Nokia обяви плановете си да промени идентичността на марката си нещо, което се случва за първи път от почти 60 години. Финландската компания променя логото си, тъй като планира да се фокусира върху агресивен растеж, пише Reuters.
Новото лого се състои от пет различни форми, образуващи думата NOKIA. Емблематичният син цвят на старото лого е премахнат и вече ще се използват няколко свята, в зависимост от случая.
Досега се асоциирахме със смартфоните, но днес ние сме компания за бизнес технологии", каза главният изпълнителен директор Пека Лундмарк в интервю за Reuters.
Различните лога на Nokia през годините
Той говори в навечерието на годишния Световен мобилен конгрес, който се открива в Барселона в понеделник и ще продължи до 2 март.
След като пое висшия пост в затруднената финландска компания през 2020 г., Лундмарк изложи стратегия с три етапа: нулиране, ускоряване и мащабиране. Тъй като нулирането вече е завършено, Лундмарк каза, че започва вторият етап.
Въпреки че Nokia все още има за цел да развие бизнеса си с доставчици на услуги, където продава оборудване на телекомуникационни компании, основният ѝ фокус сега е да продава оборудване на други бизнеси.
Имахме много добър ръст от 21% миналата година в предприятията, което в момента е около 8% от нашите продажби, или приблизително 2 милиарда евро", каза Лундмарк. "Искаме да го направим двуцифрено възможно най-бързо."
Големи технологични фирми си партнират с производители на телекомуникационно оборудване, като Nokia, за да продават частни 5G мрежи и съоръжения за автоматизирани фабрики на клиенти, най-вече в производствения сектор.
Nokia планира да прегледа пътя на растеж на различните си бизнеси и да обмисли алтернативи, включително продажба.
Сигналът е много ясен. Искаме да сме само в бизнеси, където имаме потенциал за глобално лидерство", каза Лундмарк.
Преминаването на Nokia към фабрична автоматизация и центрове за данни ще ги сблъска с големи технологични компании, като Microsoft и Amazon.
Ще има множество различни видове случаи, понякога те ще бъдат наши партньори… понякога могат да бъдат наши клиенти... и съм сигурен, че ще има и ситуации, в които ще бъдат конкуренти."
Пазарът за продажба на телекомуникационно оборудване е подложен на натиск, тъй като макросредата намалява търсенето от пазари с висок марж, като Северна Америка, което е заменено от растеж в Индия с нисък марж, което принуди конкурента Ericsson да освободи 8500 служители.
Индия е нашият най-бързо развиващ се пазар, който има по-ниски маржове това е структурна промяна", каза Лундмарк, добавяйки, че Nokia очаква Северна Америка да бъде по-силна през втората половина на годината.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини