Спортните компании се борят със спад на продажбите от няколко тримесечия насам заради по-високите разходи за живот в САЩ и Европа, които ограничават харчовете за премиум облекло и обувки. Въпреки това в подобни времена някои успяват. Пример е швейцарската On, за чиито продукти търговците отделят все повече рафтове в последно време.
История
Основана през 2010 г. от шампиона по триатлон Оливие Бернхард в партньорство с Дейвид Алеман и Каспар Копети, On успява да привлече клиенти чрез иновативни продуктови линии във време, когато известни марки като Nike и Adidas понасят удари.
Брандът "изгря" през 2012 г., когато шампионът по триатлон Никола Спириг избра обувките Cloudracer за Олимпийските игри в Лондон. Компанията твърди, че нейна собствена технология за омекотяване в обувките е уникалната ѝ точка патентования дизайн CloudTec.
Истинският ѝ тласък дойде през 2019 г., когато тенисистът Роджър Федерер стана акционер в On. Впоследствие през 2020 г. компанията пусна лимитирана серия лайфстайл обувки The Roger.
Генерираният интерес към нея доведе и до нейното излизане на борсата. Швейцарската компания се листна в Ню Йорк и събра 746 млн. долара, с което надмина целта при подготовката за IPO-то.
И бъдеще
Само за изминалите пет месеца от 2024 г. компанията пусна няколко нови продукта и разширява дейността си в лайфстайл сегмента. On има за цел да отвори повече пряко притежавани магазини, тъй като търсенето остава силно дори при по-високи ценови нива в сравнение с по-големите ѝ конкуренти.
Според собствените си проучвания компанията държи около 50% пазарен дял в Швейцария, 24% в Австрия и 15% в Германия. На следващите две места по големина на пазарния дял са Япония с 12% и САЩ с 6%.
Във вторник компанията повиши прогнозата си за годишните продажби на 2.29 млрд. швейцарски франка. Повод за това са успехите през първото тримесечие продажбите надминаха очакванията и скочиха с близо 21% и за първи път надхвърлиха 500 млн. швейцарски франка.
Устремът на компанията се случва и в навечерието на най-голямото спортно събитие на всеки четири години Летните олимпийски игри и в разгара на глобалния бум в здравословния начин на живот и тичането след изминалата пандемия.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини