Новини:
НАП крие откога не ѝ трябва сградата, която Главчев дава на Пеевски. С... | Mistral AI представи голяма актуализация на Le Chat – новите функции с... | "Непреодолими различия". ПП-ДБ няма да преговаря с "Възраждане" за общ... | Бягство от скучните задачи: Microsoft стартира функцията Actions за св... | Специалистите на iFixit разглобиха PlayStation 5 Pro – охладителят се ... | Продават 13 имота, отнети в полза на държава чрез съдебни решения... | За Huawei санкциите нямат значение: доставките на най-новите AI-ускори... | AMD разгроми Intel по продажби в Amazon  | Японската Rapidus скоро ще получи първия си EUV скенер за производство... | Въвеждане на възобновяеми енергийни източници в бизнеса... | MSI пусна дънната платка X870E MEG GODLIKE на цена от $1100 за процесо... | В САЩ тестваха първия в света хибрид между турбовентилаторен и турборе... | Паркингите във Франция задължително със соларни или зелени навеси... | Vivacom подарява максимални скорости във всички Unlimited планове... | AI помогна на Google да открие 26 уязвимости на софтуер с отворен код... | Президентът на SpaceX: Starship ще генерира повече приходи от Starlink... | Учен твърди, че НАСА по невнимание може да е унищожила живота на Марс... | Учени доказаха съществуването на нов вид свръхпроводимост... | Starlink участва в тестове на свръхзвукови и хиперзвукови самолети на ... | С интериор като на Cadillac – новата Lada е-Aura... | За четвърти път депутатите не успяха да излъчат председател на Народно... | Биткойн наближава $100 000 – курсът на първата криптовалута постави но... | Институт GATE работи по проект за цифров двойник на София... | Открити са още три галактики, които разбиват всички представи за произ... | Изчерпваме ли прясната вода? Нови данни от НАСА потвърждават най-лошит... | Nvidia ще продаде ускорители Blackwell на стойност $5-13 милиарда през... | Google използва милиони Android смартфони, за да картографира йоносфер... | Българският бизнес е основен двигател на икономическия растеж на стран... | Американски студенти изстреляха любителска хиперзвукова ракета на реко... | Учените разбраха кога Средиземно море може да изчезне... | Илон Мъск влезе в историята с над 200 милиона абонати в X... | Русия твърди, че Украйна е използвала ракети с голям обсег ATACMS срещ... | Основните партньори на Nvidia отричат да има ​​проблеми с прегряване н... | Графенът стана на 20 години: От лабораторно откритие до революция в на... | Изкуственият интелект на Google ще помни информация за вас... | Биткойн наближава $100 000 – курсът на първата криптовалута постави но... | От смарт очилата Ray-Ban Meta са продадени 1 милион броя и това е само... | Corsair представи геймърска клавиатура и мишка за Apple Mac... | Ето кои са ключовите фактори за растежа на основните цифрови активи, с... | Може ли Европа да създаде тех-фирма за $1 трлн.... | Хиперсила: Учени откриха нова симетрия в статистическата механика... | Експерти прогнозират рязко нарастване на популярността на електромобил... | AI помогна на Google да открие 26 уязвимости на софтуер с отворен код... | Потребителите на X преминават към Bluesky – какво е това и кой го прит... | Наливат 2 млрд. лева в земеделието догодина... | "Абсолютно е необичайно". Как институциите осигуриха централа на Пеевс... | DeepCool представя серията LP – AIO течни охладители с матричен диспле... | Xiaomi в България отбелязва своята 5-годишнина със специална кампания... | Casio представи умен пръстен под формата на часовник... | Математици разработиха предизвикателни задачи, за да тестват мисленето... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Склад 176м2 под наем 616 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Склад 215м2 под наем 1370 EUR   |   Парцел 4000м2 за продажба при запитване   |   Склад 300м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 2174м2 под наем 5435 EUR   |   Склад 205м2 под наем 1258 EUR   |   Склад 362м2 под наем 1110 EUR   |   Магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   Склад 350м2 под наем 1252 EUR   |   Магазин 153м2 за продажба 210000 EUR   |   Парцел 3467м2 за продажба 430000 EUR   |   Магазин 163м2 под наем 3000 EUR   |   Магазин 3724м2 за продажба 232000 EUR   |   Магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   Склад 720м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 740м2 под наем 3405 EUR   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Склад 720м2 под наем 2210 EUR   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Склад 400м2 под наем 2045 EUR   |   Магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   Промишлена база 2320м2 за продажба 2750000 EUR   |   Склад 64м2 под наем 741 EUR   |   Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   Склад 660м2 под наем 3700 EUR   |   Склад 675м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Склад 864м2 под наем2650 EUR/м2   |   Склад 240м2 под наем 639 EUR   |   Склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |   Склад 114м2 под наем 350 EUR   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 426м2 под наем6 EUR/м2   |   Парцел 2846м2 за продажба 284600 EUR   |   Склад 730м2 под наем 3640 EUR   |   Склад 600м2 под наем 2454 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Магазин 56м2 под наем 435 EUR   |   Склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 1470м2 под наем 4800 EUR   |   Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Парцел 5438м2 за продажба 543800 EUR   |   Склад 290м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |
  Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |

Часовникът тиктака: какви са причините за затварянето на заводите на Volkswagen в Германия

Дата: 06.09.2024
На пръв поглед невероятната новина шокира световните медии тази седмица: германският автомобилен производител Volkswagen планира да затвори редица свои заводи в Германия. Сензацията е, че компанията никога в почти 90-годишната си история не е спирала производство по икономически причини на своя територия. И ако затваряха заводи, то рядко и само в чужбина. Последният път, когато това беше направено в Русия - преди 2 години, но още тогава това решение беше чисто политическо. Но в самата Германия - никога. Тук концернът почти всяка година обявява, ако не откриването на нови заводи, то тяхното разширяване. И тогава се случи… Концернът се готви да затвори един завод за сглобяване на автомобили и един завод за производство на компоненти в Германия. И това беше официално обявено. Тези мерки са представени като „необходими за намаляване на разходите и увеличаване на устойчивостта на концерна в трудните икономически реалности“. Какво може да се направи - трудът в Германия е много скъп, социалната тежест е висока и ако не се направи нищо, скоро може да надвисне сянката на фалита. Освен това дори такива популярни модели като Golf или Tiguan вече не са печеливши. Преструктурирането ще стане като част от програмата на концерна за намаляване на оперативните разходи и се очаква да спести около 4 млрд. EUR. Тази програма беше обявена през юни 2023 г., като в същото време беше поставена целта да се намалят разходите с 10 млрд. EUR до 2026 г. и да се постигне оперативна рентабилност от 6,5%. Междувременно - през първата половина на 2024 г. - последният индикатор, напротив, намаля - до 2,3%. Явно е дошло времето за строги и непопулярни мерки. Като цяло около 650 000 души работят в предприятията на групата Volkswagen по света, от които около 300 000 - в Германия. Volkswagen има шест завода за сглобяване на автомобили в Германия: във Волфсбург, Хановер, Дрезден, Оснабрюк, Цвикау и Емден. И така, въпреки че кандидатите за изпадане все още не са официално посочени, основните претенденти - не е много ефективен - фабрики в Дрезден и Оснабрюк. Слухове за закриването на Стъкларската фабрика те обикалят в Дрезден от дълго време, почти от основаването на това „образцово предприятие“ през 2002 г. Тогавашният ръководител на концерна Фердинанд Пиех много се гордееше с този завод. Разбира се: всеки купувач може да дойде в Дрезден и през стъклени стени (оттук и името) да наблюдава колко бързо и ефективно се сглобява колата му. Е, красиво е, модерно, но... твърде скъпо и нерентабилно. Започнахме с първокласни модели, а сега в „Стъклена фабрика” В Дрезден се произвежда само електрическият хечбек Volkswagen ID.3. Търсенето му е малко и няма опашка от купувачи. Ами ако говорим за завода на VW в Оснабрюк? В момента те произвеждат VW T-Roc Cabriolet, големия лифтбек VW Arteon и спортния автомобил Porsche 718. И всички тези модели, в съответствие със стратегията, няма да имат наследници — така че това растение също е сред кандидатите за изпадане. В допълнение, концернът има няколко предприятия, произвеждащи компоненти. Очевидно някои от тях също планират затваряне. Между другото, преди 2 месеца дъщерната марка Audi обяви предсрочното прекратяване на производството на електрически кросоувъри Audi Q8 e-tron и Q8 Sportback e-tron в завода си в Брюксел. Причините са същите като за цялата група Volkswagen като цяло: слабо търсене на електрически превозни средства и високи разходи за труд и енергия. По въпроса с Volkswagen, разбира се, трябва да се вземе предвид фактът, че VW винаги е бил смятан за един от основните работодатели в Германия (атрактивен и надежден) - стабилна работа, високи заплати, щедри социални гаранции. Така че не е изненадващо, че плановете на компанията предизвикаха буря от възмущение и не само от профсъюзните комитети, но и от местните власти, които обещават да окажат най-сериозна съпротива на обявените намерения. Като цяло, ако вземем „Хамбургската сметка“, тогава не само конкретни VW и не само автомобилната индустрия, но и всички други сектори на германската индустрия сега изпитват сериозни проблеми. Volkswagen - макар и емблематичен пример, той далеч не е единственият. Още през февруари 2023 г. най-големият химически концерн в света BASF обяви планове да затвори част от производството си в основния си обект в Лудвигсхафен. През юли 2024 г. ръководителите на ZF (най-големият доставчик на автомобилни компоненти в света) обявиха намерението си да съкратят 11 000-14 000 служители - една четвърт от целия персонал е в Германия. А според Германската търговско-промишлена камара до 40% от германските промишлени предприятия планират да намалят или прехвърлят производството си в чужбина. Факт е, че много енергоемки индустрии разчитаха на „зелената“, възобновяема енергия, но през последната година настроението се промени. В края на краищата държавните субсидии, които преди това бяха щедро разпределени както от федералните, така и от щатските власти на тези, които преминат към „зелено“ технологията е значително намалена. А без тях такава енергия засега се оказва меко казано нерентабилна. Засега "успех" бяха компенсирани с евтин тръбопроводен руски газ, но сега го няма. И индустриалците видяха прехода към възобновяеми източници, насърчаван от властите, не като възможност, а като заплаха за бизнеса. Това е, ако погледнете картината като цяло. Но конкретният концерн Volkswagen натрупа много свои вътрешни проблеми. Много от тях са свързани с прибързано решение за „окончателното и неотменимо“ преминаване към производство само на електрически превозни средства и с ръководството на компанията. Ситуацията в света (и в частност на автомобилния пазар) днес се променя изключително бързо и непредвидимо. Като цяло трябва да можете бързо да вземате решения, често нестандартни. Съдейки по наблюденията, лидерите на водещия германски автомобилен производител не са имали такива умения (дори многократните промени в ръководството не са помогнали). В резултат след един провал последва друг. Така криза в един от ИТ отделите доведе до забавяне на навлизането на пазара на много нови модели на Volkswagen. Поради възникнали проблеми по време на разработката на собствена платформа за електрически превозни средства, дори се наложи да преговаряме с концерн от Китайската народна република за използване на неговата платформа. И тук изведнъж стана ясно, че търсенето на електрически автомобили по света се забавя (по-специално поради намаляване на държавната подкрепа). В тази ситуация ръководството на VW беше принудено да удължи жизнения цикъл на ключови модели с двигатели с вътрешно горене (ICE), например Golf. Но всички обещаващи разработки на двигатели с вътрешно горене бяха практически спрени. Освен това Volkswagen (и други европейски компании) силно надцениха пазарния потенциал на своите електрически автомобили, особено на Volkswagen ID.3. Преди няколко години германският концерн амбициозно заяви, че до 2025 г. ще стане най-големият производител на електрически превозни средства в света. Сега те скромно мълчат за това. Между другото Volkswagen губи позицията си и в Китай, където беше производител номер 1 в продължение на десетилетия. Само през второто тримесечие на 2024 г. продажбите на VW там са паднали с 19%. Електрическите превозни средства на концерна не са много търсени в Китай, защото "електрическите влакове" са а хибридите от национални производители са по-технологично напреднали, по-интересни като дизайн и по-евтини. Китайските производители на електрически автомобили вече изтласкват VW в Европа и местните власти се надяват да решат този проблем с нови, високи вносни мита (те бяха въведени това лято и достигат 40%). Но мярката удари и европейски компании, защото много модели за целия свят се произвеждат само в Китай. И сега VW, произведен в Китай, не може да бъде внесен в ЕС толкова лесно. Но сред основните причини за кризата в германската индустрия все още е изключително скъпият труд. Не без причина през последните 20 години VW (и всички останали европейски производители на автомобили) последователно местят производството първо в източноевропейските страни (включително Русия) и Китай. Но има и теория на конспирацията за възникването на проблеми в концерна. Факт е, че анализаторите отдавна са забелязали: щом някой световен автомобилен производител се доближи до желаната цифра от годишни продажби по света — 10 милиона коли веднага започват проблеми, които могат да доведат до значителни тъжни последици. Има много примери за това. Например преди 15 години преди „магията“ цифрите достигнаха до американския концерн GM — и какво следва? И тогава имаше грандиозен фалит, разделяне на няколко компании и закриване на редица легендарни марки. Само намесата на правителството на САЩ спаси известния местен автомобилен производител (който днес е в челната десетка по обем на продажбите). Вече няколко години VW се доближава до заветната цифра от 10 милиона и вече беше много, много близо, но изведнъж се заговори, че германският концерн не се справя толкова добре, колкото всички си мислеха. Разбира се, мистицизмът няма нищо общо с това. Например, Toyota успешно преминава тази линия за втора поредна година. Просто с нарастването на производствените мащаби се увеличават и разходите за грешки в планирането. Освен това политическите, икономическите и други причини работят заедно. Сред тях е бързината, с която европейските чиновници тласнаха населението към „светло екологично бъдеще“, започнаха да забраняват колите с двигатели с вътрешно горене и почти насила да прехвърлят всички на „електрически влакове“. Но законите на икономиката не могат да бъдат измамени. Представители на профсъюза на работниците в автомобилната индустрия вече правят изявления в духа на „няма да позволим, няма да простим“ относно изявления за затварянето на заводите на VW. Но до какво може да доведе тяхната упоритост? В най-лошия случай - до фалита на Volkswagen Group и растящата безработица. В световната история има ясен пример: колапсът на някога най-големия индустриален център на САЩ, Детройт. Проблеми с Volkswagen - това са проблеми не само на неговото ръководство, но и на германското федерално правителство, както и на провинция Долна Саксония, която е един от основните акционери на концерна (20% от акциите) и където работят повечето фабрики (Волфсбург, Хановер, Оснабрюк, Емден). Властите на тази страна, разбира се, ще трябва да подкрепят профсъюзите (служителите на компаниите са техни гласоподаватели) и да предотвратят затварянето на фабрики. Това означава, че ще трябва да търсим някои компромиси. Като цяло Volkswagen има дълъг и болезнен „период на преговори“, бих казал, с непредсказуем резултат. Междувременно времето изтича и часовникът вече тиктака за водещия немски автомобилен производител. прочети още

Източник: fakti.bg

назад към списъка с новини

Top