Новини:
Третото издание на DigitalK&A1 Awards отличи топ 3 на технологичните б... | Товарен влак дерайлира край Волгоград, разрушения с ракети РМ-70 "Вамп... | Голяма сделка изостря конкуренцията в стрийминга... | "Отвратително и ужасяващо" България и светът осъдиха атаката срещу пре... | "В шок съм". Премиерът на Словакия Роберт Фицо е прострелян... | Готова е процедурата за изграждане на зарядни станции... | 1855 лв. средна заплата във Варна и областта... | Сестрата на Ким Чен-ун отрече Северна Корея да доставя оръжия на Русия... | Създателите на руския електромобил Zetta са заподозрени в измама в осо... | Писател опозиционер е стрелял по Фицо. Какво знаем за атентата срещу п... | Байдън подписа закон за забрана на вноса на руски обогатен уран... | Тази батерия със свръхвисока плътност ще „захранва“ войниците от следв... | Един от кандидат-посредниците не издържа теста за влизане в тол систем... | Служителите на Google питат шефовете си за причините за сериозните сък... | Байдън и Тръмп ще участват на 27 юни в дебат по Си Ен Ен... | Twitter вече официално е в историята | Шолц: Не бива да има преувеличени очаквания за мирната конференция за ... | Състоянието на Фицо е стабилизирано, но остава сериозно, засега няма д... | Председателският съвет на НС реши: Извънредно парламентарно заседание ... | Издирват "Мухата" във Франция след кървавата атака на затворническия б... | Евтим Милошев: Морето ни е чисто | Google вече ви предупреждава ако ви следят... | Наука от бъдещето Mаde in BG | 15 причини да се будиш често трезвен | Руските военни заемат позиции във Вовчанск. Зеленски отмени посещения ... | Кирил Петков катастрофира край Варна с кола на НСО... | Зеленски пред АФП: Русия няма сили да атакува отново Киев, целите са Х... | До днес българските граждани могат да подадат заявление за гласуване в... | Ще се превърнат ли в кирпич 4G смартфоните... | Разрушителни ветрове убиват в Хюстън (снимки/видео)... | Най-много заявления за гласуване от чужбина за НС са от Турция, а за е... | След трансплантация на органи понякога настъпват чудовищни и зловещи п... | „Мебел стил“ ще произвежда и дървени къщи в Търговище... | Отровно водорасло отново причини масов мор по рибата в полския участък... | ЕЦБ държи ключа към по-ниските лихви за българския бизнес и държава... | Шефката на националното разузнаване на САЩ: Външни сили се стремят да ... | Търговската улица на древна Августа Траяна оживява за два дни в Стара ... | Казахстан с амбициозен план спрямо Китай... | Вижте верните отговори на матурата по български език и литература... | И след 4 часа в операционната няма добри новини за простреляния Роберт... | Китин Муньос прекара 10 дни във военен лагер в иракската пустиня със "... | DNS шпионаж: Хакери активно ви шпионират чрез интернет... | Apple ще започне да продава очилата Vision Pro извън САЩ... | Откриха мина край "Паша дере", военни я взривиха навътре в морето (сни... | Днес празнуваме рождения ден на Интернет... | Полицията в Перник откри изчезнала чанта с 15 000 лева за по-малко от ... | Алексей Пърцев обжалва присъдата си | Още един млад живот остана на пътя | Борис Бонев обяви края на Симеоновския лифт... | Пазарът на водородни технологии – фактори за растежа... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  магазин 40м2 под наем 510 EUR   |   склад 960м2 под наем 3580 EUR   |   склад 362м2 под наем 1110 EUR   |   склад 730м2 под наем 3640 EUR   |   склад 1440м2 под наем 5760 EUR   |   склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   парцел 4433м2 за продажба при запитване   |   склад 1470м2 под наем 4800 EUR   |   Промишлена база 7820м2 за продажба 3400000 EUR   |   склад 1300м2 за продажба 550000 EUR   |   магазин 225м2 под наем 1278 EUR   |   склад 800м2 под наем 4400 EUR   |   склад 756м2 под наем 2320 EUR   |   склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   магазин 650м2 под наем 5200 EUR   |   склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   склад 200м2 под наем 818 EUR   |   склад 720м2 под наем 2210 EUR   |   склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |   търговски обект 100м2 под наем 1390 EUR   |   склад 222м2 под наем 1124 EUR   |   магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   склад 400м2 под наем 2045 EUR   |   магазин 495м2 под наем 5000 EUR   |   магазин 160м2 под наем 1025 EUR   |   склад 350м2 под наем 1252 EUR   |   магазин 205м2 под наем12 EUR/м2   |   склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   парцел 3467м2 за продажба 430000 EUR   |   склад 300м2 под наем 1790 EUR   |   склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   склад 176м2 под наем 616 EUR   |   склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   офис 208м2 под наем при запитване   |   склад 270м2 под наем 800 EUR   |   магазин 144м2 за продажба 330000 EUR   |   офис 360м2 за продажба 720000 EUR   |   парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   склад 576м2 под наем 1767 EUR   |   склад 800м2 под наем 1790 EUR   |   склад 607м2 под наем при запитване   |   търговски обект 156м2 под наем 3300 EUR   |   търговски комплекс 420м2 под наем 2310 EUR   |   магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   склад 290м2 под наем 2045 EUR   |   магазин 126м2 за продажба 330000 EUR   |
  Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува работен цех 1000м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем2 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем3 - 5 EUR/м2   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем3 - 4 EUR/м2   |   Купува парцел 10000м2 Цена60 - 150 EUR/м2   |

Tesla се отказва от нововъведенията в производствения процес „гигакастинг“

Дата: 02.05.2024
Според вътрешни източници Tesla се е отказала от амбициозния си план за нововъведения в своя "гигакастинг" иновативния си производствен процес, което е още един знак, че производителят на електромобили дърпа ръчната спирачка на фона на спадащите продажби и нарастващата конкуренция, предава Reuters. Tesla е лидер в "гигакастинга" - авангардна техника, при която се използват огромни преси с хиляди тонове натиск за отливане на големи части от долната част на автомобила. В един типичен автомобил каросерията може да се състои от стотици отделни части. Миналата година, докато Tesla разработваше нова платформа за малки автомобили, тя се стремеше да започне да отлива долната част на автомобила в една-единствена част, според източници от компанията, запознати с операциите ѝ по гигаизливане. Дългосрочната цел, обявена тогава, беше да се опрости радикално производството и да се намалят разходите. Но оттогава насам производителят на електромобили е преустановилусилията си в тази посока, като е предпочел да се придържа към по-изпитания си метод на отливане на дъното на автомобила на три части: две гигакастирани предни и задни части и средна част за съхранение на батериите, изработена от алуминий и стоманени рамки. Това до голяма степен е същият метод от три части, който компанията използва за последните си два нови модела - кросоувъра SUV Model Y и пикапа Cybertruck. От автомобилния производител отказват коментар за отстъплението от еднокомпонентния процес на отливане. Решението за отлагане на потенциалния производствен пробив е още един пример за съкращаването на краткосрочните разходи, което предприема доскорошния лидер на пазара на електромобили, докато се приспособява към спадащите продажби и маржове на печалба, спадащото търсене на електрически модели в световен мащаб и засилващата се конкуренция от страна на китайски производители като BYD. Миналия месец Tesla съкрати повече от 10% от работната си сила в световен мащаб. Няколко висши ръководители също подадоха оставки или бяха освободени. В Китай производителите на електромобили предлагат луксозни технологии - без луксозна цена - в битката си за купувачи. Подобни стъпки отразяват и фундаментална промяна в стратегията, като Tesla вече се фокусира повече върху разработването на самоуправляващи се автомобили, отколкото върху стремежа за огромен ръст в обема на продажбите на електромобили, на който разчитаха много инвеститори. Източниците на Reuters твърдят, че отстъплението от новото поколение "гигакастинг" е започнало миналата есен, преди в края на февруари Tesla да реши да спре разработването на изцяло нов достъпен автомобил, често наричан Model 2, който щеше да бъде първият модел, създаден с еднокомпонентна гигапластика. На 23 април, когато обяви печалби, които не оправдаха очакванията на Уолстрийт, Tesla заяви, че има по-прост и по-бърз план за производство на "по-достъпни" автомобили, след като отложи плановете за Model 2, който се очакваше да струва 25 000 долара и да бъде пуснат на пазара през втората половина на 2025 г. Вместо това представителите на Tesla заявиха, че ще произвеждат достъпни модели, използвайки настоящата платформа и производствени линии. По време на разговора с инвеститорите главният изпълнителен директор Илон Мъск отказа да предостави подробности за планираните нови предложения или техните целеви цени. Tesla обаче не се е отказала напълно от платформата за малки автомобили, която беше планирала за Model 2 компанията планира да напредне в разработването на самоуправляващо се роботакси на същата платформа. Според вътрешните източници участващите доставчици сега адаптират трикомпонентния процес на Tesla за следващото поколение автомобили. Причината - както вече стана ясно - е, че миналата есен автомобилният производител е решил да спре работата по по-иновативния и труден процес на леене от една част. По онова време мотивите за решението са били да се ускори разработването на вече несъществуващия Model 2 и да се избегнат всякакви скъпоструващи забавяния или производствени проблеми. Голяма първоначална инвестиция Tesla и Мъск заявиха, че гигалеенето помага на автомобилния производител да намали разходите в дългосрочен план. Но процесът изисква големи първоначални инвестиции и е труден и продължителен за усъвършенстване, твърдят експерти по автомобилно производство, добавяйки, че по-консервативният път на Tesla по отношение на гигакастинг не е изненада и отчасти отразява болките, които тя е изпитвала в миналото при пускането на сложни и иновативни автомобили. Силно експерименталният Cybertruck на автомобилния производител се появи миналата есен на много по-висока цена от предвидената след значителни забавяния за отстраняване на производствени проблеми. Tesla все още се затруднява да произведе модела от неръждаема стомана в големи количества. Отказът от еднокомпонентно леене ще спести на компанията нуждата от огромни краткосрочни капиталови инвестиции в производството и дизайна. Биха ли предпочели да направят всичко наведнъж? Разбира се, че биха, но на каква цена?", казва Тери Уйчовски, президент на американската инженерна компания Caresoft Global, който е ръководил разглобяването и инженерните анализи на множество автомобили, включително Tesla. Джеймс Уомак - експерт по производството на автомобили и бивш директор на изследователския отдел в Massachusetts Institute of Technology - коментира, че оттеглянето на Tesla от новото поколение "гигакастинг" отразява затрудненията на компанията през миналата година да пусне изцяло нов модел за 25 000 долара, за да настигне китайските производители на електромобили, които вече доминират в сегмента на евтините модели. Според него прокарването на иновативната производствена техника няма да помогне за засилване на продажбите на Tesla. Това не е много вълнуващо от гледна точка на публиката и купувача, а и не се знае дали наистина ще доведе до голяма икономия на разходи или не", добавя в заключение Уомак. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top