България целогодишна туристическа дестинация. Това е една от основните цели, която си поставят всички управляващи в страната. Години наред се търси решение на проблема с късия летен сезон по Българското Черноморие и недостатъчния сняг за зимните курорти.
Оказва се, че един от ключовите компоненти България да се превърне в целогодишна туристическа дестинация са ваканционните имоти. Именно те савръзката между строителството и успешния туризъм и могат дадопринесат за развитието на по-малките населени места около Бургас и курортните градове в областта?
Около това се обединиха участниците в конференцията за ваканционни имоти "NextHome Black Sea 2024: Черноморски форум", която се проведе тази седмица в Бургас.
Туризъм
Туристическият бранш по Южното Черноморие продължава да се възстановява от ударите, които претърпя през последните няколко години първо пандемията, след това инфлацията, а сега и очакваното икономическо забавяне.
"Считам, че инициативата на Министерството на туризма, която финансира общински проекти в областта за реклама на стратегически пазари за нашата страна, е стъпка в правилната посока". Това коментира зам.-кметът по въпросите на туризма и спорта в община Бургас Манол Тодоров, който също бе сред гостите на конференцията.
Основната цел на всички от сектора тук е да имаме по-дълъг сезон. Това е свързано не само с нещата, които ще предложим, но и с транспорта на туристите. Проблем в момента е липсата на достатъчно полети до Летище Бургас през зимните месеци", каза той.
По думите му преговорите с авиокомпаниите, които да осъществят летателни програми в Бургас, се случват трудно. Заместник-кметът добави, че администрацията в Бургас води нови разговори с една от големите авиокомпании.
Той се надява до месец или два ще има конкретни решения.
Съвсем скоро трябва да представим и маркетинговите планове, с които ще се рекламираме през тази година в страни като Великобритания, Полша, Чехия, Словакия и други по програмата на Министерството на туризма. Ще имаме билбордове и силно дигитално присъствие. Трябва да започнем възможно най-скоро с изпълнението на тази рекламна стратегия, защото подготовката за новия летен сезон вече започна", посочи Тодоров.
Глобални проблеми
Хората си мислят, че проблемите им са регионални, но те са глобални. Дискусиите, които сме водили в един италиански град за туризма, много наподобява проблемите, които има Бургас", споделя Федерико Лазари, изпълнителен секретар на Build Europe, който взе участие в дискусията.
Build Europe е организацията, която събира над 30 000 национални представители на предприемачи в жилищното строителство, сред които и "Главболгарстрой". Историята на организацията започва през 1958 г. като международна асоциация за научни цели, но от самото начало подкрепя и защитава интересите на предприемачите и жилищните строители в Европа. Днес Build Europe представлява предприемачите пред европейските институции, както и пред заинтересованите страни.
Според Лазари е много важно да се привлекат хора към по-малките населени места цел, която още през 2019 г. бизнесът и управляващите в Италия са си поставили. Процесът обаче става много естествено заради настъпилата COVID пандемия и бягството на хората от големите градове тенденция, която е валидна не само за Италия, но и за България. В последните три години се наблюдава изключително голям интерес към недвижимите имоти извън големите населени места.
Това, което може да се направи на местно ниво, за да се привлекат купувачите към малките населени места, е да се постави акцент върху прогреса, който е постигнат в строителството. Нашите жилища са по-зелени от всякога", казва Федерико Лазари.
Промяна на ваканционния пазар
До голяма степен строителството се променя заради различните регулации, налагани както на местно, така и на европейско ниво. Фактор в промяната на концепцията и начина на строителство на жилищните сгради обаче са и променящите се нужди на потребителите. С пълна сила всичко това важи и за ваканционните имоти в градове като Бургас.
Инвеститорите, насочващи се към строителство и продажби на пазара на ваканционни имоти, трябва да бъдат адаптивни към новите реалности, за да постигнат устойчив успех на този динамичен пазар", казва Радослав Котларов, изпълнителен директор на "ГБС Инвест" и управляващ GHome брандът за жилищно строителство на "Главболгарстрой".
Тенденциите в сектора на имотите, предназначени за почивка, включват сгради, осигуряващи устойчивост и екологичност, технологично обезпечени "умни" домове, пространства с възможности за работно място от дистанция, добро местоположение и иновации.
Инвеститорите включват зелени строителни практики, енергоспестяващи технологии и екологични материали, за да привлекат купувачи, които са насочени към пълноценен живот и опазване на околната среда", обясни още Радослав Котларов.
Местоположението остава критичен фактор за успешността на инвестициите във ваканционни имоти. Инвеститорите все по-детайлно оценяват възможните райони, като задължителните изисквания са за налична добра туристическа инфраструктура, лесна достъпност и потенциал за растеж и развитие на локацията.
Нови проекти
По време на конференцията Радослав Котларов обяви и реализацията на проект "Лира", с който "Главболгарстрой" ще надгради туристическата инфраструктура и удобствата за собствениците в района.
"Лира" ще бъде построен зад ваканционен комплект "Свети Тома", на отстояние над 30 метра, върху терен, собственост на компания. Сградата е от две самостоятелни тела, с общо 55 апартамента, от които 6 еднопространствени (тип студио), 37 двустайни имота и 12 броя тристайни.
Планирано е изграждането на подземен паркинг за 76 автомобила, от които 56 паркоместа и 20 гаражни клетки, както и 14 паркоместа на терен.
"Сградата ще бъде компактна, на 4 етажа, свързана с пречиствателната станция. В проекта са заложени и богато озеленен вътрешен двор, контрол на достъпа, детска площадка, заведение за хранене и вело център със сервиз, както и салон за красота", обясни още изпълнителният директор на"ГБС Инвест".
Плановете са строителството да започне в идните седмици, като вече са завършени успешно всички процедури по градоустройство и нормативни изисквания, за да може фаза 1 на строителството да бъде изпълнена преди началото на туристическия сезон.
прочети още
Източник:
economic.bg
назад към списъка с новини