Печалбата на стрийминг гиганта Netflix скочи до 2.3 млрд. долара за първото тримесечие на годината. Това е ръст от близо 15% на годишна база, а компанията го обяснява главно с ограниченията в споделянето на пароли. За периода януари - март платформата има нови 9.3 милиона клиенти и така общият им брой абонати достига 270 милиона.
Следене на абонати
Компанията обаче съобщи, че спира да дава данни за броя на абонатите от следващата година.
В ранните дни, когато имахме малко приходи и печалби, нарастването на клиентите беше силен индикатор за бъдещия ни потенциал", се казва в писмото.
Днес броят на абонатите е "само един компонент от растежа" на стрийминг платформата, уточняват от Netflix и искат от инвеститорите да се съсредоточат върху печалбите и приходите.
Някои от инвеститорите обаче виждат неочакваното решение да се спре отчитането на броя абонати като знак, че вълната на нарастване на клиенти на Netflix върви към своя край.
Джим Лъми от изследователската компания Third Bridge пише, че решението повдига "въпроси относно перспективата за растеж на абонатната база на Netflix".
След съобщението акциите на Netflix паднаха с близо 5%.
Други технологични гиганти като Meta и платформата X също спряха да отчитат броя на месечните активни потребители именно заради забавяне в растежа.
Стриймингът е нестабилен пазар и задържането на клиентски пари е трудно. Една област, в която Netflix има предимство, е неговият оригинален списък със съдържание, за който се знае, че е отличен инструмент за задържане, в сравнение с преработените предавания и филми", смята Софи Лунд-Йейтс, водещ капиталов анализатор в платформата за търговия с акции Hargreaves Lansdown.
Последно стрийминг гигантът покачи цените си на "стандартния" си план през 2022 г - ход, който доведе до необичаен спад на абонати.
Това стресна инвеститорите и засили опасенията, че Netflix губи господстващата си позиция в индустрията.
Скоро след това компанията предприе мерки за подновяване на растежа и забрани споделянето на паролите и пусна нов по-евтин план, който обаче показва реклами.
Стрийминг платформата се разраства и навлиза в области като спорта и видеоигрите, продължава и да лицензира материали от конкурентни медийни компании, които търсят начини за увеличение на печалбите.
Според анализаторите компанията умело се възползва и от глобалния си отпечатък, който ѝ помага да поддържа относително силен набор от нови шоу програми, въпреки стачките, които разтърсиха Холивуд миналата година.
На годишна база акциите на Netflix са се покачили с 30%.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини