Станах търговски директор на компанията с годишен оборот над 7 млрд. лв. за 2023 г., когато бях на 32 години. Трябваше бързо да надградя уменията и опита си. Финансовите и репутационните рискове са много високи. Годините ми са и предимство, тъй като имам достатъчно енергия и ентусиазъм да се боря с предизвикателствата и да насърчавам иновациите, свързани с процеси в търговската функция.
Интересното и полезно нововъведение - роботи, които да извършват административни процеси в отдела. Това значително ускори скоростта на плащания, експедиции, събираемост.
С "Аурубис" се намерихме на трудова борса в Американския университет няколко месеца преди завършването ми.
Рециклирането за "Аурубис" е приоритет номер едно в стратегията. В момента строим завод в Ричмънт, САЩ, и планираме да увеличим сериозно производствения си капацитет там в следващите години. Търсим решения за рециклиране на материалите на бъдещето, като батерии на електромобили и соларни панели.
Покупките на рециклирани материали от ключови развиващи се региони, сред които Близкия Изток и Африка, е уникален шанс за мен и екипа. За да си успешен, е важно да познаваш добре културата и начина на правене на бизнес в тези региони, както и да изградиш конкурентен и пазарно адаптиран бизнес модел (tailor-made approach), отговаряйки на местните нужди и решавайки техните проблеми.
Завършването наExecutiveMBAвъвWU ми даде възможност да се уча от топ лектори в областта на икономиката и глобалния бизнес.
Избирам "Аурубис", защото компанията е лоялен работодател, който винаги цели да развива и издига кадрите си. Тук имам възможност да работя с топ специалисти във всички области. Мащабните инвестиции, които правим, както и оптимистичната прогноза за търсене на мед в дългосрочен план, предвещават добри възможности и за в бъдеще.
Оставам в България, тъй като виждам добър потенциал за растеж на търговските ни дейности. Българите са прагматични, гъвкави и креативни. Тези качества ни помагат да предоставяме най-добрите решения за дигитализация и оптимизация за цялата група.
Най-големите предизвикателства в работата за мен са: големият обем и високата стойност на суровините и продуктите ни носят високи ценови рискове, както и рискове от кражби и измами. Една административна грешка може да доведе до загуби от десетки милиони. Ние трябва да сме постоянно нащрек. Огромно предизвикателство е реализацията на полупродукта железен силикат, който се генерира при преработка на медната шлака. Целта ни е да намерим приложение на 800 хил. т годишно в строителната индустрия, керамиката и пътното строителство.
Моят стил на управление е либерален. Внимателно подбирам екипа си, работя по индивидуалното и кариерното им развитие. Поощрявам и ценя постиженията на всеки от тях.
Правило, на което се стремя да не изневерявам: Бъди честен и открит с колегите и партньорите си. Успехът ти зависи от тях.
Добрият търговски директор гледа дългосрочно на всяко партньорство и се стреми да изгради синергии с бизнес партньорите, които добавят стойност и на двете страни и трудно може да бъдат репликирани от конкурентите.
"Аурубис" ми даде много знания и опит в областта на глобалната търговия и управлението на екипи, даде ми възможност да се развивам и да раста кариерно. И ми взе част от личното време. Функцията ми изисква много пътувания и присъствие на бизнес събития, поради което често се налага да отсъствам от вкъщи.
Следя с интерес глобалните пазарни тенденции и геополитическата обстановка. Тези фактори оказват силно влияние на веригите на доставки на суровините и продуктите ни, както и на волатилността на борсите и глобалното търсене.
Презареждам "батериите" като пътувам със семейството, играя тенис с приятели или карам ски.
Моята житейска и бизнес философия: Успехът се гради с лоялност, последователност и доверие.
Фирмен профил
"Аурубис България" е част Aurubis AG - водеща международна група за производство на метали, базирана в Хамбург, Германия. Това е най-големият данъкоплатец в България, със структурно значение за икономиката на страната. Основната дейност е преработването на медни концентрати, производство на рафинирана мед, регистрирана на Лондонската метална борса като бренд "Пирдоп", също на медни аноди и вторични продукти като сярна киселина и железен силикат. От създаването си през 1958 г. до днес медодобивното производство край Пирдоп и Златица е неделима част от историята на региона и развитието на България.
Текстът е част от бр. 119 на сп. "Икономика". Публикува се в Economic.bg по силата на партньорско споразумение между двете медии. Темите и мненията са подбрани от екипа на списанието и не съвпадат непременно с редакционната политика на Economic.bg.<br />
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини