Ford планира да съкрати едно от всеки девет работни места в сектора за разработване на продукти и в администрацията на компанията в цяла Европа. Като причина автомобилният производител посочва нapacтвaщитe paзxoди и конкурентоспособността на пазара на електрически превозни средства, предава Reuters.
Общо около 3800 работни места ще бъдат съкратени, включително 2300 в заводите на Ford в Кьолн и Аахен в Германия, 1300 в Обединеното кралство и 200 в останалата част на Европа”, се казва в изявление на компанията.
Новината идва като удар за синдикатите, според които най-лошият сценарий е съкращаването на 2500 работни места в Европа в разработването на продукти и още 700 в администрацията.
Съкращенията ще са през следващите три години, а целта е компанията да възприеме "по-икономична" структура, тъй като се фокусира върху производството на електрически превозни средства. Уволнените ще представляват 11% от работната сила на компанията на континента.
"Работниците знаят, че намалената палитра от модели през следващите години означава по-малко работни места",каза председателят на работническия съвет Бенджамин Грушка.
Ford похарчи 50 милиарда долара за електрифициране на продуктовата си гама, за да компенсира нарастващите разходи за производство на електрически автомобили.
Главният финансов директор Джон Лоулър предупреди в началото на февруари, че американският производител на автомобили е изправен пред по-високи разходи с 5 милиарда долара тази година и каза, че компанията ще бъде "много агресивна" в намаляването на разходите в операциите по производствената верига и веригата за доставки. Тогава Лоулър коментира, че производителността на инженерите в Европа е с 25-30% по-ниска, отколкото трябва да бъде.
Американската група ще задържи около 3400 инженери в региона, които ще надграждат основната технология, предоставена от техните колеги в САЩ, и ще я адаптират към европейските клиенти”, каза шефът на европейските пътнически електрически превозни средства (EV) и ръководител на Ford Германия Мартин Сандер.
Съкращенията във Великобритания ще бъдат предимно в изследователския център на автомобилния производител в Дънтън, Югоизточна Англия, а тези в Германия се равняват на около 12% от работната сила там.
"Има значително по-малко работа, която трябва да се свърши по задвижващите механизми на двигателите с вътрешно горене. Преминаваме към свят с по-малко глобални платформи, където е необходима по-малко инженерна работа. Ето защо трябва да направим корекциите", каза Сандър.
По думите му нищо в стратегията на Ford за електрификация не се е променило. Сандър обясни, че целта е да се предложи гама от изцяло електрически автомобили до 2030 г. и електрически автопарк в Европа до 2035 г.
"Ford трябва да пусне първия си EV в Европа, изграден върху MEB платформата на Volkswagen в Кьолн по-късно тази година и обмисля да пренесе платформа на Ford в Европа, вероятно в завода си във Валенсия”, допълни Сандер.
Πepcoнaлът нa Fоrd в Eвpoпa e бил cъĸpaщaвaн пpeз пpeз 2019 г. и 2020 г.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини