Walt Disneyобяви планове за драстично преструктуриране на най-голямата развлекателна компания в света, включително съкращаване на 7000 работни места и спестяване на разходи в размер на 5.5 млрд. долара, предава Bloomberg.
Това доведе до поскъпване на акциите след разкриването на новите планове отглавния изпълнителен директор Боб Айгър.Плановете включват съкращаване на 3 млрд. долара от бюджета за филми и телевизионни предавания, както и свиване на разходи, които не са свързани със съдържание.
Около 1 млрд. долара от съкращенията вече са в ход", каза Айгър в сряда по време на конферентен разговор с инвеститори.
Като част от промяната, главният изпълнителен директор на Disney също обяви, че компанията ще бъде реорганизирана в три подразделения: развлекателно звено, което включва основния бизнес за телевизия, филми и стрийминг, спортните мрежи ESPN, и звеното за тематични паркове, което включва круизни кораби и потребителски продукти.
"Реорганизацията има за цел да подобри маржовете на печалбата и представлява третата голяма трансформация на бизнеса след усилията за укрепване на филмовите франчайзи чрез придобивания и развитието на онлайн бизнеса", заяви Айгър.
Айгър, който се върна начело на компанията през ноември, след като наследникът му Боб Чапек беше уволнен, е подложен на натиск да подобри резултатите. Инвеститорът активист Нелсън Пелц иска да получи място в борда на годишното събрание на 3 април, като отчасти твърди, че акциите на Disney не са се представили добре и компанията се нуждае от по-добър контрол на разходите.
Акциите на Disney поскъпнаха в следборсовата търговия след съобщението и отчета на компанията, показал по-високи от очакваното тримесечни приходи и печалба, водени от подразделението за тематични паркове.
По време на конферентния разговор с анализатори Disney заяви, че не планира да отделя ESPN - възможност, която според Айгър е била проучена, но отхвърлена в негово отсъствие. В областта на развлеченията Disney ще се стреми да намали разходите за филми и телевизионни предавания, които според Айгър са станали "изключително скъпи" през последните години поради конкуренцията.
Айгър също така заяви, че усърдието на Disney да увеличи абонаментите за стрийминг в момент, когато Wall Street възнаграждава ръста на броя на потребителите повече от рентабилността, е довело до неустойчиви ценови промоции, които компанията няма да прилага толкова често. През последните месеци инвеститорите се съсредоточиха повече върху потенциалната рентабилност на огромните инвестиции на медийната индустрия в онлайн филми и телевизионни предавания.
Ще продължим да търсим абонати, но ще бъдем по-предпазливи в начина, по който го правим", каза главният изпълнителен директор.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини