Новини:
Основните партньори на Nvidia отричат да има ​​проблеми с прегряване н... | Gmail ще позволи да скриете истинския си имейл зад фалшив, за да се сп... | Литва забрани на Китай е-достъп до ВЕИ системите си... | Светът прескочи „летвата“ от 2 TW фотоволтаици... | Наливат 2 млрд. лева в земеделието догодина... | 1000 дни по-късно: Войната Русия-Украйна се роботизира... | Всяка държава трябва да има стратегия за развитие на изкуствения интел... | „Безпрецедентна правителствена намеса“: Google трябва да продаде своя ... | Starlink участва в тестове на свръхзвукови и хиперзвукови самолети на ... | По-изгодно е да купите къща на цената на жилище... | Вдъхновен от България Hyatt планира мащабна експанзия на Балканите... | Куп изисквания на САЩ към Google | Единадесет души са задържани за срутването на козирката на гарата в Но... | Кабинетът "Главчев" дава над 80 млн. лв. на общини, в които Пеевски и ... | Отново? Отново! Apple планира да създаде собствен телевизор... | tbi bank отчете рекордна печалба от 38 млн. евро за деветмесечието на ... | Nvidia ще помогне на Google да разработи ефективни квантови процесори... | Китайските технологични гиганти са намерили нов начин да заобиколят за... | Си каза на Байдън, че е готов да работи с Тръмп и иска "стабилен прехо... | Microsoft окончателно затваря канала за бета-тестване на Windows 10... | Нов инструмент на Microsoft ще ви позволи дистанционно да коригирате п... | Азербайджан, Узбекистан и Казахстан ще изнасят чиста електроенергия за... | Математици разработиха предизвикателни задачи, за да тестват мисленето... | Русия твърди, че Украйна е използвала ракети с голям обсег ATACMS срещ... | Новите модели на Renault ще получат възможно най-много физически бутон... | Дванайсетте най-продавани процесора в Amazon са на AMD – червеният еки... | "Да, България" внесе сигнал в ДАНС за незаконното консулство на Русия ... | Windows NXT – компактна базирана на Windows операционна система за обл... | Илон Мъск влезе в историята с над 200 милиона абонати в X... | Илон Мъск заведе дело срещу OpenAI и Microsoft, обвинявайки ги в моноп... | Vivacom пуска EON телевизия и интернет с 50% отстъпка... | Силно участие на България като партньор в мащабно международно туристи... | Търсенето на извънземни се пренася в паралелните вселени... | Лукашенко призова беларусите да "не робуват" на Gucci и Versace... | LG представи геймърския QHD OLED монитор UltraGear 27GX790A с 480 Hz ч... | Богомил Николов: Проблемът на Черния петък са ловците за намаления... | Американски студенти изстреляха любителска хиперзвукова ракета на реко... | Microsoft Teams ще може да превежда и дублира речта на събеседниците в... | Apple спира продажбата на един от най-използваните си адаптери... | Малкият Next SBC е достъпен геймърски компютър с много прилична произв... | Радев отново сезира КС, за да си върне служебния кабинет... | 100 километра вени и 100 милиона клетки: проектът Human Cell Atlas със... | Швейцарски физици създадоха първия в света механичен кубит... | Невронните мрежи в Yandex Browser за шест месеца предотвратиха повече ... | Samsung пуска новата си ОС и за по-стари смарт часовници... | PS5 Pro впечатлява с 30% повече производителност при почти същото потр... | Министерството на правосъдието на САЩ настоява Google да продаде брауз... | НАП крие откога не ѝ трябва сградата, която Главчев дава на Пеевски. С... | Шолц говори с Путин за "мир" в Украйна. Зеленски каза, че това отваря ... | На дъното на Балтийско море е прекъснат оптичен кабел, свързващ Финлан... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 972м2 под наем 2982 EUR   |   Парцел 4000м2 за продажба при запитване   |   Склад 740м2 под наем 3405 EUR   |   Склад 800м2 под наем 4400 EUR   |   Парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   Склад 1300м2 за продажба 550000 EUR   |   Склад 1470м2 под наем 4800 EUR   |   Склад 205м2 под наем 1258 EUR   |   Склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   Склад 288м2 под наем 1325 EUR   |   Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Склад 960м2 под наем 3580 EUR   |   Склад 426м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 290м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 800м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 190м2 под наем 845 EUR   |   Магазин 55м2 под наем 1600 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Магазин 56м2 под наем 435 EUR   |   Магазин 153м2 за продажба 210000 EUR   |   Склад 200м2 под наем 1022 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Склад 1440м2 под наем 5760 EUR   |   Склад 362м2 под наем 1110 EUR   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Парцел 5002м2 за продажба 350000 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   Магазин 163м2 под наем 3000 EUR   |   Склад 176м2 под наем 616 EUR   |   Магазин 160м2 под наем 1025 EUR   |   Търговски комплекс 420м2 под наем 2310 EUR   |   Склад 114м2 под наем 350 EUR   |   Парцел 2846м2 за продажба 284600 EUR   |   Склад 576м2 под наем 2356 EUR   |   Магазин 83м2 за продажба 320000 EUR   |   Магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   Магазин 126м2 за продажба 330000 EUR   |   Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Склад 600м2 под наем 2454 EUR   |   Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Индустриален терен 55000м2 за продажба 6700000 EUR   |   Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |   Парцел 3467м2 за продажба 430000 EUR   |   Склад 473м2 под наем6 EUR/м2   |   Магазин 118м2 за продажба 320000 EUR   |   Склад 64м2 под наем 741 EUR   |   Склад 400м2 под наем 2045 EUR   |
  Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |

На първо четене: Жп линии в България ще могат да се отдават на концесия

Дата: 10.04.2024
Сериозни дебати предизвика законопроект, внесен от кабинета "Денков", свързан с транспониране на европейска директива за управлението на железопътната инфраструктура. Текстовете предвиждат жп линии да се отдават на концесия. В момента Национална компания "Железопътна инфраструктура" поддържа и изгражда железните пътища в страната. Промените в Закона за железопътния транспорт бяха приети на първо четене в зала с 97 гласа "за", но дори политическите формации, които ги подкрепиха, дадоха заявка за прекрояване между четенията. БСП, "Възраждане" и "Има такъв народ" гласуваха "против" и въздържал се. Законопроектът, внесен от МС, през октомври миналата година, дава правна възможност управителят на жп инфраструктурата да прехвърля функциите си на друг субект, като така се цели либерализация на пазара и основните дейности да се извършват от юридически лица, различни от НКЖИ. Такива разпоредби са заложени в европейска директива, която обаче България не е приела напълно и заради това има наказателно производство към страната ни. И в момента в Закона има член, който казва, че обектите на железопътната инфраструктура и земята, върху която са изградени или която е предназначена за изграждането им, са публична държавна собственост, а ползването им се осъществява от Националната компания "Железопътна инфраструктура" (НК "ЖИ") или от търговци, на които е възложена концесия, при условията и по реда на Закона за концесиите. МС обаче е допълнил този член, като изрично е записано, че концесионерите може да са и управители на жп инфраструктурата. Дебатите Димитър Найденов ("Продължаваме промяната Демократична България") коментира, че правилното транспониране на директивата е задължение, но начинът на предлагане трябва да се прецизира. По думите му трябва да се уточни при какви обстоятелства и условия управителят на НКЖИ може да прехвърля функциите си, например при концесия. Не става ясно какво е постигнато като договореност с ЕК. Ще спре ли процедурата за нарушаване, след приемането на промените. Директивата създава правила, не може чисто формално да махаме ограничения в закона без смисъл", заяви Найденов. По думите му при така предложените текстове има риск инфраструктурните такси, които се определят от НКЖИ, да се определят от търговец, различен от компанията. Емил Янков ("Възраждане") коментира, че има риск по-рентабилните линии да се дават на концесия на юридически субекти, а другите да останат за НКЖИ, която ще има проблем с обслужването им. Никола Димитров ("Възраждане") заяви, че промените не казват как ще помогнат на НКЖИ. Той допълни, че Министерство на транспорта има горчив опит с концесиите. Концесионери ще определят таксите, които превозвачите ще им плащат и въпреки че са печеливши линии, те ще ги вдигат повече. Линиите на загуба ще останат за държавата и на българския данъкоплатец да се дотират, за да може да ги има", коментира Димитров. Борислав Гуцанов (БСП) заяви ,че няма да подкрепят законопроекта, тъй като евродирективата дава изключение и България попада в него. Той заяви, че текстовете са лобистки и допълни, че няма да подпомогнат завършване на жп линии, нито ще направят пътуването по-бързо и удобно. Настимир Ананиев (ПП-ДБ) заяви, че има сериозни резерви към законопроекта. Той коментира, че ще поиска от председателя на транспорта комисия да бъде направена работна група за изчистването на някои хипотези. За концесиите и начина, по които ще се случват, трябва да има политическа воля и се надявам на работна група между четенията да видим по какъв начин да оформим самите предложения." И още На първо четене депутатите приеха, промени, внесени от Димитър Найденов (ПП-ДБ), които предвиждат пътният лист на локомотив да се съхранява на електронен носител, както и удостоверението за спирачната маса на влака, бордовият дневник на локомотива и разписанието на влака. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top