Новини:
Проучване доказва, че LED фаровете на новите коли са опасни... | Недостиг на работна ръка в три сектора | Военни задържаха кораб по случая с подводните кабели... | Gmail ще позволи да скриете истинския си имейл зад фалшив, за да се сп... | Мъск бере плодовете от победата на Тръмп: Компаниите SpaceX и xAI ще п... | INSAIT представи нов изкуствен интелект от последно поколение, създаде... | Куп изисквания на САЩ към Google | Китайските технологични гиганти са намерили нов начин да заобиколят за... | За Huawei санкциите нямат значение: доставките на най-новите AI-ускори... | ЕЦБ предупреждава за „балон“ при AI акциите... | ИИ ловец на дронове: електронният снайперист Bullfrog патрулира в небе... | Настъпва преломен момент за електромобилите... | Исторически пробив: По време на шестия си полет Starship за първи път ... | ГЕРБ иска лидерски преговори с ПП-ДБ само за кабинет. Борисов отказва... | Всяка държава трябва да има стратегия за развитие на изкуствения интел... | Китайците построиха най-мощната центрофуга в света, за да „компресират... | Си каза на Байдън, че е готов да работи с Тръмп и иска "стабилен прехо... | Специалистите на iFixit разглобиха PlayStation 5 Pro – охладителят се ... | AI разходите на бизнеса скочиха с 500% тази година... | Ford отрече слуховете, че хакери са откраднали лични данни на клиенти... | Германия с рекорден износ на оръжия | Прототипи разкриха дизайна на Galaxy S25 Ultra... | MSI пусна дънната платка X870E MEG GODLIKE на цена от $1100 за процесо... | „Смарт Бизнес Софт“ слага край на хартията и безкрайните таблици... | ПП-ДБ ще подкрепи Силви Кирилов от ИТН за председател на парламента... | ATACMS: Технология, която може да промени играта в конфликта между Укр... | Нови перовскитни фотоволтаични клетки с голяма площ счупиха рекорд по ... | До 56% от минималната работна заплата отива за наем на жилище... | С инжекция от €2 млн. българската Cloud Office атакува Гърция... | Ново оръжие на Gmail в битката срещу спама... | Президентът на SpaceX: Starship ще генерира повече приходи от Starlink... | Учени предупредиха човечеството за опасен астероид, който приближава З... | Свободен софтуер оценява добива на енергия от фотоволтаиците... | Дванайсетте най-продавани процесора в Amazon са на AMD – червеният еки... | ChatGPT се научи по-добре да пише текстовете – OpenAI актуализира GPT-... | ЕС разследва картел в центровете за данни... | Биткойн наближава $100 000 – курсът на първата криптовалута постави но... | Vivacom подарява максимални скорости във всички Unlimited планове... | Microsoft представи ускорителя AMD Instinct MI300C, специална версия н... | Gmail скоро може да предлага изцяло нова функция... | Сензация в науката: 200 неголеми телескопа до 10 години ще открият Дев... | Microsoft окончателно затваря канала за бета-тестване на Windows 10... | Nvidia този път не успя да впечатли инвеститорите... | Google използва милиони Android смартфони, за да картографира йоносфер... | Пробите от обратната страна на Луната донесоха още една изненада – сле... | Азербайджан, Узбекистан и Казахстан ще изнасят чиста електроенергия за... | Търсенето на извънземни се пренася в паралелните вселени... | Neuralink получи разрешение да имплантира чип в мозъка на пациент в Ка... | SK hynix стартира масовото производство на първата в света 321-слойна ... | Hugin 2024.0.0 Final |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Промишлена база 2320м2 за продажба 2750000 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Склад 720м2 под наем5 EUR/м2   |   Магазин 3724м2 за продажба 232000 EUR   |   Парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   Склад 756м2 под наем 3092 EUR   |   Магазин 160м2 под наем 1025 EUR   |   Парцел 5002м2 за продажба 350000 EUR   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Парцел 2846м2 за продажба 284600 EUR   |   Индустриален терен 55000м2 за продажба 6700000 EUR   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Склад 473м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 114м2 под наем 350 EUR   |   Магазин 83м2 за продажба 320000 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   Парцел 5438м2 за продажба 543800 EUR   |   Магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   Търговски комплекс 420м2 под наем 2310 EUR   |   Склад 600м2 под наем 2454 EUR   |   Склад 215м2 под наем 1370 EUR   |   Склад 660м2 под наем 3700 EUR   |   Магазин 126м2 за продажба 330000 EUR   |   Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Склад 720м2 под наем 2210 EUR   |   Склад 800м2 под наем 4400 EUR   |   Склад 1300м2 за продажба 550000 EUR   |   Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Парцел 3467м2 за продажба 430000 EUR   |   Склад 362м2 под наем 1110 EUR   |   Склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   Склад 520м2 под наем 2080 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   Магазин 153м2 за продажба 210000 EUR   |   Търговски обект 100м2 под наем 1390 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   Магазин 55м2 под наем 1600 EUR   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Склад 300м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 240м2 под наем 639 EUR   |   Склад 1440м2 под наем 5760 EUR   |
  Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |

Tesla може да спечели ценовата битка в Китай, но ще загуби войната

Дата: 15.02.2023
Ценовите отстъпки, които Tesla предложи на своите клиенти, доведоха до известно покачване на продажбите в Китай. Анализатори обаче предупреждават, че американският автомобилен производител трябва да предприеме по-дългосрочни мерки, ако не иска да диша праха на бързоразвиващите се конкуренти в световния пазар на електромобили, пише Reuters в свой специален анализ по темата. Почти незабавно януарските намаления на цените увеличиха доставките на произведените в Китай превозни средства с 18% спрямо декември. Големите маржове на печалбата на Tesla я поставиха в позиция да води ценова война с конкурентите на китайския пазар, но и извън него, казват анализатори. Според тях обаче компанията на милиардера Илон Мъск изостава от другите играчи на пазара и не успява да представя повече нови модели. Също така не работи върху подобряването на навигационните системи или върху добавянето на луксозни интериорни щрихи. Всички тези детайли допринасят в развитието на компаниите за електромобили, които се стараят да се развиват и да допълват гамата си от модели според потребителските предпочитания. Tesla е изправена пред сериозен проблем с много ограничен продуктов микс", каза Цуи Донгшу, генерален секретар на Китайската асоциация за леки автомобили (CPCA). "Бавното реагиране на предпочитанията на китайските потребители доведе до много пасивно позициониране на Tesla, която разчита основно на намалените цени, за да остане конкурентоспособна." Дори самият главен изпълнителен директор на Tesla Илон Мъск призна, че Китай е мястото, където фирмата му може да се изправи пред най-тежката си конкуренция. Tesla не отговори на запитването на Reuters за коментар относно бизнеса си в Китай. Грейс Тао, вицепрезидент на Tesla, отговарящ за външните комуникации в Китай, каза преди това, че намаленията на цените в страната отразяват инженерните иновации и отговарят на призива на Пекин за насърчаване на икономическото развитие и потреблението. Китайската асоциация на производителите на автомобили очаква продажбите на електромобили и plug-in хибриди да нараснат с 35% през 2023 г. до 9 милиона броя. Това е почти една трета от общите продажби на нови автомобили в Китай. Въпреки че Tesla увеличи продажбите си в азиатската страна, тя търпи и загуби. От 15% през 2020 г., делът на компанията на местния пазар на електромобили спадна с една трета до едва 10% през 2022 г., според данни на CPCA. Tesla предлага два модела в Китай - седан Model 3 и кросоувър Model Y. Този прост подход стимулира мащаба и намалява разходите. След последните намаления на цените, Model 3 започва от около 34000 долара, а Model Y от 38000 долара. Но китайските купувачи на автомобили, които се върнаха в шоурумите тази година след края на строгите ограничения на COVID-19 в Китай, са ухажвани от конкуренти, предлагащи широка гама от алтернативи. BYD, която изпревари Tesla по глобален обем на продажби миналата година и има пазарна стойност над 100 милиарда долара, предлага повече от 60 различни версии на EV и plug-in хибридни автомобили. Много по-малка, но амбициозна компания Nio премина от два модела на шест за същия период и планира да пусне още пет тази година. Остаряващата продуктова линия е истински проблем за Tesla", каза Йел Занг, управляващ директор в базираната в Шанхай консултантска компания Automotive Foresight. "След като BYD и други стартиращи компании за електромобили последват понижаването на цените, ефектът от ниските цени на Tesla може да изчезне с едно мигване на окото." Без обратен завой Софтуерът и навигационните системи за самостоятелно управление на Tesla, рекламирани от главния изпълнителен директор Мъск като конкурентни предимства, също бяха подложени на критика от клиентите поради бавни актуализации и грешки по китайските пътища. Купувачите на луксозни EV, които наемат шофьори, са по-малко заинтересовани да плащат повече за софтуера. Чанг Ян, 34-годишен китайски автомобилен блогър, който бе сред купувачите на Model 3 в Китай през 2018 г., казва, че колата му все още казва да прави обратни завои на строго охраняваното авеню Changan, близо до площад Тянанмън, където подобни движения са забранени. Това е рязък контраст с Nio, Xpeng и Li Auto, чиито навигационни системи работят почти перфектно", каза Чанг, който сега кара седан Nio. Tesla обмисля промяна в маркетинга си в Китай, като се фокусира повече върху енергийната ефективност, практичните характеристики и по-малко върху авангардната функционалност, каза човек, запознат с въпроса. Компанията също така проучва как китайските ѝ конкуренти, водени от BYD, печелят клиенти в шоурумите, особено в по-малките градове, каза човекът, който отказа да бъде идентифициран, като се позова на липсата на разрешение да говори с медиите. Интересна подробност е, че BYD гарантира, че бутилките с питейна вода, предлагани на посетителите на шоурума, са топли през зимата в съответствие с местните предпочитания. Tesla, която в началото на тази година повиши своя шеф в Китай Том Джу да оглави глобалните продажби и производство, също така предоставя на своя екип по продажбите в страната по-директна връзка с инженерите по разработване на продукти, за да предоставя местна обратна връзка. По-малко е повече? Разбира се, естетиката на дизайна на Tesla, с оскъдни интериори и синтетична кожа, все още се харесва на мнозина. Чю Янг, 31-годишен лекар, който се сдобива с модел на Tesla в Пекин след неотдавнашното намаление на цените, казва, че е бил спечелен от "минималистичния стил на интериора и усещането за технологии". От друга страна, китайски марки като Nio и Zeekr рекламират своята гладка като масло кожа Napa и традиционни луксозни седалки с функции за масаж, насочени както към удобството на пътниците, така и към това на шофьора. Някои производители на EV смятат, че премиум сегментът на пазара ще расте бързо през следващите години. Li Auto е насочен към купувачи на EV, които търсят семейни автомобили и биха платили над текущата цена на Tesla, започваща от около 44000 долара. Тази категория електромобили ще достигне над 10 млн. бр. до 2025 г. Китайските потребители като 50-годишния Лин Венуей, който иска да подкрепи китайска марка, трудно ще бъдат убедени да купят модел на Tesla, въпреки че компанията произвежда електромобилите в Китай. Винаги съм бил по-склонен да купувам местна марка EV и да стимулирам националната индустрия", каза Лин, докато изпробва седан Seal за сина си в магазин на представителство на BYD в предградията на Шанхай. Той самият вече кара хечбек BYD Dolphin. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top