Новини:
Google използва милиони Android смартфони, за да картографира йоносфер... | В мрежата изтекоха характеристиките на процесорите Intel Core Ultra 20... | Президентът на SpaceX: Starship ще генерира повече приходи от Starlink... | Evo: нов ИИ сглобява нови биосистеми от ДНК конструктор... | Вълна от фалшиви линкове и подкаст епизоди заляха Amazon и Audible... | Илон Мъск тайно е променил алгоритмите на X, за да даде приоритет на с... | Графенът стана на 20 години: От лабораторно откритие до революция в на... | Подпомагат млади фермери с над 176 млн. лева и безвъзмездно изготвяне ... | MyPhoneExplorer 2.2 | Как търговията с опции за биткойн ще се отрази на пазара... | Отново? Отново! Apple планира да създаде собствен телевизор... | Броят на най-големите български компании в Централна и Източна Европа ... | Прекъснати са кабели в Балтийско море. Финландия и Германия подозират ... | Mistral AI представи голяма актуализация на Le Chat – новите функции с... | ЕС разследва картел в центровете за данни... | Китайците построиха най-мощната центрофуга в света, за да „компресират... | По-ниското ДДС за заведенията донесе повече печалба на държавата... | София е в ТОП 3 на най-евтините жилищни пазари... | Компанията майка на TikTok достигна оценка от $300 млрд.... | Учен твърди, че НАСА по невнимание може да е унищожила живота на Марс... | AI помогна на Google да открие 26 уязвимости на софтуер с отворен код... | Българският бизнес е основен двигател на икономическия растеж на стран... | Vivacom пуска EON телевизия и интернет с 50% отстъпка... | Първият по рода си кехлибар от Антарктида разкрива неочаквани тайни за... | БАСКОМ даде старт на ново технологично училище... | Румъния изгражда два блока на АЕЦ | Вече можете да говорите с ChatGPT в уеб-версията на услугата – там се ... | Биткойн лети нагоре, очакват да покори $100 000... | Кои са най-продаваните смартфони в света... | Intel отложи анонса на графичния процесор Arc Battlemage до декември, ... | tbi bank отчете рекордна печалба от 38 млн. евро за деветмесечието на ... | DC++ 0.882 Stable | Hugin 2024.0.0 Final | Знанието за средната пазарна цена ни пази от фиктивни намаления и фалш... | Вместо в НАТО. Мария Габриел e назначена за директор на института "Роб... | „Техномаркет“ с над 20% ръст в продажбите в първия ден на Black Friday... | Невъзможната сделка: Анализ на хипотетичното поглъщане на Intel... | Microsoft представи ускорителя AMD Instinct MI300C, специална версия н... | Министърът на образованието и кметът на София ще открият международния... | ИТ корпорация иска 70-часова работна седмица... | Ядрените бази като на екрана на радар: Big Data застрашава военната си... | ЦЕРН: За първи път е регистрирано раждането на топ кварки при сблъсъци... | Кодът срещу интуицията: защо компютрите никога няма да станат гении на... | Стартъпът xAI на Илън Мъск получи 5 млрд. долара финансиране, за да ку... | НАСА и Роскосмос така и не постигнаха единодушие относно причината за ... | Дванайсетте най-продавани процесора в Amazon са на AMD – червеният еки... | Адвокат твърди, че „криптокралицата“ Ружа Игнатова е жива – тя е получ... | Байдън разреши на Украйна да използва оръжия с голям обсег срещу Русия... | Проучване доказва, че LED фаровете на новите коли са опасни... | Литва забрани на Китай е-достъп до ВЕИ системите си... |
ПРЕДЛАГА | СДЕЛКИ | ТЪРСИ | КЛИЕНТИ
  Склад 1058м2 под наем 3174 EUR   |   Склад 400м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 740м2 под наем 3405 EUR   |   Склад 1707м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 432м2 под наем 1325 EUR   |   Склад 730м2 под наем 3640 EUR   |   Магазин 250м2 за продажба 1278 EUR   |   Склад 900м2 под наем 2300 EUR   |   Склад 960м2 под наем 3580 EUR   |   Склад 390м2 под наем 1595 EUR   |   Склад 1300м2 за продажба 550000 EUR   |   Склад 500м2 под наем 1750 EUR   |   Склад 680м2 под наем 1740 EUR   |   Склад 260м2 под наем 1125 EUR   |   Магазин 153м2 за продажба 210000 EUR   |   Магазин 1260м2 под наем5 EUR/м2   |   Склад 380м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 426м2 под наем6 EUR/м2   |   Парцел 2846м2 за продажба 284600 EUR   |   Склад 756м2 под наем 3092 EUR   |   Офис 100м2 под наем 740 EUR   |   Склад 450м2 под наем6 EUR/м2   |   Парцел 5002м2 за продажба 350000 EUR   |   Промишлена база 2320м2 за продажба 2750000 EUR   |   Парцел 4000м2 за продажба при запитване   |   Магазин 57м2 за продажба 235000 EUR   |   Склад 1180м2 под наем 4090 EUR   |   Магазин 55м2 под наем 1600 EUR   |   Парцел 5438м2 за продажба 543800 EUR   |   Склад 660м2 под наем 3700 EUR   |   Склад 240м2 под наем 639 EUR   |   Склад 222м2 под наем 1124 EUR   |   Склад 559м2 под наем6 EUR/м2   |   Индустриален терен 55000м2 за продажба 6700000 EUR   |   Магазин 120м2 под наем 895 EUR   |   Търговски обект 100м2 под наем 1390 EUR   |   Склад 675м2 под наем6 EUR/м2   |   Склад 300м2 под наем 1790 EUR   |   Склад 290м2 под наем 2045 EUR   |   Склад 64м2 под наем 741 EUR   |   Магазин 190м2 под наем 950 EUR   |   Магазин 56м2 под наем 435 EUR   |   Офис 57м2 под наем 511 EUR   |   Магазин 185м2 за продажба 390000 EUR   |   Търговски комплекс 420м2 под наем 2310 EUR   |   Склад 1152м2 под наем 3535 EUR   |   Парцел 729м2 за продажба 145800 EUR   |   Склад 640м2 под наем 2240 EUR   |   Магазин 495м2 под наем 5000 EUR   |   Склад 3141м2 под наем 12783 EUR   |
  Купува парцел 1500 - 5000м2 Цена 70 - 150 EUR   |   Купува склад 200 - 300м2 Цена при запитване   |   Купува парцел 10000 м2 Цена 60 - 150 EUR/м2   |   Купува склад 500 - 1000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 800 - 1500м2 Наем при запитване   |   Купува склад 2000 - 3000м2 Наем при запитване   |   Купува магазин 200 - 500м2 Наем при запитване   |   Купува работен цех 1000 м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува магазин 80 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 500 - 2000м2 Цена при запитване   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 60 - 120м2 Цена 350000 EUR   |   Купува бизнес площ 50 - 70м2 Цена при запитване   |   Купува склад 400 - 600м2 Наем при запитване   |   Купува склад 1300 - 2000м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 20 - 300м2 Цена 500000 EUR   |   Купува магазин 180 - 350м2 Наем 3 - 5 EUR/м2   |   Купува склад 200 - 600м2 Цена 250000 EUR   |   Купува работен цех 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 150 - 250м2 Наем при запитване   |   Купува склад 800 - 1500м2 Цена при запитване   |   Купува склад 350 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR   |   Купува склад 450 - 800м2 Наем 2 - 4 EUR/м2   |   Купува склад 300 - 500м2 Наем 3 - 4 EUR/м2   |   Купува магазин 80 - 150м2 Наем при запитване   |   Купува парцел 2000 - 6000м2 Цена при запитване   |

„Ние сме потресени“: Малки превозвачи се оплакват от неравни условия за тол помощта

Дата: 10.04.2024
Има риск отпуснатите 50 млн. лв. под формат на помощ за транспортния бранш да не бъдат разпределени справедливо. Схемата е направена така от кабинета "Денков", че значителна част от средствата ще бъдат получени от големите фирми в сектора, а за по-малките да не остане почти нищо. Според Сдружение "Аз имам камион", в което членуват по-малки превозвачи, предпоставка за подобно несправедливо разпределение са условията, заложени по мярката, която бе приета скришом на заседание през февруари от вече отишлия си кабинета. Изпълнителният директор на Камарата на автомобилните превозвачи в България (КАПБ) Димитър Димитров коментира за Economic.bg, че условията, заложени в помощта, са справедливи и призова всички фирми да кандидатстват. По думите му единствено срокът, даден за подаване на документите, е къс (14 дни), но казва, че това най-вероятно е направено, за да може след това АПИ да има достатъчно време да обработи заявленията. Фирмите трябва да получат средствата си до юни. Скришом кабинетът отпусна 50 млн. лв. за транспортния бранш Председателят на Сдружение "Аз имам камион" Владимир Майсторов коментира за Economic.bg, че помощта се явява "реактивно възстановяване на тол таксите", които целият бранш заплаща. Условията и начинът, по които бе приета помощта, обаче не са обсъдени с малките фирми в сектора. Подали сме сигнали към всички български и европейски институции с искане да се преразгледат условията", заяви Майсторов. Припомняме, че средствата се отпуснаха с мотив, че браншът търпи сериозни загуби заради пандемията, войната в Украйна, инфлацията и други икономически събития. Това се случи, след като Европейската комисия не одобри планираните тол бонуси за транспортните компании във вида, в който ги предложи правителството през лятото на 2023 г. Умишлено е направено ситото по този начин, за да не може да минат малките фирми", казва още Майсторов. Димитров контрира, че това е бил единственият начин, за да може все пак браншът да получи някаква помощ, след като ЕК е отказала първия вариант на тол бонусите.Изпълнителният директор на КАПБ казва още, че не трябва да се прави разделение на малки и големи фирми, за да не се отказват от кандидатстване. По думите му помощта се разпределя пропорционално и това е възможно най-справедливият начин всички да получат средства.Допълва, че заложените условия в това отношение по нищо не се различават от други, залагани от държавата при други помощи. По груби сметки на Камарата всеки един кандидатстващ ще получи около 20 ст. на лев, който е платил миналата година за тол такси. Това са 20% грубо казано отстъпка", посочва Димитров. Във вътрешните правила за помощта, публикувани на страницата на АПИ, има формула, по която ще се определят средствата.При нея се взимат предвид платените суми за тол за цялата 2023 г. от всяко предприятие, кандидатствало за помощта, изчислява се отношението им към общия размер на сумата, платена от всички допуснати до финансиране предприятия, и се определя процентен дял на всяко предприятие. Условие за разпределяне и таван Според условията, заложени от кабинета "Денков", парите ще се отпускат на база платените през миналата година тол такси. Таванът на бенефициент е 4 млн. лв. Агенция "Пътна инфраструктура" вече на два пъти прикани компаниите да подават документи, като срокът за това е до 15 април. Според Сдружение "Аз имам камион" обаче таванът е твърде висок и представлява около 8% от цялата помощ. Според организацията на фона на около 17 000 лицензирани транспортни фирми, таванът предполага неправомерно разпределение на средствата. За колко фирми ще стигнат тези 50 млн. лв.? Тези фирми, които наистина имат нужда от помощ, няма да я получат. Ще ги вкарат в излишна бюрокрация", коментира председателят на Сдружението. По думите му условието средствата да се отпускат на база платени тол такси през 2023 г. също е несправедливо, тъй като малките транспортни фирми не извършват толкова големи и дълги курсове, колкото големите в бранша. Това автоматично означава, че най-едрите компании в сектора ще бъдат с предимство при разпределяне на помощта. Има малки фирми, които правят курсове от Ямбол или Сливен до Румъния и после се връщат. Те дори не намират смисъл да подават документи, след като най-вероятно ще получат между 300 400 лв." Изпълнителният директор на КАПБ обаче е на друго мнение. Той казва, че именно по-малките превозвачи правят основно курсове в страната и рядко излизат в чужбина. Именно те заплащат повече тол такси от големите фирми, които по няколко дни извършват курсове в чужбина. Като се вземат предвид условията по помощта, то именно малките фирми ще имат възможност да получат средства. Хипотетично, ако един камион е платил 1000 лв., той ще получи 200 лв. Голямата фирма е платила 1 млн. лв. и работи със 70 камиона, примерно, ще вземат 200 хил. лв. обратно. Къде е несправедливата част?", пита реторично Димитров. Относно заложения таван, той е на мнение, че няма фирма в България, която да може да го достигне, тъй като това би означавало, че на месец за миналата година е трябвало да плаща по над 1 млн. лв. тол такси. По думите му дори най-големите компании в бранша месечно плащат тол от порядъка на около 350 450 хил. лв. Няма фирма, която да стигне този таван от 4 млн. лв., така че не е коректно да се казва, че само големите фирми ще получат средства. С подобно говорене се обезсърчават малките фирми, а всички трябва да кандидатстват", казва Димитров. Сдружение "Аз имам камион" посочва, че разходите на транспортния отрасъл не са само тол таксите, затова е неточно само те да са критерий. Оперативните разходи растат всяка година, независимо от геополитическата световна обстановка. Войната в Украйна стартира през февруари 2022 г. и все търпим последствия, затова обвързването на помощта със заплатените тол такси през 2023 г. е некоректно." Задължения към НАП Друго условие, което малките превозвачи намират за несправедливо, е свързано с това, че фирми със задължения към НАП не могат да кандидатстват. Според Майсторов е имало идея с помощта директно да се покрият такива задължения, но тя не е приета. Според Сдружението не става ясно дали фирми със задължение отпреди 1-ви януари 2023 г. , които са сключили обезпечителни споразумения, имат право на помощта или фирми със задължения преди 1-ви януари 2023 г. нямат право. Според изпълнителния директор на КАПБ изрично във Вътрешните правило е написано, че става въпрос за липса на задължения към началото на 2023 г. Димитров казва, че това не е условие, измислено за малки или големи фирми, а такова, което присъства във всяка една друга помощ. Според него е логично въведено, тъй като би било странно, ако дадена фирма не е успяла да изчисти задължения от година и няколко месеца към държавата. Това дружество фалирало ли е, за да не може толкова време да изчисти задълженията си? Изрично е упоменато, че към онзи момент не трябва да има задължения, а не към днешна дата. Надявам се, че просто колегите не са догледали условията." Прозрачност Според председателят на Сдружение"Аз имам камион" проблем е и начинът, по който помощта е гласувана "на подпис" без да мине обществено обсъждане, без да се гледа в комисии. Майсторов казва, че за колегите му е ясно, че помощта е предназначена за определени фирми, а не за целия бранш. Ние сме потресени. Всеки един може да отиде и да каже в едно министерство, че има нужда от едни пари, да се съберат подписи, да се заложат условия, на които отговаря определен кръг от фирми, и това е." Изпълнителният директор на КАПБ казва, че АПИ и Националното тол управление не са институции, които се ползват с голямо доверие от превозвачите. Димитров посочва, че Камарата внимателно ще следи и ще иска достъп до обществена информация кое дружество колко тол е платило и каква сума е получило от помощта. Той призовава всичките му колеги да направят същото, след като информацията стане ясна. прочети още

Източник: economic.bg

назад към списъка с новини

Top