Новини:
Тайните на ацтекските „смъртоносни свирки“ – този звук предизвиква ужа... | Стартъп разработва за ВВС на САЩ товарен дрон с обсег от 370 км... | Хакери използват Microsoft 365 за изпращане на имейли за изнудване... | Ядрените бази като на екрана на радар: Big Data застрашава военната си... | Илон Мъск заведе дело срещу OpenAI и Microsoft, обвинявайки ги в моноп... | Световноизвестен учен в областта на изкуствения интелект с лекция в Со... | Русия твърди, че Украйна е използвала ракети с голям обсег ATACMS срещ... | Наливат 2 млрд. лева в земеделието догодина... | Кабинетът "Главчев" дава над 80 млн. лв. на общини, в които Пеевски и ... | "Абсолютно е необичайно". Как институциите осигуриха централа на Пеевс... | Криптотрейдър спечели $15 млн за 2 дни | Недостиг на работна ръка в три сектора | ГЕРБ иска лидерски преговори с ПП-ДБ само за кабинет. Борисов отказва... | Asus представи новите си геймърски смартфони... | Цветните PV панели ще тласнат соларния сектор... | Nike пусна маратонки, почти изцяло отпечатани на 3D принтер... | Стартъпът xAI на Илън Мъск получи 5 млрд. долара финансиране, за да ку... | Биткойн лети нагоре, очакват да покори $100 000... | Настъпва преломен момент за електромобилите... | Военни задържаха кораб по случая с подводните кабели... | Sony купува създателя на хитовата игра Elden Ring... | Вълна от фалшиви линкове и подкаст епизоди заляха Amazon и Audible... | В бума на промоциите: Как да разпознаем фалшивите стоки?... | Apple спира продажбата на един от най-използваните си адаптери... | Институт GATE работи по проект за цифров двойник на София... | София е в ТОП 3 на най-евтините жилищни пазари... | Пробите от обратната страна на Луната донесоха още една изненада – сле... | Windows 11 изненадващо започна да предупреждава потребителите за края ... | Полети от София до Бургас ще има и през зимата... | Домашно кино с един клик: SkyShowTime | С интериор като на Cadillac – новата Lada е-Aura... | Вторият по големина производител на графични карти в света бяга от Кит... | Електронна демокрация по руски: само .ru за гражданските обръщения... | Новите модели на Renault ще получат възможно най-много физически бутон... | Радев отново сезира КС, за да си върне служебния кабинет... | ДПС-Доган ще оспори решението на служебния кабинет да даде нова сграда... | Google предложи AI помощ при създаването на клипарти за документи... | Xiaomi представи 5000 mAh външна батерия с размера на кредитна карта... | MSI пусна дънната платка X870E MEG GODLIKE на цена от $1100 за процесо... | Германия с рекорден износ на оръжия | 100 километра вени и 100 милиона клетки: проектът Human Cell Atlas със... | Все по-близо до $100 хил: каква бариера премина биткойнът?... | Кои са най-продаваните смартфони в света... | AMD разгроми Intel по продажби в Amazon  | eMAG Black Friday 2024: Спестявания за над 29 милиона лева и 37% клиен... | Под въпрос е качествения ремонт на общински училища ... | ЕС разследва картел в центровете за данни... | Въвеждане на възобновяеми енергийни източници в бизнеса... | Hugin 2024.0.0 Final | Роботизираният товарач Carter Pro може безопасно да взаимодейства със ... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   Склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 800м2 под наем 1790 EUR   |   Магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   Склад 473м2 под наем6 EUR/м2   |   Офис 100м2 под наем 740 EUR   |   Магазин 495м2 под наем 5000 EUR   |   Склад 288м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Склад 576м2 под наем 2356 EUR   |   Склад 176м2 под наем 616 EUR   |   Магазин 120м2 под наем 895 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Парцел 5438м2 за продажба 543800 EUR   |   Склад 426м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 205м2 под наем 1258 EUR   |   Склад 520м2 под наем 2080 EUR   |   Склад 222м2 под наем 1124 EUR   |   Магазин 56м2 под наем 435 EUR   |   Склад 675м2 под наем6 EUR/м2   |   Търговски комплекс 420м2 под наем 2310 EUR   |   Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Склад 240м2 под наем 639 EUR   |   Склад 2174м2 под наем 5435 EUR   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |   Магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   Склад 300м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 864м2 под наем2650 EUR/м2   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Парцел 5002м2 за продажба 350000 EUR   |   Склад 362м2 под наем 1110 EUR   |   Склад 960м2 под наем 3580 EUR   |   Склад 290м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 720м2 под наем 2210 EUR   |   Промишлена база 2320м2 за продажба 2750000 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Офис 360м2 за продажба 720000 EUR   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Магазин 126м2 за продажба 330000 EUR   |   Склад 756м2 под наем 3092 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Магазин 163м2 под наем 3000 EUR   |   Склад 64м2 под наем 741 EUR   |
  Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |

Tesla може да спечели ценовата битка в Китай, но ще загуби войната

Дата: 15.02.2023
Ценовите отстъпки, които Tesla предложи на своите клиенти, доведоха до известно покачване на продажбите в Китай. Анализатори обаче предупреждават, че американският автомобилен производител трябва да предприеме по-дългосрочни мерки, ако не иска да диша праха на бързоразвиващите се конкуренти в световния пазар на електромобили, пише Reuters в свой специален анализ по темата. Почти незабавно януарските намаления на цените увеличиха доставките на произведените в Китай превозни средства с 18% спрямо декември. Големите маржове на печалбата на Tesla я поставиха в позиция да води ценова война с конкурентите на китайския пазар, но и извън него, казват анализатори. Според тях обаче компанията на милиардера Илон Мъск изостава от другите играчи на пазара и не успява да представя повече нови модели. Също така не работи върху подобряването на навигационните системи или върху добавянето на луксозни интериорни щрихи. Всички тези детайли допринасят в развитието на компаниите за електромобили, които се стараят да се развиват и да допълват гамата си от модели според потребителските предпочитания. Tesla е изправена пред сериозен проблем с много ограничен продуктов микс", каза Цуи Донгшу, генерален секретар на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). "Бавното реагиране на предпочитанията на китайските потребители доведе до много пасивно позициониране на Tesla, която разчита основно на намалените цени, за да остане конкурентоспособна." Дори самият главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск призна, че Китай е мястото, където фирмата му може да се изправи пред най-тежката си конкуренция. Tesla не отговори на запитването на Reuters за коментар относно бизнеса си в Китай. Грейс Тао, вицепрезидент на Tesla, отговарящ за външните комуникации в Китай, каза преди това, че намаленията на цените в страната отразяват инженерните иновации и отговарят на призива на Пекин за насърчаване на икономическото развитие и потреблението. Китайската асоциация на производителите на автомобили очаква продажбите на електромобили и plug-in хибриди да нараснат с 35% през 2023 г. до 9 милиона броя. Това е почти една трета от общите продажби на нови автомобили в Китай. Въпреки че Tesla увеличи продажбите си в азиатската страна, тя търпи и загуби. От 15% през 2020 г., делът на компанията на местния пазар на електромобили спадна с една трета до едва 10% през 2022 г., според данни на CPCA. Tesla предлага два модела в Китай - седан Model 3 и кросоувър Model Y. Този прост подход стимулира мащаба и намалява разходите. След последните намаления на цените, Model 3 започва от около 34000 долара, а Model Y от 38000 долара. Но китайските купувачи на автомобили, които се върнаха в шоурумите тази година след края на строгите ограничения на COVID-19 в Китай, са ухажвани от конкуренти, предлагащи широка гама от алтернативи. BYD, която изпревари Tesla по глобален обем на продажби миналата година и има пазарна стойност над 100 милиарда долара, предлага повече от 60 различни версии на EV и plug-in хибридни автомобили. Много по-малка, но амбициозна компания Nio премина от два модела на шест за същия период и планира да пусне още пет тази година. Остаряващата продуктова линия е истински проблем за Tesla", каза Йел Занг, управляващ директор в базираната в Шанхай консултантска компания Automotive Foresight. "След като BYD и други стартиращи компании за електромобили последват понижаването на цените, ефектът от ниските цени на Tesla може да изчезне с едно мигване на окото." Без обратен завой Софтуерът и навигационните системи за самостоятелно управление на Tesla, рекламирани от главния изпълнителен директор Мъск като конкурентни предимства, също бяха подложени на критика от клиентите поради бавни актуализации и грешки по китайските пътища. Купувачите на луксозни EV, които наемат шофьори, са по-малко заинтересовани да плащат повече за софтуера. Чанг Ян, 34-годишен китайски автомобилен блогър, който бе сред купувачите на Model 3 в Китай през 2018 г., казва, че колата му все още казва да прави обратни завои на строго охраняваното авеню Changan, близо до площад Тянанмън, където подобни движения са забранени. Това е рязък контраст с Nio, Xpeng и Li Auto, чиито навигационни системи работят почти перфектно", каза Чанг, който сега кара седан Nio. Tesla обмисля промяна в маркетинга си в Китай, като се фокусира повече върху енергийната ефективност, практичните характеристики и по-малко върху авангардната функционалност, каза човек, запознат с въпроса. Компанията също така проучва как китайските ѝ конкуренти, водени от BYD, печелят клиенти в шоурумите, особено в по-малките градове, каза човекът, който отказа да бъде идентифициран, като се позова на липсата на разрешение да говори с медиите. Интересна подробност е, че BYD гарантира, че бутилките с питейна вода, предлагани на посетителите на шоурума, са топли през зимата в съответствие с местните предпочитания. Tesla, която в началото на тази година повиши своя шеф в Китай Том Джу да оглави глобалните продажби и производство, също така предоставя на своя екип по продажбите в страната по-директна връзка с инженерите по разработване на продукти, за да предоставя местна обратна връзка. По-малко е повече? Разбира се, естетиката на дизайна на Tesla, с оскъдни интериори и синтетична кожа, все още се харесва на мнозина. Чю Янг, 31-годишен лекар, който се сдобива с модел на Tesla в Пекин след неотдавнашното намаление на цените, казва, че е бил спечелен от "минималистичния стил на интериора и усещането за технологии". От друга страна, китайски марки като Nio и Zeekr рекламират своята гладка като масло кожа Napa и традиционни луксозни седалки с функции за масаж, насочени както към удобството на пътниците, така и към това на шофьора. Някои производители на EV смятат, че премиум сегментът на пазара ще расте бързо през следващите години. Li Auto е насочен към купувачи на EV, които търсят семейни автомобили и биха платили над текущата цена на Tesla, започваща от около 44000 долара. Тази категория електромобили ще достигне над 10 млн. бр. до 2025 г. Китайските потребители като 50-годишния Лин Венуей, който иска да подкрепи китайска марка, трудно ще бъдат убедени да купят модел на Tesla, въпреки че компанията произвежда електромобилите в Китай. Винаги съм бил по-склонен да купувам местна марка EV и да стимулирам националната индустрия", каза Лин, докато изпробва седан Seal за сина си в магазин на представителство на BYD в предградията на Шанхай. Той самият вече кара хечбек BYD Dolphin. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top