Понякога не е нужно размерът на бизнеса да оказва влияние върху амбициите, които имаш за него. Именно големите амбиции събират на едно място Никол Пеева, Вилислав Славев и Александра Кисова създатели на българска платформа за дрехи втора ръка Unboxd.
В името да запазят околната среда и да намалят до минимум отпадъците от дрехи, тримата младежи развиват мрежа от 580 потребители само за 11 месеца, заедно с които вдъхват нов живот на старите дрехи.
Ние сме от хората, които ще направим промяната"...
...казва Никол в разговор с Economic.bg.
Всъщност тя наистина е решена да промени нагласите на българите за дрехите втора употреба и като цяло за кръговата икономика. Тя се завръща в България през 2018 г., след като до тогава е живяла в САЩ. Тук завършва висшето си образование и решава да остане в България и да развива собствен бизнес.
Бях свикнала с платформите, които предлагат дрехи втора ръка. Но в България по онова време не успях да намеря това, което търсех. Реших, че аз ще направя такава платформа. И през 2021 г. реших да започна да търся съосновател", разказва Никол.
Така тя успява да срещне Вилислав Славев и двамата дават началото на Unboxd през пролетта на 2021 г. Интересно е, че всичко започва с пост във Facebook. В него Никол казва, че търси партньор за реализиране на своя бизнес идея, но без да издава много за какво става дума. Заинтересуван от възможността, Вилислав се свързва с нея и се оказва, че вижданията на двамата както за бизнеса, така и за опазването на околната среда се припокриват.
Тогава тъкмо бях започнал работа в агенция, в която се занимавах с дигитален маркетинг", споделя Вилислав.
Двамата с Никол решават, че ще участват в Elevate акселераторската програма на Американския университет, която е организирана от Eleven Ventures и АУБ. Те се спират на името Unboxd, което идва от идеята, че дрехата, която купуваш, е била отворена и получава втори или дори трети живот. Двамата стават съоснователи и в края на програмата са един от двата печеливши отбора, които получават 10 хил. долара инвестиция.
Малко след това Александра Кисова се присъединява към екипа. Тримата са съсобственици, като Никол е с мажоритарен дял. В момента зад Unboxd стоят седем души.
Платформата
Платформата е отворена за всеки да регистрира своя профил и да разгледа всички обяви или да публикува своя. Единствено са необходими няколко снимки, описание и цена. Към момента цялата сума от продажбата остава за продавача. Освен това, има стилови категории, което позволява съдържанието да е доста по-персонализарано. Към момента регистрираните потребители са 580.
Стартъпът се възприема като образователен лидер в сферата. Unboxd се опитва да достигне до различни групи хора от тийнейджъри до прохождащи предприемачи чрез лекции, които екипът изнася в университети. Tе вярват, че промяната в потребителските навици настъпва след добра информираност по темата.
Ние вярваме, че в България има голям потенциал за хора, които искат да развиват своя бизнес", казва Никол.
Въпреки че пазарът на такъв тип дрехи в България е много по-малък в сравнение със САЩ или Англия, има възможност за прогрес "стига да вложиш достатъчно усилия".
Към момента стартъпът е провел общо 5 поп-ъп базара в София, Благоевград и Пловдив. През януари екипът е изнесъл лекция на тема "Как да забавим бързата мода чрез предприемачество?” за общността на младежката природозащитна организация ПанГея. Unboxd е бил и един от партньорите на "Деня на жената предприемач 2022 г.”
Амбициите на младите предприемачи са в бъдеще да излязат и на международния пазар, но за момента са се фокусирали върху българския пазар.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини