Renault представи Filante Record 2025, свръхефективен едноместен електромобил, задвижван от 87-киловатчасова батерия, който е проектиран да счупи рекордите както за разход на енергия, така и за пробег. Въпреки че дизайнът му изглежда като пренесен от бъдещето, електрическият „Батмобил“ отдава почит на трима ретро рекордьори на Renault. Кръглите фарове напомнят за 40 CV des Records от 20-те години на миналия век, избутаните извън каросерията колела напомнят за Nervasport des Records от 1934 г., а арките са вдъхновени от задвижвания с газова турбина 1956 Etoile Filante.
Дълъг над 5,12 м, той може да изглежда като сухопътна яхта. Въпреки това, теглото му е изненадващо ниско - 1 000 кг. Само акумулаторната батерия е с тегло от 600 кг, което е нормално за електромобилите. За да постигне ниско тегло, Renault използва уникална смес от алуминиеви, въглеродни и стоманени сплави за шасито, както и високоякостна алуминиева сплав, специално разработена за 3D принтиране. Софтуерът за изкуствен интелект и симулация е помогнала на инженерите да определят областите, в които материалът може да бъде премахнат, без да се наруши структурната цялост. Автомобилът е широк 1,71 метра и нисък 1,19 метра. Всяка повърхност на обтекаемата му каросерия е изваяна така, че да се постигне максимална аеродинамична ефективност и да се увеличи пробегът. Renault ще започне да тества автомобила по-късно през първата половина на годината и се очаква значително увеличаване на пробега спрямо компактния електрически кросоувър Scenic E-Tech, оборудван със същата 87-киловатчасова батерия.
Отчитайки, че гумите оказват 20% влияние върху пробега на електромобила, Renault монтира 19-цолови гуми Michelin, разработени по поръчка, за да се сведе до минимум разсейването на енергията и да се оптимизира контактното петно.
прочети още
Източник:
fakti.bg
назад към списъка с новини