International Business Machines Corp. (IBM) очаква да спре наемането на служители за позиции, които смята, че могат да бъдат заменени с изкуствен интелект през следващите години. Това коментира главният изпълнителен директор на компанията Арвинд Кришна.
Наемането на бек офис функции, като човешки ресурси например, ще бъде спряно или забавено, каза Кришна в интервю. Тези роли, които не са насочени към клиентите, възлизат на приблизително 26 000 работници.
Мога да си представя, че 30% от тези работни места ще бъдат заменени от изкуствен интелект или ще бъдат автоматизирани в рамките на петгодишен период", каза ръководителят на IBM.
Това би означавало приблизително 7800 загубени работни места, които няма да бъдат заменяни.
Тъй като инструментите с изкуствен интелект завладяха общественото въображение със способността си да автоматизират обслужването на клиенти, да пишат текст и да генерират код, много анализатори се тревожат за техния потенциал да разстроят пазара на труда. Планът на Кришна бележи една от най-големите стратегии за работна сила, обявени в отговор на бързо напредващите технологии.
По-обикновени задачи, като предоставяне на писма за потвърждение на работата, или преместване на служители между отделите, вероятно ще бъдат напълно автоматизирани, каза Кришна. Някои функции на човешките ресурси, като например оценка на състава и производителността на работната сила, вероятно няма да бъдат заменени през следващото десетилетие, добави той.
IBM в момента наема около 260 000 работници и продължава да наема за разработка на софтуер и роли, работещи с клиенти. Намирането на талант днес е по-лесно, отколкото преди година, каза Кришна. Компанията обяви съкращения на работни места по-рано тази година, които може да възлизат на около 5000 работници, след като бъдат завършени. Все пак Кришна каза, че IBM е увеличила работната си сила като цяло, като е назначила около 7000 души през първото тримесечие.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини