Новини:
Nvidia ще продаде ускорители Blackwell на стойност $5-13 милиарда през... | "Да, България" внесе сигнал в ДАНС за незаконното консулство на Русия ... | Биткойн лети нагоре, очакват да покори $100 000... | Постигнато е съгласие за състава на Европейската комисия. Мандатът ѝ щ... | Sony представи флагмана си при безогледалните камери ... | Румъния изгражда два блока на АЕЦ | Литва забрани на Китай е-достъп до ВЕИ системите си... | Дванайсетте най-продавани процесора в Amazon са на AMD – червеният еки... | Изкуственият интелект на Google ще помни информация за вас... | София с нова инициатива за автоматични дефибрилатори: семинар очертава... | Исторически пробив: По време на шестия си полет Starship за първи път ... | Neuralink получи разрешение да имплантира чип в мозъка на пациент в Ка... | Ново оръжие на Gmail в битката срещу спама... | Международният наказателен съд издаде заповед за ареста на Нетаняху и ... | tbi bank отчете рекордна печалба от 38 млн. евро за деветмесечието на ... | Starlink участва в тестове на свръхзвукови и хиперзвукови самолети на ... | Nvidia ще помогне на Google да разработи ефективни квантови процесори... | До 56% от минималната работна заплата отива за наем на жилище... | Започва разпродажбата по случай Черния петък: Икономисайте наистина мн... | С интериор като на Cadillac – новата Lada е-Aura... | AI помогна на Google да открие 26 уязвимости на софтуер с отворен код... | Всяка държава трябва да има стратегия за развитие на изкуствения интел... | Apple спира продажбата на един от най-използваните си адаптери... | Кабинетът "Главчев" дава над 80 млн. лв. на общини, в които Пеевски и ... | За Huawei санкциите нямат значение: доставките на най-новите AI-ускори... | SK hynix стартира масовото производство на първата в света 321-слойна ... | Експерти прогнозират рязко нарастване на популярността на електромобил... | „Квантовите хард дискове“ са по-близо до реалността благодарение на ра... | Без онлайн кадастрални услуги от 11 до 15 декември... | Руски опозиционери протестираха в Берлин срещу Путин и войната в Украй... | OpenAI обмисля дали да закупи разработчика на AI ускорители Cerebras с... | Кои са най-продаваните смартфони в света... | Новите модели на Renault ще получат възможно най-много физически бутон... | Sony купува създателя на хитовата игра Elden Ring... | Китайците построиха най-мощната центрофуга в света, за да „компресират... | Поразителните прилики на китайския J-35A с F-35 предизвикват в САЩ деб... | За Huawei санкциите нямат значение: доставките на най-новите AI-ускори... | Илън Мъск търси революционери в DOGE със свръхвисок коефициент на инте... | "Абсолютно е необичайно". Как институциите осигуриха централа на Пеевс... | Чолаков остава начело на ВАС поне 4 месеца след мандата си. Открит е в... | На дъното на Балтийско море е прекъснат оптичен кабел, свързващ Финлан... | Кодът срещу интуицията: защо компютрите никога няма да станат гении на... | Светът прескочи „летвата“ от 2 TW фотоволтаици... | Архивирайте данните си у дома: съветите на Samsung... | Китайските технологични гиганти са намерили нов начин да заобиколят за... | Meta планира да направи AR-очилата Orion толкова популярна джаджа, кол... | Криптопазарът наближава фазата на „еуфория“: какво да очакваме?... | Ефектът на Верлинде: защо гравитацията може да не е това, което изглеж... | Нова пътна карта проправя пътя за космически кораби с ядрен двигател д... | Toshiba пусна на пазара настолен компютър с вграден матричен принтер, ... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Магазин 126м2 за продажба 330000 EUR   |   Магазин 160м2 под наем 1025 EUR   |   Склад 800м2 под наем 4400 EUR   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Офис 100м2 под наем 740 EUR   |   Магазин 56м2 под наем 435 EUR   |   Склад 960м2 под наем 3580 EUR   |   Склад 864м2 под наем2650 EUR/м2   |   Търговски обект 100м2 под наем 1390 EUR   |   Магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   Офис 360м2 за продажба 720000 EUR   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Склад 64м2 под наем 741 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Склад 288м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 800м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 1440м2 под наем 5760 EUR   |   Склад 720м2 под наем5 EUR/м2   |   Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Магазин 495м2 под наем 5000 EUR   |   Склад 350м2 за продажба 650000 EUR   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Парцел 3467м2 за продажба 430000 EUR   |   Склад 660м2 под наем 3700 EUR   |   Магазин 120м2 под наем 895 EUR   |   Магазин 55м2 под наем 1600 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   Склад 1300м2 за продажба 550000 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 222м2 под наем 1124 EUR   |   Склад 114м2 под наем 350 EUR   |   Склад 1470м2 под наем 4800 EUR   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Парцел 2846м2 за продажба 284600 EUR   |   Склад 473м2 под наем6 EUR/м2   |   Индустриален терен 55000м2 за продажба 6700000 EUR   |   Магазин 144м2 за продажба 360000 EUR   |   Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Магазин 163м2 под наем 3000 EUR   |   Магазин 3724м2 за продажба 232000 EUR   |   Склад 756м2 под наем 3092 EUR   |   Склад 426м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 400м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |
  Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |

„Параходство БМФ“ е световен лидер по млад и екологичен флот

Дата: 28.02.2023
"Параходство БМФ" е сред компаниите с най-млад и екологичен флот не само в Европа, но и в света. През 2022 г. компанията получи още 4 нови кораба с дедуейт от по 32 200 тона всеки. Те са от т.нар. тип "Лейкъри", тоест кораби, които освен по морета и океани, могат да оперират и във Великите езера на Северна Америка. От тази серия кораби компанията очаква да получи общо шест, като два ще бъдат доставени през настоящата година, а останалите четири през 2024 и 2025 г. През 2024 г. трябва да бъдат доставени и още четири кораба с дедуейт от по 45 500 тона, каквито дружеството вече има в състава си. Техният дизайн е разработен във Финландия, естествено, в тясното сътрудничество със специалисти от българската компания. Става въпрос за изключително ефективни плавателни съдове, отговарящи на всички изисквания по отношение опазването на околната среда, които се радват да голямо търсене, особено сега, когато цените на горивата се повишиха. През последните няколко години "Параходство БМФ" АД успя да подмени изцяло флота си и в момента средната възраст е под 8 години най-ниската в цялата 131-годишна история на дружеството, която дори ще намалява през следващите 2 години. Инвестиции През 2022 г. "Параходство БМФ" е инвестирало общо 90.9 млн. долара, а до получаването на 10 кораба, споменати по-горе, т.е. до средата на 2025 г., ще инвестира още 278 млн. долара. Амбициите на компанията обаче са далеч по-големи. Днешния шипинг изисква постоянно да си в състояние да предлагаш първокласна услуга. Това означава, че трябва да поддържаме постоянно модерен и ефективен флот, т.е., длъжни сме да продължим тези инвестиции и занапред!", коментира изпълнителният директор кап. Александър Калчев. Зелени политики За "Параходство БМФ" е приоритет да е сред най-ефективните по отношение опазването на околната среда. Компанията цели да има флот с най-висок GHG (Greenhouse gas) рейтинг, т.е. отделящ минимални въглеродни, серни и азотни емисии, изпреварващо отговарящ на изискванията на IMO (Междинародната морска организация). Това е важно и за клиентите на дружеството. Компанията следва тази политика и на брега и въпреки пренебрежимо малките си разходи за енергия, има инсталирани ВЕИ, стимулирайки служителите да преминават към хибридни или изцяло електрически автомобили. Добитата зелена енергия се предоставя безплатно на служителите за зареждане на "зелени" превозни средства. По този начин се гради култура у хората към осъзнаване необходимостта от опазването на планетата", убеден е кап. Калчев. Конфликтът в Украйна "Параходство БМФ" беше една от компаниите, които посрещнаха 24 февруари м.г. (началото на войната) с кораб в Украйна. Корабът "Рожен" бе планиран да завърши обработката си на 22 23 февруари, но бе забавен, а след това и блокиран в пристанище Черноморск близо 6 месеца. Това е довело до големи загуби на фрахт. Отделно, дневните разходи на кораба са били силно завишение заради допълнителната застраховка "Военен риск" на стойност милиони долари. За кап. Калчев обаче най-важното е, че в нито един момент екипажът на борда не е поставен в риск. Искам да благодаря на президента Румен Радев, който пръв повдигна темата за блокираните кораби в една от срещите си турския си колега тогава. Важна роля изигра и Министерство на външните работи, за да може корабът да излезе пръв по т.нар Grain corridor, който бе отворен през август, за което им благодаря отново", казва директорът. Като цяло конфликтът в Украйна е тежък удар върху всички в бранша. Черно море стана твърде нежелан регион, което доведе и ще продължи да води до тежки последствия върху икономиките на държавите от Черноморския басейн. Със сигурност обаче ефектът от конфликта е доста по-широк. Наложените санкции на Русия промениха изцяло снабдителните вериги в световен мащаб. Повишението в цените на енергията пряко рефлектираха в цените на стоките и услугите, в т.ч. и на транспорта по море. Страхът от глобална рецесия буквално парализира търговията и през втората половина на 2022 г. фрахтовият пазар се срина. С подновения си флот обаче "Параходство БМФ" е готов за това предизвикателство. По-ниската консумация на гориво, в комбинация с отличните товарни характеристика на корабите, поставят компанията в привилегирована позиция на фрахтовия пазар днес. Предизвикателства Основното предизвикателство пред компанията е да задържи постигнатото нови кораби, първокласна услуга. Пазарът е много динамичен, което изисква бързи и оптимални решения за клиентите. Те очакват транспортна услуга, която освен всичко, следва да отговаря и на постоянно нарастващите критерии по отношение опазването на околната среда. В тази връзка се изисква перманентен и много строг контрол върху техническото състояние на корабите, контрол на емисиите, които отделя флотът, и предприемане на мерки, в това число чрез инвестиции в модернизация и ново оборудване. Друго, не по-малко предизвикателство, е именно конфликтът в Украйна, или по-скоро геополитическата ситуация днес, която промени световната търговия. Определени товаропотоци изчезват или са недостъпни, а на тяхно място идват други. Това предполага появата на нови и нови играчи на фрахтовия пазар. "Параходство БМФ" вече почти 15 години предпочита да търгува корабите си самостоятелно на пазара, което изисква много работа по привличането и запазването на клиенти. Необходима е активност, бърза обратна връзка и ангажираност с тях, за да може да се разчита на техните товари в перспектива. За щастие, "Параходство БМФ" разчита на доказан екип от търговци, който съм сигурен, че ще се справи и с това предизвикателство", уверен е кап. Калчев. Кадри Над 1000 души е морският състав в дружеството. И все пак, проблемът с кадрите е сериозен, защото все по-малко младежи избират морето като професия. Тази тенденция се наблюдава в страните от Западна и Централна Европа, а вече и в Полша, Хърватска, Румъния и България. Желаещите да се обучават в морските професии като капитан, механик или електромеханик стават все по-малко. Въпреки това на този етап компанията успява да осигури на корабите си екипажи от способни и мотивирани морски лица. Директорът вярва, че хората са най-важни и на виоките им професионални качества се дължи отличната репутация на компанията сред клиентите. "Работим тясно с морската ни академия - ВВМУ "Н.Й.Вапцаров", и с ТУ-Варна, като полагаме усилия да осигуряваме стажуването на студентите им, част от които избират именно "Параходство БМФ" като начало на своята кариера. Връзката на бизнеса с образованието е от изключителна важност и мисля, че именно по този начин можем да покажем на младите хора, че тази професия е достойна и благодарна. Морето възпитава характера, дава свобода и увереност, което може да отключи много врати напред в живота им. Естествено, стараем се да сме и сред най-атрактивните компании на пазара на труда, като определено мога да кажа, че условията, които предлагаме, са сред най-добрите", допълва кап. Александър Калчев. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top