok започва да се използва все повече от професионалните агенции за недвижими имоти.
Пионерът в това отношение е Александър Мачев, който работи в "Имотека" и от три години създава видео съдържание в Tik Tok.
Просто взех неща, които в Америка от години се правят, и реших да започна тази тенденция и в България. Всичко започна преди три години, тогава стартирах видеата", разказва Александър Мачев пред Economic.bg.
Той се вдъхновява от Райън Серханд (бел.ред американски брокер на недвижими имоти, автор и риалити телевизионен актьор, който прави видеа в YouTube). Така започва и Александър, който също има YouTube канал. Там видеата са по-професионални и по-продължителни. Гледаемостта обаче по нищо не може да се сравнява с тази в Tik Tok и Facebook, разказва той.
Направил съм си сметка, че на всеки 50 000 гледания получавам по един клиент, независимо дали продавач или купувач."
По думите на Мачев голяма част от аудиторията не приема добре видеата, просто защото "на всички им се иска цените на имотите да са малко по-ниски".
Бъдещето
Според представителя на "Имотека" дигитализацията е бъдещето, но не за дълго. Само след 15 години прогнозите на Александър са, че масово огледите ще се провеждат с очила за виртуална реалност.
Слагате си очилата и влизате в апартамента. Като цяло мисля, че това е бъдещето на професията "брокер". Много хора смятат, че трябва да си усетят апартамента като влязат на място, но мисля, че в един момент това няма да бъде нужно", разказва Мачев.
Примера му следват и други компании за недвижими имоти, сред които и Bulgarian Properties, които също имат Tik Tok канал.
В ERA също се правят подобни видеа, но остават по-скептично настроени към добавената стойност, която носи това съдържание.
Не мисля, че това е начинът, по който да се намери реален купувач, наемател или каквото и да било. Личният контакт е ключът да видиш човека и да усетиш дали той реално има интерес от даденото нещо, защото много хора биха писали примерно като коментар на такъв рийл, тик ток или публикация, но те по-скоро не са реални купувачи. Това няма как да бъде разбрано обаче без лична среща", споделя Георги Сакутов от ERA.
Друга българска компания, която смята, че именно социалните мрежи са важен фактор за реализирането на добра имотна сделка, са Unique Estates.
Проучванията показват, че все повече хора избират новите си домове спонтанно докато сърфират, защото буквално се влюбват в тях от пръв поглед, отколкото от целенасочено търсене на имот с часове", казват от компанията.
Те съветват хората, които решават да продават имот освен на традиционните канали за това, да наблегнат и на социалните мрежи, защото чрез тях се достига до по-широка аудитория.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини