По-рано тази година Google обяви, че ще блокира бисквитките на трети страни за 1% от потребителите на браузъра Chrome, най-популярният интернет браузър в света. Компанията обаче не е постигнала голям напредък в тази посока оттогава и тази седмица обяви, че блокирането на бисквитки за всички потребители на браузъра ще бъде отложено отново.
„Разпознаваме продължаващите предизвикателства при съгласуването на разнообразната обратна връзка от индустрията, регулаторите и разработчиците и ще продължим да работим в тясно сътрудничество в екосистемата в тази област. Също така е важно CMA [Органът за конкуренция и пазари на Обединеното кралство] да разполага с достатъчно време, за да разгледа всички доказателства, включително резултатите от индустриалните тестове, които CMA поиска от участниците на пазара да предоставят до края на юни. Като се има предвид важността на тези аспекти, няма да можем да завършим нашия процес за премахване на бисквитките на трети страни през втората половина на четвъртото тримесечие“, се казва в изявление на Google.
Компанията не предостави по-точен график за спиране на използването на бисквитки на трети страни в Chrome. Това вероятно ще се случи в някакъв момент през 2025 г. Това е третият път, когато технологичният гигант отлага първоначалния си краен срок, който беше януари 2020 година. По това време Google обяви намерението си да премахне постепенно използването на бисквитки на трети страни „за две години“, за да подобри безопасността на потребителите, докато сърфират в интернет. Оттогава сроковете вече бяха отлагани два пъти и това беше направено, за да може рекламната индустрия да се подготви за промените.
Що се отнася до самите бисквитки, те съществуват от появата на Интернет и се използват за съхраняване на настройките на потребителския сайт на компютъра, като по този начин елиминират необходимостта от влизане във всяка страница на конкретен уеб ресурс. Бисквитките на трети страни предоставят достъп до потребителския профил от един сайт на друг. Това прави възможно проследяването на активността на потребителите в множество сайтове, за да се изгради профил на потребителските предпочитания, за да се покаже допълнително рекламно съдържание, основано на интереси. Нововъведението на Google няма да засегне локалните бисквитки, но ще блокира тези на трети страни, което ще затрудни проследяването на активността на потребителите от рекламодателите.
прочети още
Източник:
fakti.bg
назад към списъка с новини